Sierpień, 2011

Codzienność<51>31 08 11

Środa, 31 sierpnia 2011 · dodano: 01.09.2011 | Komentarze 0

Rano straszna zimnica było 8 stopni Brrrr...Jesień zbliża się nieubłaganie.

No i wypadałoby podsumować sierpień,praktycznie od połowy sierpnia tysiaczka zrobiłem,i choć szału z formą jakoś nie ma to chęci na jeżdżenie raczej mi nie brakuje.Ciekawe co przyniesie nam wrzesień?

Codzienność<50>30 08 11

Wtorek, 30 sierpnia 2011 · dodano: 30.08.2011 | Komentarze 0

Znacznie się ochłodziło,jesień za pasem.

Codzienność<49>29 08 11

Poniedziałek, 29 sierpnia 2011 · dodano: 30.08.2011 | Komentarze 4

Myślałem,że będzie lajtowo,a znalazłem się aż na Jeleniu.Moją uwagę zwrócił opuszczony semafor na bocznicy na Kopalnię Biała Góra.Po zasięgnięciu języka dowiedziałem się,że bocznica jest ciągle użytkowana,a niedawno temu leciała stonka z Białej Góry.

PKP Jeleń © VSV83
Bocznica kolejowa na kopalnię Biała Góra © VSV83

Wojaże świętokrzyskie(dzień 4) Mazovia i powrót do domu

Niedziela, 28 sierpnia 2011 · dodano: 30.08.2011 | Komentarze 0

Nadziejów-Stąporków-Końskie-Żarnów-Paradyż-Sławno-Tomaszów Maz
(na odcinku Stąporków-Modliszewice z Michałem)

Rano dzięki uprzejmości rodziców Adama zabrałem się na maraton Mazovii do Skarżyska,by mu trochę pokibicować.Przyznam,iz pierwszy raz byłem na takiej imprezie,wrażenia pozytywne,choć mtb mnie jakoś nie kręci.Adam miał tam sporą publikę,przyjechała rodzina mieszkającą w Skarżysku,Michał z tatą oraz ja,który chyba najbardziej z tatą Adama przeżywałem jego występ na wyścigu.Bardzo bym chciał by w najgorszy przypadku utrzymał to 3 miejsce w FM1.Poszło mu nie najgorzej,był 8 w swojej kategorii wiekowej.Nie jest źle lecz mogłoby być lepiej.Liczę Adam na Ciebie w kolejnych startach.
Po powrocie z maratonu szybko się przebrałem,coś na ząb i o 14:45 wyruszyłem do domu po uprzednim podziękowaniu za gościnę i życzliwość ze strony rodziny Adama.Wysyłam sms-a Michałowi z informacją,że wyruszyłem w drogę powrotną,gdyż wcześniej zadeklarował,iż podciągnie mnie trochę za Końskie.Jechało się przyjemnie,km leciały same a my robiliśmy gadu gadu.Pożegnaliśmy się w Modliszewicach,skąd każdy rozpoczął powrót do domu.Droga praktycznie cały czas opadała w "dół"więc pomimo ciężkiego plecaka z licznika nie schodziło 30 km/h.Zarówno jak i w Końskich tak i w Żarnowie trwają dni tych miast więc było nieco tłoczno ulicach.W domu zameldowałem się o 18:40.

PODSUMOWANIE
Najfajniejszy wypad w tym roku.
Dziękuję Adamowi za zaproszenie i wspólną jazdę,podobnie Michałowi,rodzicom i dziadkom Adama za przyjęcie,życzliwość i gościnę.
Będę naprawdę miło wspominał chwile spędzone z Wami.<<Dzięki Wielkie.>>

No i minęło mi dwa lata Z BS,były chwilę lepsze i gorsze,raz jeździło się łatwiej a raz ciężej.Oby kolejne lata były tak pozytywne jak minione dwa to będzie dobrze.

Mazovia MTB Skarżysko © VSV83
Najmłodszy uczestnik maratonu na Mazovii © VSV83

Wojaże świętokrzyskie(dzień3)-Po Stąporkowie i na Skałki Piekło

Sobota, 27 sierpnia 2011 · dodano: 30.08.2011 | Komentarze 4

Nadziejów-Stąporków-Nadziejów

Z racji iż Adaś miał brać jutro udział w maratonie w Skarżysku musiał się oszczędzać.Pokręciliśmy tylko króciutko po Stąporkowie.Zobaczyłem pięknie położony budynek dworca kolejowego Stąporków oraz odrestaurowywany park.Po powrocie Adam zafundował mi bodaj najatrakcyjnieszą pieszą wycieczkę w tym roku.Wybrał się ze mną na rezerwat Skałki Piekło.Przepiękne miejsce,porobiliśmy mnóstwo zdjęć,nagadaliśmy się do woli,po czy koło 14 wróciliśmy na obiad.Michał w tym czasie pocił się na Górskich Mistrzostwach Polski w Jeleniej Górze.Pod wieczór zajechali rodzice Adama,i pełna parą zaczęły się przygotowania do maratonu,oj działo się działo.
Trzeci dzień za mną.

