Syców Tour 2012 (dzień 2) - Na Wielkopolskę z completnym

Sobota, 25 sierpnia 2012 · dodano: 12.09.2012 | Komentarze 2

Syców-Słupia pod Bralinem-Marcinki-Zmyślona Parzynowska-Ostrzeszów(i po)-Grabów nad Prosną(i po)-Kalisz(i po)-Nowe Skalmierzyce(i po)-Ostrów Wielkopolski(i po)-Mikstat(i po)-Ostrzeszów-Kobyla Góra-Syców

Noc minęła zdecydowanie za szybko.Pobudka o 6:00.Śniadanie i na trasę wyruszamy kilka minut po 7.Cała inicjatywa prowadzenia wycieczki przeszła w ręce Pawła.Jedziemy wpierw w kierunku krajowej 8 by potem się na nią wbić i po paru km dać w lewo na Marcinki.Pierwszym akcentem wyjazdu jest Krzyż Milenijny za wsią Zmyślona Parzynowska na najwyższym wzniesieniu Wielkopolski.Fajne miejsce i super widoczek na okolice.Następnie jakiś bocznymi droga Paweł doprowadza mnie do Ostrzeszowa.Pokazuje mały ryneczek,z grubsza miasto i miejsce które odwiedzamy obowiązkowo,jeśli takowe jest w miastach czyli dworzec kolejowy.Przed odjazdem dokupuję picie i droga wojewódzką 449 jedziemy sobie dość żwawym tempem do Grabowa nad Prosną.Staram się nie przeginać bo Paweł jedzie crossem,więc jest mu zdecydowanie trudniej.Na miejscowej,nieczynnej stacji kolejowej spotykamy grupę miłośników i zapaleńców,którzy prężnie działają w celu przywrócenia ruchu na tej nieczynnej linii kolejowej.Po rozmowie z jakimś "ważnym" panem na stanowisku dowiadujemy się,że trwają przygotowania już do V Pikniku Kolejowego,który odbędzie się w dniu 09 09 12,a odjeżdżająca przed chwilą drezyna spalinowa ma być główną atrakcją.Na "ciężki" sprzęt spalinowy na razie nie można liczyć ze względu na tragiczny stan drewnianych podkładów.Potem zajeżdżamy krótko na miasto i prosto tniemy na Kalisz.Paweł teraz jedzie całkiem przyzwoicie a ja wręcz przeciwnie,mocno osłabłem wioząc przewodnika na kole przez ponad 70 km.Tuż przed Kaliszem robimy przymusowy postój,wcinam kanapki przygotowane na drogę przez babcię Pawła,siu siu i dalej na podbój Kalisza z nowymi siłami.Zaczynamy zwiedzać od teatru,pod który podjechał zabytkowy autobus,potem na tor kolarski na którym odbywają się zawody dla juniorów młodszych a potem prosto na miasto.W Kaliszu już kiedyś byłem,ale nie rowerem więc jest dość ciekawie.Paweł mnie nie oszczędza ani moich obręczy prowadząc mnie po wszechobecnym bruku uroczej kaliskiej starówki.Odwiedziłem doskonale znane mi miejsca z wycieczki autobusowej a później podjeżdżamy przy wylocie z miasta na tamtejszy dworzec kolejowy,gdzie robimy sobie przerwę.Następnie bardzo ruchliwą drogą krajową 25 jedziemy na Ostrów Wielkopolski zjeżdżając na pewien czas w lewo na wart zobaczenia przeogromny budynek dworcowy w Nowych Skalmierzycach.Nie powiem,robi wrażenie.Do Ostrowa mamy pod bardzo silny wiatr.Paweł ma lepiej,bo schował się za mnie.Tempo słabe,20 km/h ale tak mocno daję że nie sposób jechać szybciej.Około 2 km przed Ostrowem zjeżdżamy na drogę serwisową,która kończy się na rzeczce.Po co to komu,diabli wiedzą,więc powiem tak:A to Polska właśnie!Wracamy więc i strasznie ruchliwą 25 docieramy do centrum Ostrowa.Przewodnik podprowadza mnie na całkiem fajną starówkę z ładnym rynkiem.Krótka przerwa na fotkę i na odnowiony dworzec PKP, z którego w dalszą trasę wyjeżdżamy o 15:30.W stronę Mikstatu jedziemy jakimiś bocznymi drogami przez wioski.Jedzie się w miarę dopóki nie kończy się asfalt.Teraz,gdy to piszę wiem,ze była to celowa zagrywka mojego przewodnika jako akt "zemsty" za lipcową trasę do Kielc,w tym drogę z Odrowąża na Samsonów.Jadę teraz naprawdę w iście żółwim tempie a czasami prowadzę.Według zapewnień spotkanej po drodze pani asfalt będzie już niedaleko...100 metrów nie ma,500 metrów nie ma,1000 metrów nadal brak,pojawią się po około 2 km.Oczywiście zostałem sam bo Paweł pomknął przed siebie zapewne w dumą,że tym razem to on dał mi w kość.Ale nie mam mu tego za złe,wszak jeździłem i po gorszych trasach,choćby w Beskidzie Niskim na odcinku Wołkowyja-Baligród przez Stężnicę,która długo zapadnie mi w pamięci!Przed 17 jesteśmy w Mikstacie.Bardzo chciałem tu przyjechać rowerem,choćby ze względu na to by zobaczyć ten słynny maszt.Miasto również przypadło mi do gustu,małe całkiem ładne.Lubię takie miasteczka.Na rynku siedzimy 20 minut,później drogą przez Ostrzeszów docieramy do kolejnego bardzo fajnego miejsca jaki jest zalew w Kobylej Górze.Pięknie położony pośród lasów przypomina ten w Tleniu w Borach Tucholskich.Do Sycowa docieramy po 19.Czeka tam nas już babcia Pawła z obiadem a potem udajemy się na krótki spacer po osiedlowych uliczkach odwiedzając m.in sycowski park.Tak mija drugi dzień mojego epizodu sycowskiego,zdecydowanie za szybko,bo dobrze mi tu...