Kwiecień, 2010

EKSPEDYCJA(dzień 5)czyli z wiatrem nie wygrasz

Piątek, 30 kwietnia 2010 · dodano: 04.05.2010 | Komentarze 0

TRASA:
Grudziądz-Dąbrówka Królewska-Słup-Świecie nad Osą-Jabłonowo Pomorskie-Radzyń Chełmiński-Grudziądz

Rankiem znów po głowie chodziło mi próżniactwo ale postanowiłem wybrać się na 3 etap wyścigu do Jabłonowa a potem zawitać do Brodnicy.Do Dąbrówki Królewskiej już znaną mi trasą a dalej bocznymi drogami do Świecia nad Osą .Teren pagórkowaty,trafiały się także strome podjazdy krótkie ale konkretne.Osobiście więcej ta trasą bym nie pojechał,strasznie mnie zmęczyła po zaledwie 35 km a i asfalt nie taki jak lubię.Przed samym Jabłonowem Pomorskim dogonił mnie "mój sojusznik"silny wiatr boczny który zapowiadał że nie będzie dziś lekko.Po starcie zawodników postanowiłem pojechać do Brodnicy ale z uwagi na bardzo silne podmuchy zrezygnowałem(druga porażka podczas ekspedycji) i wróciłem na miejsce zawodów.Nie ma dla mnie sensu jezdzić w taka wichurę.Odczuli to również kolarze ,peleton porozrywał się niesamowicie,zaś ci mający słabszy dzień kończyli etap nie uzyskawszy nawet limitu czasu.Po zawodach skierowałem się na drogę w kierunku Radzynia Chełmińskiego,gdzie wyminęli mnie juniorzy z toruńskiego Pacifika i Kalisza oraz z Mostostalu Puławy.Jechali za samochodem teamowym tak więc ja nie dałem rady ich dogonić.A wiało niesamowicie.Po kilku km to ja wyprzedziłem ich wszystkich gdzyż chłopaki spasowali i pakowali rowery do aut.A ja spokojnie,samotnie,swoim tempem wróciłem do Grudziądza.Po drodze zawitałem jeszcze do parku przy Hallera sprawdzić gotowość bojową RUDEGO 102 i posiedziałem pózniej jeszcze troszkę na moście snując plany na ostatni dzień.

Grudziądz-wyjazd z miasta © VSV83
Zamek w Radzyniu Chełmińskim © VSV83
Rudy 102 © VSV83

EKSPEDYCJA(dzień 4)czyli wieeelkie lenistwo

Czwartek, 29 kwietnia 2010 · dodano: 04.05.2010 | Komentarze 0

Grudziądz-Dąbrówka Królewska-Gruta-Grudziądz-Łasin-Grudziądz

Od pewnego momentu zauważyłem u siebie tą cechę.Nie chce mi się kręcić tak przez pierwsze 30 km czyli ok godzinę jazdy.Cóż rozleniwiłem się,bywa.Dziś pokręciłem niedaleko Grudziądza,straciłem ochotę na jazdę ale nie mogłem stracić czasu.Do Gruty K-16,potem dość konkretny stromy podjazd na Dąbrówkę Królewską,parę km i w Grucie,nic specjalnego tam nie zobaczyłem,natrafiłem natomiast na odbywający się właśnie XXII Wyścig kolarski juniorów o puchar prezydenta Grudziądza.Odbywała się tam jazda drużynowa na czas.Mnie najbardziej interesowały rowery zawodników i temu poświęciłem swoją uwagę.Po zakończeniu zawodów wróciłem do Grudziądza.W drodze powrotnej wyminęła mnie ekipa juniorów KTK Kalisz ale jechali lajtowo do bazy wyścigu(Bursy)to ich dogoniłem i trochę z jednym ponawijałem.Po południu w Łasinie miał się odbyć drugi etap wyścigu,więc nie mogło mnie tam zabraknąć.W stronę Łasina jechało się dobrze,był jeden dość mocny podjazd na K-16 w Rogóznie-Zamku ale łyknąłem go na raz,pomógł mi wiatr w plecy.Na samym starcie znów podziwiałem rowery,najbardziej kręcą mnie rowery jakich używają kolarze z Torunia Whistle,świetne maszyny ,fajnie się prezentują.Nie czekałem do mety,lajtowo(choć pod wiatr)wróciłem sobie do Grudziądza.

