Wrzesień, 2010

Codzienność<5>30 09 10

Czwartek, 30 września 2010 · dodano: 30.09.2010 | Komentarze 0

Wyganianie zaległości.Mokro,zimno ale nie jeszcze nie najgorzej.Zaczyna robić się ciekawie!!!

-poprzednie 645,0 km
-obecne 686,6 km

KRÓTKIE PODSUMOWANIE
Wrzesień był ewidentnie najlepszym miesiącem w roku do jazdy,sporo przekręciłem,dużo zobaczyłem i ogólnie szkoda,że się już kończy!

Przedbórz jesienią

Niedziela, 26 września 2010 · dodano: 26.09.2010 | Komentarze 3

TRASA:
Tomaszów Maz-Koło-Przygłów-Ręczno-Przedbórz(i po)i powrót w odwrotnej kolejności

Refleksja:
Piękna jest ta nasza Polska cała,szczególnie jesienią...

Przedbórz,niegdyś rytuał,przez kilka lat jeździłem tam w pierwsze święto wielkanocne,w tym roku nie byłem.A tak wogóle to miała dziś być Włoszczowa,ale...zaspałem.Miałem wyjechać o 06:30,zaś przebudziłem się o 09:04.Do samego Przedborza jechało mi się wyjątkowo dobrze,pomimo bocznego wiatru.Droga we Włodzimierzowie w remoncie,zaś dalej miłe zaskoczenie,śliczna nowiuśka nawierzchnia.Nie dawałem za bardzo wiary prognozą pogody,więc ubrałem się cieplej tj.na długo,jednak się pomyliłem.Na początku było zimno,ale szybko wyszło słoneczko więc później się gotowałem.Pokręciłem się trochę po Przedborzu,zrobiłem parę fotek i wróciłem do domu.Na drodze piękne jesienne widoki.Jesień na dobre zagościła u nas.Oby były jeszcze tak ciepłe przyjemne dni

W Przedborzu © VSV83

• Sprzęt Trextar Diatron

Sprawy we Wrocławiu.

Sobota, 25 września 2010 · dodano: 25.09.2010 | Komentarze 2

Kręcenie po wspaniałym mieście,jakim jest niewątpliwie Wrocław.Mało tego ale spowodowane to było ważnymi sprawami i goniącym czasem.Pewne jest to,iż niebawem tu wrócę więc sobie odbiję za dzisiaj.

We Wrocławiu © VSV83
Wrocław o poranku © VSV83
Przy Galerii Dominikańskiej © VSV83
Na rynku we Wrocławiu © VSV83
Wrocław z góry © VSV83
W parku we Wrocławiu © VSV83

Codzienność<4>24 09 10

Piątek, 24 września 2010 · dodano: 24.09.2010 | Komentarze 0

Na dworze pięknie ale wietrznie.Prawdziwa polska złota jesień.

-poprzednie 616,1 km
-obecne 645,0 km

Codzienność<3>23 09 10

Czwartek, 23 września 2010 · dodano: 23.09.2010 | Komentarze 0

Pierwszy dzień jesieni,piękna słoneczna pogoda.Aż chce się jeździć.

-poprzednie 571,9 km

-obecne 571,9 km

Codzienność<1>21 09 10

Wtorek, 21 września 2010 · dodano: 21.09.2010 | Komentarze 0

Dotychczas nie wpisywałem na BS km przejechanych na rowerze w pracy.Uważałem to za konieczność a nie przyjemność.Dziś postanowiłem zmienić zdanie,wszak jednak to jest kręcenie.I nie chodzi mi tu o nabijanie,lecz o samą statystykę ile przejeżdżam w ciągu tygodnia,miesiąca.Nie zawsze używam roweru w pracy ale piękna pogoda skłoniła mnie do połączenia koniecznego z pożytecznym!

Wskazania licznika:
-poprzednie 512,8 km
-obecne 550,2 km

Licznik marketowy,pokazuje jedynie kilometraż

Świętokrzyskie(dzień 3) -A po nocy przychodzi dzień.......

