Roztocze 2012-(dzień 2)-Zamojskie klimaty

Niedziela, 1 lipca 2012 · dodano: 13.07.2012 | Komentarze 12

Zwierzyniec-Szczebrzeszyn-Zamość(i po)-Wysokie<<Zamość Bortatycze-baza LHS>>-Zamość-Szczebrzeszyn(i po)-Zwierzyniec-Krasnobród-Długi Kąt-Józefów-Zwierzyniec

Spałem krótko,wstałem po piątej.Nie czułem się jednak jakoś specjalnie zmęczony po wczorajszym dniu.Do Zamościa wyjeżdżamy przed 8 rano.Poranek bardzo ciepły.Szybko mijamy Szczebrzeszyn i docieramy do Zamościa.Tuż po wjeździe do miasta wpadamy z Mateuszem na dworzec kolejowy,który wcale nie świeci pustkami.Stoi tam jeden szynobus,SM48 i ST45.Po wyjściu ze stacji podjeżdża do nas miły pan na rowerze,zapytuje skąd jesteśmy i oferuje pomoc przy zwiedzaniu Zamościa.Wspólnie na rowerach oglądamy sobie miasto.Na mnie najbardziej wrażenie wywarł rynek,który znałem dotychczas ze zdjęć i telewizji.Około południa zajeżdżamy także na pod zamojską miejscowość Wysokie,gdzie odbijamy w lewo około 4km i jesteśmy na Bortatyczach czyli tam gdzie swoją siedzibę ma LHS.W ogromnej hali jak i pod chmurką stoi mnóstwo lokomotyw ST40 I ST44.Gdzie jak gdzie ale w "stadzie" robią naprawdę wrażenie.Jest fajnie zawsze chciałem tu przyjechać.Dla kogoś kto interesuje się koleją jest to wielka gratka a dla mnie to już w ogóle.Po wykonaniu dość dokładnej dokumentacji fotograficznej wracamy do Zamościa i szosą 74 jedziemy z powrotem na Szczebrzeszyn.Grzeje niesamowicie,35 stopni jak nic.W Szczebrzeszynie na rynku pamiątkowe foto z chrząszczem,symbolem tego miasta i do domu.Mateusz tnie główną drogą,zaś ja zbaczam jeszcze na moment w Brodach na lewo na stację kolejową Szczebrzeszyn i terminal przeładunkowy produktów sypkich z szerokiego na normalny tor.W Zwierzyńcu robimy zakupy na niedzielny obiad i na bazę.Po obiedzie już samotnie wyruszam po 16 na krótką rundę po okolicy.Mateusz nie jedzie,gdyż boli go kolano.Jadę w stronę Krasnobrodu.Po drodze odnajduję "słynną"mijankę na LHS-ie na której pojawię się w kolejnych dniach.Droga do Krasnobrodu prowadzi przez Roztoczański Park Krajobrazowy.Piękne lasy,świeże powietrze,ach Roztocze.Po drodze mijam fajną pstrągarnię w Bondyrzu,rybki jednak nie jem,gdyż jestem świeżo po obiedzie.Sam Krasnobród oglądam sobie z siodełka,mała miejscowość,dużo ludzi wypoczywa nad jeziorem,ale nie ma się co dziwić skoro tak grzeje i w dodatku jest niedziela.Następnie jadę w stronę Długiego Kątu.Asfalt w rozsypce,za to jest to piękny,iście górski odcinek.Jadę wolno,szybciej się nie da,dużo dziur zarówno na podjazdach i zjazdach,które niczym nie ustępują tym w górach.Po przejechaniu tego dziurawego odcinka jestem już na rynku w Józefowie.Tuż przed urzędem gminy podoba mi się wielki zegar słoneczny.Dalej jadę już w stronę Zwierzyńca niezbyt dobrą drogą,za to przez cudowny las w którym temperatura jest znacznie niższa od tej na otwartej przestrzeni.Przy mijance łapę skład LHS-u prowadzony dwoma spalinowozami ST40.Na nocleg dojeżdżam w iście lajtowym tempie,bo nie ma się co spieszyć będac w tak cudownym miejscu jakim jest Roztocze.
O i tak mija drugi dzień wypadu,zdecydowanie za szybko.