Podjazd pod Dąbrówkę Królewską © VSV83
Ratusz w Łasinie © VSV83

EKSPEDYCJA(dzień 3)czyli rowerem przez Wisłę.

Środa, 28 kwietnia 2010 · dodano: 04.05.2010 | Komentarze 0

TRASA:
Malbork-Stary Targ-Sztum-Ryjewo-Janowo(przeprawa przez Wisłę promem)-Gniew-Piaseczno-Mała Karczma-Opalenie-Korzeniewo-Opalenie-Mała Karczma-Nowe nad Wisła-Komórsk-Grudziądz

Zaciekawiony kursującymi tutaj składami kolejowymi(tj.szynobusami)postanowiłem przetestować jeden z nich.Wraz z rowerem władowałem się do pociągu do Malborka o godzinie 08:46.W Malborku jestem 10:20.Fajnie się jedzie takim szynobusem,czysto i komfortowo.Jako że na zamku już byłem w poniedziałek rozpoczynam dzisiejszą jazdę drogą wojewódzką nr 515 w kierunku Iławy.Nawierzchnia fatalna.W Starym Targu odbijam na Sztum,tez nie lepiej dziury i wyboje.Nie jest za ciepło ok.10 stopni C i zaczyna wiać.Do samego Sztumu wjeżdżam ścieżką rowerową ze względu na zakaz,kicha ale przepisy to przepisy.W Sztumie 55 w kierunku Kwidzyna,po 10 km odbijam w prawo na Ryjewo.Na odcinku ok.8km droga cały czas opada w dół,nie problem wycisnąć 40-45km/h.To znak iż Wisła już niedaleko.W Ryjewie w prawo przez tory na Janowo.Cały czas jadę w niepewności,czy aby na pewno chodzi prom.Cóż jeśli nie to wrócę.Drogi nadwiślańskie mają to do siebie,że są bardzo mało uczęszczane i są w doskonałym stanie technicznym.Jednym słowem super.W końcu docieram do brzegu Wisły w Janowie.Na drugim brzegu na wzgórzu piękny widok na zamek w Gniewie.Prom jest,płynie w moim kierunku z 3 autami.Gdy dobija do brzegu wsiadam i zaczynam nawijać z panami którzy zajmują się przeprawą.Z rozmowy dowiaduję się iż prom zaczął kursować pierwszy dzień.Woda w Wiśle opadła i dlatego zdecydowali się ruszyć z przeprawą.To się nazywa mieć fuksa.Jeszcze jedno-przeprawa jest BEZPŁATNA,finansuje ją gmina.W dalszej rozmowie pan mi mówi iż na promie pracuje już 28 lat,przeprawił niezmierzone rzesze ludzi i aut.Zaczynamy płynąć.Nurt Wisły mocny,ale prom daje radę.Dowiaduję się ,że stalowa lina wstrzymująca prom na kursie jest wymieniana co roku bez względu na stan.Cena nowej ok.40 000 zł,to nie pomyłka,bezpieczeństwo kosztuje.Docieram na drugi brzeg .Żegnam się z panami z promu życząc przyjemnego dnia i kieruję się na zamek w Gniewie.Potem na kościół św.Mikołaja i na miasto.Fotki i spadam dalej.Jadę znów 1.Bez porównania,nie ma wiatru to się pruje.Docieram do miejscowości Mała Karczma.Pomimo uzyskanej wcześniej informacji iż prom w Korzeniewie ma ruszyć dopiero jutro odbijam aby zbadać sytuację.Jadę droga krajową nr 90,opada w dół na odcinku ok.4 km,prowadzi pięknym liściastym lasem a w połączeniu z promieniami słonecznymi tworzy niesamowity widok.W głębi lasu napotykam dwa wiadukty,pozostałości najprawdopodobniej po kolei,chyba wąskotorowej.Pewne jest to że mają ponad 100 lat i były budowane za czasów rozbiorów.Docieram na miejsce przeprawy.Faktycznie prom jest ale jeszcze nie chodzi.Trwają prace modernizacyjne ułatwiające przeprawę.Uwieczniam sytuację i wracam się z powrotem na 1 w stronę Nowego nad Wisłą.Dzisiejsza aura jest nieporównywalnie lepsza od poniedziałkowej.Nie wieje praktycznie,idzie wyciągnąć 35km/h.Jednym słowem super,tak można jezdzić.W Nowym odbijam w lewo i stromym zjazdem ze skarpy kieruję się na boczną drogę przez Komórsk.Droga bardzo ładna widokowo,płasko nie to co w poniedziałek na 1.Następnie docieram do Wielkiego Lubienia,stąd widać już most Malinowskiego,przeprawa i meldunek na bazie noclegowej .Tyle na dziś.Fajne rzeczy dzisiaj widziałem.Jestem zadowolony.