Niedziela, 19 września 2010 · dodano: 21.09.2010 | Komentarze 6

TRASA:
Nowa Słupia-Huta Nowa-<Święty Krzyż 594 m.n.p.m>-Huta Nowa-Wola Jachowa-Radlin-Masłów-Kielce(po peryferiach miasta)-Zagnańsk-<Dąb Bartek>-Samsonów-Odrowąż-Stąporków-Czarniecka Góra-Końskie-Żarnów-Paradyż-Sławno-Tomaszów Maz

(Całość trasy pokonana z masakrycznym bólem lewego kolana)

Noc minęła mi jak chwila.Z myślą,że dziś czeka mnie najtrudniejszy dzień tego wyjazdu zrywam się parę minut po 5 a o 6:30 wyruszam na Święty Krzyż.Rankiem pusto,niebywale chłodno jak na wrzesień.Dojeżdżam do Huty Nowej,skąd rozpoczyna się właściwy podjazd na Święty Krzyż o długości ok.7-8 km.Idzie mi w miarę choć przed bramą czuję już bardzo ból kolana.Strasznie podoba mi się końcowy odcinek od bramy do masztu biegnący lasem czy tzw.Puszczą Jodłową.Na szczycie tradycyjnie robię mnóstwo zdjęć,chwilkę odpoczywam by później w błyskawicznym tempie dotrzeć do Huty Nowej i kierować sie na K-74 w kierunku Kielc.W Radlinie odbicie na Masłów.Bałem się tego odcinka,gdyby nie kolano byłoby ok.Ze słyszenia wydawał mi trudny,w rzeczywistości nie okazał się taki straszny.Za to po tej drodze mijam bardzo dużo rowerzystów na szosówkach i góralach.Niedziela,więc chłopaki nie próżnują.Dojeżdżam do Kielc,lokalizuje ulicę Zagnańską i dalej w wiadomym kierunku czyli na Zagnańsk do Bartka,zobaczyć jak się trzyma.Droga fajna,biegnie przez las,za to sporo podjazdów i zjazdów.W każdym bądź razie jedzie mi się dobrze,o bólu staram się nie myśleć.W Zagnańsku odszukuję Bartka,trochę urusł(ha ha ha) nie byłem tu z piętnaście lat,ostatnio jeszcze w podstawówce.Muszę przyznać jak na swój sędziwy wiek trzyma się dobrze,jeszcze trochę postoi,choć mebli to już z niego nie będzie.W końcu dojeżdżam do Samsonowa i odbijam w prawo na Odrowąż.Obawiałem się również tego odcinka,wszak wiele słyszałem o tej drodze.Trasa przepiękna,iście górska jak na ten region,bardzo wymagająca.Przez te 16 km idzie się solidnie zmęczyć,gdy się niedomaga jak w moim przypadku.Dużo pomogła mi myśl,że od Odrowąża będę miał już cały czas z górki aż do Końskich.W Stąporkowie mijam zorganizowaną,zapewne tutejszą,grupę rowerzystów.Przejeżdżam przez Czarniecką Górę,ostatnie spojrzenie i dalej w stronę domu.Mijam Końskie,Żarnów,Paradyż,Sławnie kasuję ostatnie reszki jedzenia by o 16:30 zameldować się w domu.Od Końskich mocno wiało mi w twarz,od Sławna jazda na totalnym lajcie.

PODSUMOWANIE

Wycieczka na pewno udana.Przez 3 dni pokonałem 528,84 km.To,co chciałem zobaczyć,zobaczyłem.Okupiona nie tylko zmaganiem ze własnymi słabościami,ale także z niesamowitym bólem,niekiedy wyciskającym łzy z oczu.Nigdy mi się tak nie zdarzyło abym miał taki wielki problem z kolanem.Może przecholowałem,wszak w ciągu tygodnia przekręciłem ponad 1100 km.Teraz,gdy to piszę kolano nie boli ale niepewność pozostaje co dalej???

Chciałbym w tym roku machnąć jeszcze dwie trasy.Czy się uda?Czas pokaże!
Na koniec dwa fakty,które należy odnotować:
1-Dema przekroczyła 15 tysięcy km
2-Ja w tym roku na BS mam równo 5 tysięcy km.Jako ciekawostkę dodam,nie dokręcałem ani jednego metra aby uzyskać taki równy rezultat,jest on wynikiem czystej turystycznej jazdy.Niepokojem napawa mnie jednak to czy nie jest to koniec takich wypadów w tym sezonie,wszak taki równy kilometraż nie może być kwestią przypadku,być może jest w nim jakiś ukryty sens!!!

