Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi VSV83 z miasteczka Tomaszów Mazowiecki. Mam przejechane 62675.08 kilometrów w tym 0.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 21.96 km/h i się wcale nie chwalę.
Suma podjazdów to 44050 metrów.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy VSV83.bikestats.pl

Archiwum bloga

  • DST 222.30km
  • Czas 08:14
  • VAVG 27.00km/h
  • VMAX 44.10km/h
  • Temperatura 18.0°C
  • Sprzęt DEMA VENTTO
  • Aktywność Jazda na rowerze

Majówka pomorska(dzień 5)-Kościerzyna

Piątek, 27 kwietnia 2012 · dodano: 13.05.2012 | Komentarze 8

Trasa:
Grudziądz-Michale-Warlubie-Osiek-Skórcz-Zblewo-Kościerzyna i powrót w odwrotnej kolejności

Piąty dzień majówki zapowiadał się niezwykle atrakcyjnie i był dla mnie niewątpliwie dużym wyzwaniem.Ale po kolei:

Z Grudziądza wyjeżdżam o 7,trochę za późno ale nie chciało mi się wstać.Ponownie jak w drugim dniu docieram do Warlubia,skąd drogą wojewódzką 214 kieruję się na Kościerzynę.Do Skórcza droga biegnie przez bardzo ładny las.Można również spotkać jeziorka wkomponowane w las.Lubię takie widoczki.Ruch na drodze mały.Skórcz mijam po 9 ale coś sił nie za wiele już na samym starcie.Jedzie mi się ciężko.W dodatku droga robi się byle jaka więc trzeba uważać by nie zaliczyć dziury.Zblewo mijam 0 10:30,czas słaby.Odtąd już prosto do Kościerzyny w której jestem o 12.Wpierw kieruję się do skansenu kolejowego na ulicy Towarowej w którym bardzo chciałem być.Za jedyne 8 złotych wchodzę na teren parowozowni Kościerzyna,gdzie młody pan bardzo interesuje się moim rowerem.Pyta skąd jestem i o takie tam rzeczy.Okazuje się,że to również zapalony rowerzysta,z tym że jeździ na trekingu.Zaskakuję go nieco swoją wiedzą na temat lokomotyw spalinowych,więc wie że nie ma do czynienia z ciemniakiem.Mówię mu po co tu przyjechałem i co mnie interesuje a chodzi mi o dwie lokomotywy:
-SP47(01) jedyną zachowaną czyli unikat w skali kraju,najsilniejszą polska lokomotywę spalinową
-SP45(139) czyli popularnego "fiata"
Ów młody sympatyczny pan pozwala mi wejść do kabiny SP47,robię kilka fotek,zaglądam też do silnika,który robi na mnie duże wrażenie.Oprócz spalinówek jest tu wiele parowozów,fotki porobiłem,ale przyznaje iż mam znikomą wiedzę na ich temat.O 13 wychodzę ze skansenu i zajeżdżam na pobliski dworzec kolejowy,gdzie stoi Tamara i stonka PKP Cargo zmodernizowana chyba w Nowosądeckim Newagu(Bubi07)jak to czytasz to SM42 1233-wasza robota?Potem jadę na miasto.Pomimo wczesnego popołudnia na rynku w ogródkach piwnych pełno ludzi.Sam rynek kapitalny.Czuć klimat pomorskiego miasteczka.Zbliża się 14,szkoda wyjeżdżać ale jak mus to mus.Powrót idzie mi zdecydowanie lepiej.Do Zblewa jadę non stop nie robiąc żadnej przerwy.W Skórczu jestem o 16:15,czas dobry więc wchodzę na moment do Biedronki po banany.Do Warlubia docieram o 17:30,odtąd już na spokojnie,bez obaw,że złapie mnie zmrok.

O wizycie w skansenie w Kościerzynie marzyłem od dawna.Jedno marzenie się ziściło,czas na pozostałe?
Piąty dzień majówki za mną,jak dotąd to był najfajniejszy dzień.

Widok na most B.Malinowskiego z ulicy Portowej © VSV83
Lokomotywa 6Dg(026) na manewrach w Warlubiu © VSV83
Droga na Kościerzynę © VSV83
W Kościerzynie © VSV83
Widok na Kościerzynę z wiaduktu © VSV83
Widok na stację kolejową w Kościerzynie z wiaduktu © VSV83
U bram skansenu w Kościerzynie © VSV83
Budynek Parowozowni Kościerzyna © VSV83
SP 45-139 w skansenie w Kościerzynie © VSV83
Jedyny zachowany SP47-001 w skansenie w Kościerzynie © VSV83
W kabinie SP47-001 © VSV83
Parowóz Tkt 48-99 w skasenie w Kościerzynie © VSV83
Parowóz Ty 45-139 w skansenie w Kościerzynie © VSV83
Parowóz Tkh3140 w skansenie w Kościerzynie © VSV83
Parowóz Tkp100-04 w skansenie w Kościerzynie © VSV83
Lokomotywa SP 30-006 w skansenie w Kościerzynie © VSV83
Elektrowóz ET 21-367 w skansenie w Kościerzynie © VSV83
Lokomtywa Ls 40-5438 © VSV83
Radziecki parowóz w skansenie w Kościerzynie © VSV83
Tabliczki znamionowe © VSV83
Tabliczki znamionowe © VSV83
Przystanek Kościerzyna-Skansen © VSV83
Czas goni... © VSV83
Dworzec PKP Kościerzyna © VSV83
Lokomotywa TEM2-298 na stacji Kościerzyna © VSV83
Szynobus SA 109-006 na stacji Kościerzyna © VSV83
Semafory kształtowe na stacji Kościerzyna © VSV83
Kościół w Kościerzynie © VSV83
Uliczki starówki w Kościerzynie © VSV83
Rynek w Kościerzynie © VSV83
Rynek w Kościerzynie © VSV83
Czas wracać...czyli wyjazd z Kościerzyny © VSV83
Zatłoczona Kościerzyna © VSV83


Kategoria Dalsze wyprawy



Komentarze
VSV83
| 03:31 piątek, 18 maja 2012 | linkuj benasek###Dzięki,w sumie to ja się nie ścigam,więc jakoś to wychodzi
benasek
| 08:19 czwartek, 17 maja 2012 | linkuj Szacun za kilometry i fotki. Czasem trudno jedno z drugim pogodzić, Tobie się to udaje.
VSV83
| 03:05 wtorek, 15 maja 2012 | linkuj Bubi07###E,tam źle,po prostu chciałem wiedzieć,czy przy "tym" działałeś.
Bubi07
| 06:22 poniedziałek, 14 maja 2012 | linkuj ...a co, aż tak źle? 025 i 026 była robiona dla pnuika
VSV83
| 03:20 poniedziałek, 14 maja 2012 | linkuj tomekoko###Tak zgadza się,Kościerzyna jest bardzo fajna,żal było z niej wyjeżdżać
Paweł###No no,wiadomo,lecz ten dzień był iście kolejowy.
Bubi07###I wszystko jasne...
Bubi07
| 19:39 niedziela, 13 maja 2012 | linkuj Tak jest, robiona dla PNUIKa :D
completny
| 09:26 niedziela, 13 maja 2012 | linkuj Nie no znowu piękny dystans, że o zdjęciach nie wspomnę. Twoja średnia zdjęć w jednym wpisie związana z koleją wynosi chyba ze 70 % jak nie więcej, ale to dobrze ;)
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa obiek
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]