Szynobus relacji Toruń-Malbork © VSV83
Nowe widziane po zjezdzie ze skarpy. © VSV83

EKSPEDYCJA(dzień 2)czyli szaro+buro+ponuro=uziemiony

Wtorek, 27 kwietnia 2010 · dodano: 04.05.2010 | Komentarze 0

Dzisiejszy wpis powinienem dokonać na portalu typu "pieszostats"ale nie wiem czy coś takiego istnieje.Nie przejechałem w tym dniu ani centymetra rowerem ,gdyż aura nie dopisała.Zimno i przelotny deszcz skutecznie pokrzyżowały mi plany.Zatem udałem się z buta zwiedzać Grudziądz.Co zobaczyłem ,uwieczniłem na zdjęciach.

Most na Wisle w Grudziądzu im.Bronisława Malinowskiego © VSV83
Widok na Grudziądz © VSV83
Ulica Spichrzowa w Grudziądzu © VSV83
Rynek na starym mieście w Grudziadzu. © VSV83

EKSPEDYCJA(dzień 1) czyli nalot na krzyżaków.

Poniedziałek, 26 kwietnia 2010 · dodano: 04.05.2010 | Komentarze 0

TRASA:
Grudziądz-Kwidzyn-Sztum-Malbork-Subkowy-Gniew-Piaseczno-Nowe nad Wisła-Dolna Grupa-Dragacz-Grudziądz