Brama wjazdowa na Święty Krzyż © VSV83

Świętokrzyskie(dzień 2)-Na Ponidzie

Sobota, 18 września 2010 · dodano: 21.09.2010 | Komentarze 2

TRASA:
Nowa Słupia-Łagów-Raków-Szydłów-Kargów-Bronina-Busko Zdrój-Pińczów-Chmielnik-Szydłów-Raków-Łagów-Nowa Słupia

(Całość trasy pokonana z masakrycznym bólem lewego kolana)

Z bazy wyjeżdżam po 8 w stronę Stopnicy.Pierwsze km pokonuję straszliwie rozwaloną drogą,która jak głoszą napisy na tablicach jest w trakcie remontu.Po pierwszym znacznym podjeździe chyba naciągam kolano,boli jak cholera.W Łagowie na ławce robię postój rozważając czy jechać dalej.Chęć jazdy wygrywa jednak z bólem więc jadę dalej.Za Łagowem zaczyna się bardzo długi podjazd,który utwierdza mnie w przekonaniu,że chyba jednak podjąłem niesłuszną decyzję.Jadę więc powoli,nie palę gumy.Gdy już jestem na szczycie wmawiam sobie ,że teraz będzie już tylko lepiej i tym sposobem mijam Raków docierając do Szydłowa.Tu pamiątkowa fotka pod Bramą Krakowską i już bocznymi drogami docieram do Buska-Zdrój.Miasto ogólnie ładne ale trochę zapchane,ale w końcu to sobota więc ma prawo tak być.Kręcę się trochę po mieście,kasuję hamburgera i ruszam na Pińczów.Kolano nadal dokucza.Przez kilka km jadę tak trochę dziwnie przebierając nogami,byle nie bolało.Trochę pomaga.W Pińczowie jestem po 12.Dolina Nidy fajna,podoba mi się,miasto również.Takie małe,niezwykle urokliwe.Udaję się na stację kolejki wąskotorowej,gdzie bardzo miły pan(miłośnik kolejki jak o sobie mówił)opowiada mi o histori i atrakcjach Pińczowa,o Nidzie oraz o kolejce.Na pytanie skąd jestem uśmiecha się,Tomaszów Mazowiecki jest mu znany,był tutaj w wojsku w latach 70.Szok,gdzie bym nie pojechał tam zawsze spotykam kogoś kto zna to nasze miasteczko.Przy okazji muszę mu tutaj podziękować za wskazanie co warto tutaj zobaczyć,W trakcie kursowania po mieście przy moście na Nidzie mija mnie jakaś zorganizowana grupa cyklistów "młodego pokolenia" około 25 osób,dzieci z rodzicami.Chyba coś na zasadzie rajdu rodzinnego ale skąd byli???Po zwiedzeniu miasta wspinaczka na Górę Świętej Anny i w prawo na Chmielnik.Kolano po podjeździe odżywa.Po paru km mija mnie pewna kobitka,która pyta skąd jestem i zaczyna się gatka.Jak sama mówi jest sołtyską Włoch.Tak tak wcale nie trzeba jechać za granicę lub pod Warszawę by być we Włoszech!Po miłej rozmowie dociskam trochę szybciej.W Chmielniku jestem parę minut przed 3.Na rynku maja tam fajną fontannę.Sił powoli zaczyna brakować,o bólu juz raczej nie myślę by sie nie dołować.Wszak przede mną najtrudniejszy odcinek dzisiejszej trasy.Droga do Szydłowa strasznie popsuta,dużo podjazdów i zjazdów.W Szydłowie uwalam sie na poboczu drogi kasując ostatnie zapasy.34 km do bazy,godzina jeszcze wczesna,więc jadę znów wolno byle dojechać.Najciężej szedł mi odcinek Raków-Łagów,dość trudny pod względem ukształtowania terenu.Przyznam się,że po podjechaniu pod każdą z górek nieraz poleciała mi niejedna łza z bólu.W Nowej Słupi jestem po 17.

