Syców Tour 2012 (dzień 3) - Wszystkie drogi prowadzą do............Sycowa

Niedziela, 26 sierpnia 2012 · dodano: 13.09.2012 | Komentarze 2

Syców-Stradomia Wierzchnia-Jemielna Oleśnicka-Oleśnica(i po)-Bierutów(i po)-Namysłów-Bukowa Śląska-Rychtal(i po)-Perzów-Syców-Święty Marek-Syców(i po)

Niedziela zaczęła się raczej nie po myśli.Już o 4 rano obudził mnie padający o parapet deszcz,obadałem sytuację i z dość niezadowoloną miną klapnąłem dalej spać.Wstałem ponownie o 6:30.Paweł był już na nogach.Z racji iż nadal padało postanowiliśmy z Pawłem skoczyć na poranna mszę do kościoła,by mieć później spokój.Po wyjściu z kościoła opady praktycznie ustąpiły.Zjedliśmy śniadanie,przebraliśmy sie i kilka minut po 9 wyruszyliśmy w trasę,którą tak zaplanowaliśmy by w razie dalszych opadów móc w miarę szybko wrócić do Sycowa,dlatego więc taki tytuł wpisu.Najpierw przekroczyliśmy 8 i podjechaliśmy na sycowski dworzec kolejowy,który strasznie zarósł od ubiegłorocznego pikniku kolejowego.Dobrze chociaż,ze w budynku dworcowym mieszkają ludzie,bo pewnie ten wyglądał by podobnie.Potem wróciliśmy na 8 by po paru km odbić w lewo nad zalew w Stradomi.Tutaj pusto,no ale 18 stopni na dworze i niedawno padający deszcz nikogo nie zachęci zapewne do kąpieli.Potem znów wróciliśmy na 8 i ponownie daliśmy w lewo by obejrzeć małą stacyjkę Jemielna Oleśnicka położoną w lesie.Tutaj mi sie podobało i poczułem klimat dawnych lat,choć jestem tu po raz pierwszy.Następnie przez Poniatowice dojeżdżamy ponownie do 8 i lądujemy w Oleśnicy.Paweł podprowadza mnie do znanej mi zza szybki autobusu PKS Polonus wieży ciśnień,potem pod basen,stadion piłkarski Pogoni Oleśnica a potem na całkiem fajnie zrobiony oleśnicki rynek.Tradycyjnie na końcu wizyta na dworcu kolejowym,gdzie urządzamy sobie przerwę na 'posiłek dla potrzebujących".Po porannych opadach nie ma już ani śladu a nawet wyszło słoneczko.Jedyne co nam przeszkadzało to dość silny wiatr.Jednak nie zważając na to po dość dokładnym obejrzeniu Oleśnicy o 12:30 kierujemy się w stronę Bierutowa droga wojewódzką nr 451.Póki co mi idzie całkiem nieźle,Paweł zaś słabnie z km na km.Wymęczył go jak później stwierdził ten silny wiatr.Może wydziwiam ale jeżdżąc krótko z Pawłem zauważam już na jego twarzy,że "coś jest nie tak".Zwalniam więc starając się go nie zgubić po drodze.W Bierutowie zaglądamy na pobliski dworzec a potem dość długo urzędujemy na rynku,skromnym ale klimatycznym.Odwiedzam pobliskie Eko,gdzie kupuję colę i Snickersy dla Pawła.W dalszą drogę ruszamy na Namysłów po 14.Byłem tu w piątek więc zwiedziłem je dość dokładnie,no może poza tym,że nie znalazłem słynnego namysłowskiego browaru.Na miejscu okazało się,że jednak byłem pod nim,niestety nie miałem odpowiedniej wiedzy,że to budynki browarne.No nic ,nie każdy wszystko musi wiedzieć.Przedzieramy się przez światła na remontowanej drodze krajowej nr 39 i skręcamy w lewo w stronę Rychtala.Po drodze odwiedzamy stację w Bukowie Śląskiej a potem zaglądamy na rynek w Rychtalu i stację kolejową,która teraz pełni wyłącznie funkcję mieszkalną a ślady,ze kiedyś była tu kolej są znikome.Przez Rychtal przejeżdżałem wielokrotnie samochodem,ale jakoś zawsze brakowało czasu by zwiedzić tą małą jakże klimatyczną miejscowość.Do Sycowa wracamy przez Perzów odwiedzając po drodze m.in.komin byłej gorzelni.Na koniec wycieczki Paweł zabiera mnie na Święty Marek do drewnianego kościółka a potem szybkim zjazdem wracamy do domu Pawła,któremu siedzę na głowie już trzeci dzień.