Pomysł takiego wyjazdu zrodził się u mnie jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia w 2008 roku.Marzenia się spełniają,tak więc powoli konsekwentnie zacząłem realizować swoje założenia na ten rok.Okolice Grudziądza są piękne,kto był to wie.Na pierwszy rzut oka każdy jeśli spojrzy na V średnie wyjazdu powie że się leniłem czy obijałem.Moim celem nie było zaś wykręcenie jakieś zabójczej średniej ale zwiedzenie i zobaczenie jak najwięcej ciekawych miejsc i zabytków.Niewątpliwie zaś warunki pogodowe i ukształtowanie terenu miały znaczący wpływ na dzienny przebieg ale o tym po kolei.Główne cele wyjazdu to przede wszystkim Most im.Bronisława Malinowskiego,zamek w Malborku oraz Nowe nad Wisłą.
Wyruszam po 8 rano z Grudziądza w kierunku Kwidzyna.Ruch spory.Jadę K-16,potem odbijam na K-55.Nawierzchnia lux,tak więc można przycisnąć mocniej.Po około 20 km zaczyna robić się "nierówno"co znacznie poprawia mi humor.Jest okazja by potrenować.Docieram do Kwidzyna,krótki objazd po mieście i dalej w drogę.Nigdy tu nie byłem tak więc trzymam się głównych ulic by się nie pogubić.Ładne ,czyste ,zadbane miasteczko,nie tak jak Tomaszów.Następnie wjeżdżam do Sztumu.Po prawej stronie piękne jezioro i krótka przerwa na batonika.Zaraz potem na zamek krzyżacki.Nie jest on za duży ale robi wrażenie i jest pięknie utrzymany.Trochę fotek i dalej.Ruch się wzmaga,już prawie południe.Po prawo mijam kilka dużych wiatraków.Postój,foto ale fajne.Za chwilę jestem już w Malborku,pytam o drogę na zamek i po chwili jestem u celu.Wow,jest on ogromny.Widząc przechodzącego pana proszę o zrobienie fotki,okazuje się nim być turysta z Niemiec,który bardzo chętnie uwiecznia mnie z Demą na tle warowni krzyżackiej.Kusi by wejść do środka.Pytam o cenę biletu-35 zł,nie się wypchają,rezygnuje.Wysyłam kilka kartek do znajomych z pozdrowieniami i po 13 ruszam w stronę Tczewa krajowa 22 przez Żuławy Wiślane.Płasko jak po stole.Początkowo jedzie się świetnie.Nie problem wycisnąć 40 km/h po postoju.Gdy droga poszerza się o pas awaryjny zaczyna robić się koszmar,wyboje,garby,wypuklenia-zwalniam znacząco ale to nic.Za mostem asfalt znika,zaczyna się kostka.Nie idzie jechać szosówka gdyż kostka jest nierówna.Nie ryzykuję zaliczyć kapcia i uciekam w lewo na asfalt do miejscowości Subkowy.Rezygnuję z Tczewa,pierwsza porażka ale trudno.100 km w nogach,idzie odczuć zmęczenie.W Subkowy wjeżdżam na krajową 1 i tu zaczyna się dla mnie największy dramat podczas ekspedycji-jazda pod bardzo mocny ,silny wiatr przez ponad 80 km aż do Dolnej Grupy.Czegoś takiego jeszcze nie przeżyłem jak tyle jeżdżę.Istny koszmar.Po górkę z 10km/h ,z górki zaś 20km /h .Osiągniecie powyżej 25km/h graniczyło z cudem.Zaczynam mieć poważny kryzys,nachodzą mnie czarne myśli o pierwszym w życiu noclegu na dziko.Docieram do Gniewu.Jestem tak wypompowany że nie wjeżdżam do miasteczka(o Gniewie czytaj w 3 dniu ekspedycji).Wszystko mi jedno jadę dalej.Mijam Piaseczno,wiatr hula coraz mocniej.Po drodze mijam dwie rowerzystki jadące pod górkę z równie dużą prędkością jak ja.Z rozmowy między nimi wnioskuję że są niewątpliwie usatysfakcjonowane z warunków pogodowych.Dokręcam do Nowego nad Wisłą.Miasteczko małe ale bardzo ładne jak dla mnie.Lubię takie.Zatrzymuję się troszkę na odpoczynek.Godzina 17:30 ,czas ruszać w dalszą drogę.Pomimo zakazu na 1 dla rowerów postanawiam jechać nią dalej.Jest alternatywa(czytaj w 3 dniu ekspedycji)ale nauczony doświadczeniem nie ryzykuję nie wiedząc jaka jest na niej nawierzchnia.Wzniesienia i spadki,tak w skrócie można opisać drogę do Dolnej Grupy.Niezwykle malownicza,ale nie łatwa do przejechania gdy ma się 150 km w nogach.Przed 19 widzę znak Dolna Grupa.Ulga na sercu.Dla nie wtajemniczonych drobna uwaga-zawsze jeżdżę z zasadami,nie posiadam oświetlenia przy rowerze dlatego takie ważne jest dla mnie by na metę dotrzeć przed zachodem słońca.Stąd już 3 km do mostu na Wiśle i zaraz melduję się na bazie noclegowej w Grudziądzu.Tyle na dziś,wystarczy wrażeń jak na jeden dzień.

Kościół w Sztumie © VSV83
Kościół w Nowym nad Wisłą © VSV83

Powoli do przodu=>...............

Wtorek, 20 kwietnia 2010 · dodano: 20.04.2010 | Komentarze 0

Zaczyna mi się powoli poprawiać kondycja.Oby nie zapeszyć.Piękna pogoda zachęca do wojaży rowerowych,niestety nadal brakuje na tą chwilę czasu na coś dalszego,tak więc zadowalam się tymi 30 km.Na trasie mijam dwójkę kolarzy z Luks Sławno ale przy nich to ja jestem leszczykiem. Po niedzieli planuję mocną "ekspedycję"ale w dużej mierze zależy to od pogody.

Wiosna,piękniejszy przyszedł czas.......