Brama Krakowska w Szydłowie © VSV83
Fontanna w Chmielniku © VSV83
We Włoszech © VSV83
Widok na Góry Świętokrzyskie z Woli Łagowskiej © VSV83

Świętokrzyskie(dzień 1)-Do 4 razy sztuka!!!

Piątek, 17 września 2010 · dodano: 21.09.2010 | Komentarze 2

TRASA:
Tomaszów Maz-Sławno-Paradyż-Żarnów-Końskie-Czarniecka Góra-Stąporków-Skarżysko Kamienna-Wąchock-Starachowice(i po)-Pawłów-Nowa Słupia

Wyjazd ten wyszedł mi dopiero za czwartym razem,pierwsze dwie próby zakończone fiaskiem z braku miejsc noclegowych,a za trzecim padał deszcz.Upór i konsekwencja w końcu doprowadziły do tego kolejnego wspaniałego wyjazdu ale tym razem nie obyło się bez kłopotów ale po kolei.

Wyruszam dopiero po 8 a miałem wyjechać o 04:30.Coś ostatnio mam na bakier z punktualnością.W Zawadzie na K-8 na światłach pierwsza atrakcja.Trasą pomyka wojskowa kolumna składająca się z pilota(na początku i końcu) i trzech wozów bojowych przypominających jakby Rosomaki ale nie wiem czy to były one,gdyż za bardzo nie interesuję się militariami.W każdym razie fajnie się prezentowały pośród tirów i samochodów.Do Żarnowa trasa praktycznie bez historii,no może poza silnym bocznym wiatrem.W Końskich jestem po 11.Usilnie szukam bankomatu PKO BP,niestety z marnym skutkiem,mając więc jeszcze trochę $ w portfelu jadę dalej.Droga zaczyna piąć się do góry.Nawierzchnia dopiero co położona,więc jedzie się przyjemnie.W Koziej Woli odbicie w prawo i jestem W Czarnieckiej Górze.Tu trochę stoję ,strasznie mi się tu taj podoba.Taka mała mieścina ale szalenie urokliwa i cicha.Przejeżdżając przez Stąporków ulicą Piłsudskiego przypadkowo dostrzegam bankomat.Uff,problem z głowy,więc dalej w stronę Skarżyska.Droga robi się już mocno pofałdowana,szczególnie w okolicy Odrowąża ale nadal jedzie się miło i przyjemnie.Do Skarżyska docieram po 13:30,kręcę się trochę po mieście ale zbytnio nie wjeżdżam w głąb,by się nie zgubić.Trochę fotek i dalej.Zaczyna mi powoli brakować sił,droga jeszcze bardziej nierówna,za to widoki nawet nawet.Po 14 km baaardzo stromym zjazdem ląduje w krainie dowcipów czyli we Wąchocku.Byłem tu kilka razy na wycieczce więc wiem co i gdzie.Do Starachowic docieram po 15 minutach.Na wjeździe do miasta jakieś roboty,jakieś objazdy,sam nie wiem już jak wjechać do centrum ale w końcu wzdłuż torów udaje mi się.Położenie miasta rewelacyjnie.Można by rzec,że miasto to położone jest na skarpach,więc sporo podjazdów,górek.Można tu ewidentnie się wyszaleć.Miasto ładne podoba mi się ,od dawna chciałem tu przyjechać rowerem.Kręcąc tak sobie po Starachowicach w pewnym momencie sie gubię.Na właściwy szlak doprowadza mnie przejeżdżający (chyba) tutejszy kolarz w spodenkach Ccc,którego śledzę z daleka.Dalej jadę 42 ,by po chwili odbić na prawo w kierunku Nowej Słupi.Na powitanie na nowej drodze mocna ale krótka równia zapowiada mi iż końcówka nie będzie lekka.Dalej droga pnie się ostro w górę by pod Pawłowem stromo opaść.Jestem już zmęczony na maxa,jadę więc by tylko dojechać.Jazda z wypchanym plecakiem zdecydowanie szybciej wykańcza ale co tam.Powoli do przodu.W pewnym momencie drogi przepiękny widok na Święty Krzyż wynagradza mi włożony trud.W Nowej Słupi jestem po 17,zakupy i na bazę .Jutro również ciężki dzień mnie czeka.