Wojaże świętokrzyskie(dzień 2)-Coraz fajniej

Piątek, 26 sierpnia 2011 · dodano: 30.08.2011 | Komentarze 2

Nadziejów-Stąporków-Mniów-Zaborowice-Modrzewina-Stąporków-Nadziejów

Dzień rozpoczął się leniwie.Nic mi się nie chciało.Wyruszamy przed 11.Adam widząc wczoraj,że nie jestem w formie pozwala mi dyktować tempo.Zbawieniem są leśne odcinki gdzie upał nie daje się tak we znaki jak na otwartej przestrzeni.Trasa przepiękna widokowo,szczególnie przez Zaborowice,gdzie po lewej stronie ukazuje sie ładny widok na pasmo Gór Świętokrzyskich.Z nieba leje się żar.poprzez moje częste postoje na fotki Adam wybija się rytmu jazdy a w konsekwencji nieco opada z sił.Zaliczamy podjazd pod Modrzewinę a potem szybciutko do Stąporkowa by zdążyć wysłać Multi Multi przed 14.Potem zakupy w Biedronce i na bazę do Nadziejowa.Po południu Adam pokazuje mi kolejne okoliczne miejsca w Niekłaniu robiąc przedsmak jutrzejszej pieszej wycieczki.
Dzięki Adasiu,kolejny fajny dzień zleciał szkoda,że tak szybko

Kolejny widoczek na Góry Świętokrzyskie © VSV83
Zachód słońca nad Niekłaniem © VSV83

Wojaże świętokrzyskie(dzień 1)-Z ziomami jeździ się najlepiej

Czwartek, 25 sierpnia 2011 · dodano: 30.08.2011 | Komentarze 3

Tomaszów Maz-Sławno-Paradyż-Żarnów-Końskie-Stąporków-Nadziejów-Odrowąż-Samsonów-Zagnańsk-Samsonów-Cmińsk-Umer-Samsonów-Świerczów-Stąporków-Nadziejów
(na świętokrzyskiej części z ziomami,Adamem i Michałem)

Województwo świętokrzyskie jest piękne.A jeszcze piękniejsze jest wtedy gdy ma się w nim takich znajomych jak Adam,który zaprosił mnie do siebie na kilka dni oraz Michała zwanego "szki3lko",takiego "stąporkowskiego Contadora".Ale po kolei.

Wyjeżdżam wcześnie rano o 4:10 chcąc jak najszybciej być w świętokrzyskim.Ciepło jak na tak wczesną porę.Jedzie się dobrze,początkowo uważnie by nie zaliczyć dziury,tempo 20-25 km/h.Gdy się rozwidnia przyciskam nieco mocniej.Kiedy o 7 rano wysyłam Adamowi sms,że jestem w Końskich nieco go zaskakuje.Spotykamy się nad zalewem w Czarnieckiej Górze.Potem trochę odpoczywam na przystanku na ławce i robimy gadu gadu.Przed 9 rano robimy ewakuację do Nadziejowa,gdzie zamieszkują dziadkowie Adama,gdyż niebo zasnuło się ciemnymi chmurami.Na miejscu zostaję miło i serdecznie przyjęty.W dalszą trasę ruszamy przed 13.W Odrowążu dojeżdża do nas Michał(szki3lko)na swojej nowej szosie i w trójkę wyruszamy na bodaj jedną z trudniejszych dróg w świętokrzyskim jakim jest niewątpliwie droga z Odrowąża do Samsonowa.Ja od rana mam setkę w nogach więc mam obiekcję czy dotrzymam ziomkom koła.Już na pierwszym podjeździe chłopaki mnie "niszczą"odstawiając na kilkaset metrów za swoimi plecami.Szybko zweryfikowali moją aktualną formę.Na swoje usprawiedliwienie mam jedynie to,że zacząłem jeździć od niecałych trzech tygodni.Potem nieco spuszczają z tempa widząc,że wymiękam na podjazdach.Na dębie robię kilka fotek,zastanawiam się także co Michał ma w swej chudziutkiej nóżce,że tak mocno napiera na podjazdach.Potem zajeżdżamy na dworzec PKP w Zagnańsku,bo marudam chłopakom,że chcę zrobić zdjęcie.Następnie wracamy do Samsonowa,odbijamy na Cmińsk,potem na moment nad czadowy zalew w Umrze,i z powrotem do Samsonowa,skąd rozpoczynamy powrót.Do Świerczowa znów robię za "zawalidrogę"opóźniając nieco ekipę,za co ich przepraszam,póki co są wyrozumiali.Odprowadzamy Michała do domu,robimy zakupy w "sklepie dla ubogich"z biedronką w tle i lecimy do dziadków Adama na bazę.

Tak mija pierwszy dzień.
Adasiu i Michale,dzięki za wspólną jazdę,naprawdę miło się kręciło.Tak jak mówiłem zazdroszczę wam,mieszkać tu to rewelacja.Fenomenalna okolica.Wieczorem Adam nakręca mnie na spacer pokazując nieco okolicę Niekłania.

Dworzec PKP w Końskich © VSV83
Samsonów-Ciągłe,zaczynamy powrót © VSV83

Codzienność<48>24 08 11

Środa, 24 sierpnia 2011 · dodano: 24.08.2011 | Komentarze 0

Pod koniec roboty skitrała się pogoda.

Codzienność<47>23 08 11

Wtorek, 23 sierpnia 2011 · dodano: 24.08.2011 | Komentarze 3

No i w końcu pierwsze 10 tysiaków na Bs przeszło do historii.

Codzienność<46>22 08 11

Poniedziałek, 22 sierpnia 2011 · dodano: 24.08.2011 | Komentarze 1

W końcu prawdziwe lato,uff gorąco.