Sobota, 17 kwietnia 2010 · dodano: 17.04.2010 | Komentarze 0

Z domu wyjechałem z myślą że na stacji paliw dobiję trochę wiatru do oponek,niestety łudziłem się.Wszystkie sprężarki na stacjach nadają się na skup złomu.Dokręciłem aż do WOLBORZA,niestety tu także lipa(max ok 5 atm),tak więc dziś ciągło mnie troszkę do asfaltu.W poniedziałek trzeba odwiedzić wulkanizację--innego wyjścia nie ma.Do ekspedycji czasu coraz mniej a forma słabiutka i nadal brakuje czasu na codzienny trening.Ach,szkoda słów.......

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Z czwartku na piątek byłem w stolicy oddać hołd tragicznie zmarłej parze prezydenckiej oraz wybitnym osobistością życia politycznego i nie tylko.Do samego pałacu mega kolejka(czekaliśmy na wejście do pałacu prezydenckiego 12 godzin ale było warto).Niesamowite przeżycie tysiące ludzi czekających wzdłuż ulicy Żwirki i Wigury na przejazd konduktu żałobnego z Okęcia na Torwar bardzo mnie poruszył.Widok nie do opisania.Tak samo na Placu Zamkowym.Morze zniczy i kwiatów,a widok tylu trumien na raz poruszy nawet najtwardsze serce.Musze przyznać ,że denerwują mnie tacy którzy uważają ,że p.Kaczyński nie powinien być pochowany na Wawelu.Uszanujcie wolę rodziny tragicznie zmarłych i nie róbcie z siebie patriotów z "przypadku"Tam trzeba być aby zrozumieć co tak naprawdę się stało a nie włączyć tv i siąść wygodnie w fotelu i wygłaszać swoje teorie.

Sporym zaskoczeniem dla mnie na ulicach stolicy i Placu Zamkowym byli liczni cykliści(w Tomaszowie to rzadkość)dosiadający rowery bardzo dobrej jakości.Pragnę tu pozdrowić jednego ,który pozwolił mi obejrzeć swojego CUBE'A.Rewelacja jak dla mnie choć nie przepadam za mtb.

Jutro KRAKÓW,pragnę uczestniczyć w ostatniej drodze pary prezydenckiej.
CZEŚĆ ICH PAMIĘCI

Wtorek, 13 kwietnia 2010 · dodano: 13.04.2010 | Komentarze 0

.......ale będzie lepiej,musi.

Kategoria Trening

W cieniu narodowej tragedii.

Niedziela, 11 kwietnia 2010 · dodano: 11.04.2010 | Komentarze 0

Nie będę pisał że wszystko jest ok bo tak nie jest.Tragedia na lotnisku w Smoleńsku głęboko mną wstrząsnęła.Brak słów,zaduma,refleksja.Miejsce to dla nas na zawsze pozostanie przeklęte.
CZEŚĆ TYM CO ZGINĘLI<<<>>>NA ZAWSZE POZOSTANĄ NAM W PAMIĘCI.

Zachęcony nie najgorszą pogodą(nawet nie padało)przetestowałem nową skróconą trasę do trenowania.Raczej będę poginał po niej w tygodniu po skończonej pracy,gdyż na więcej nie starcza czasu,niestety.Powoli trzeba przygotowywać się do "ekspedycji"na koniec miesiąca.Oby pogoda dopisała,oby!

Samotnie wielkanocnie.

Poniedziałek, 5 kwietnia 2010 · dodano: 05.04.2010 | Komentarze 0

Trasa standardowa,zaś sceneria zmieniła się w zimie.Krajowa 8 nie do poznania,ilości powycinanych drzew pod inwestycje drogową robią wrażenie.Na bocznych drogach praktycznie pusto.Z trudem można spotkać samochód.Wszystko wymarło.Szkoda ,że jutro wraca szara rzeczywistość.Zaczynam odczuwać kryzys w kręceniu.Nie to że mi się nie chce ale już wszystko zjezdziłem w od domu w promieniu ok. 150 km i nie chce mi się już jezdzić w te same miejsca.Forma po zimie baaardzo fatalna,noga może i podaje ale wyłącza się po 50km.Tak więc muszę poważnie brać się za trenowanie bo lato tuż tuż.Pragnę jeszcze pozdrowić prezenterów pogody,którzy na dziś zapowiadali obfite opady deszczu,brawo jesteście super oby tak dalej.