W stronę słońca

Sobota, 12 lipca 2014 · dodano: 03.10.2014 | Komentarze 0

Popołudniowy wypad do Spały,by obczaić jak to tam wszystko wygląda przed "jutrzejszą imprezą"...
Objazdy trwają w najlepsze,w drodze powrotnej trafiłem na dworcu dwie flagowe skarżyskie maszyny...
ST43-314 i SM42-1087 na stacji Tomaszów Mazowiecki
ST43-314 i SM42-1087 na stacji Tomaszów Mazowiecki © VSV83

Z Piotrem T.

Niedziela, 22 czerwca 2014 · dodano: 30.09.2014 | Komentarze 0

W zasadzie to dziś raczej nie powinienem jeździć,w końcu to rok od wypadku ale wybrałem się na jakieś Spały i Inowłodze z Piotrem T. bo nie chce mu się jeździć samemu...

• Sprzęt Bianchi

Koluszki czyli rzecz o tym jak Przewozy Regionalne zrobiły ze mnie złodzieja

Sobota, 21 czerwca 2014 · dodano: 30.09.2014 | Komentarze 5

Tomaszów Maz-Koluszki i powrót

NIECH TEN WPIS BĘDZIE PRZESTROGĄ DLA OSÓB KORZYSTAJĄCYCH Z USŁUG SPÓŁKI KOLEJOWEJ PRZEWOZY REGIONALNE

Sam wyjazd stał się konsekwencją bardzo nieprzyjemnej podróży do Łodzi pociągiem 21316 w Boże Ciało podczas której spółka Przewozy Regionalne w osobie pracownika nr 1851 zrobiła ze mnie złodzieja.Ale po kolei...

Tak się złożyło,że w Boże Ciało przyszło mi jechać do Łodzi.Oczywiście jako środek transportu wybrałem szynobus z Opoczna do Łodzi Kaliskiej odjeżdżający z tomaszowskiego dworca o 9:28.Podjechał SA135,wsiadając powiedziałem "Dzień dobry" konduktorowi z którym trzy dni wcześniej byłem w Radomiu,dodając przy tym,że dziś jadę do Łodzi.SA 135 ruszył a my zajęliśmy siedzące miejsce i czekaliśmy chwilę podobnie jak kilku pasażerów jak konduktor będzie chodził i sprzedawał bilety,czyli dokładnie tak jak bywało to podczas wcześniejszych podróży.Nagle ni stąd ni z stamtąd podchodzi do nas w garniturku taki jeden elegancik,wyciąga identyfikator i zaczyna sprawdzać bilety.Na pierwszy ogień poszedł pan po 50.
Nie zgłosił się pan do obsługi pociągu po bilet-proszę szykować 71,70 zł.
Płaci pan na miejscu?
Potem ja,mówię mu że mówiłem konduktorowi,że jadę do Łodzi.Konduktor niby znajomy a się wypiął,myślał że mam bilet kupiony przez internet.
Odpowiadam nie 114,60 zł w ciągu 7 dni.Nie ma tłumaczenia!!!

Nie obyło się bez utarczek słownych.Faktycznie,nie powiedziałem konduktorowi,że chcę kupić bilet,ale że jadę do Łodzi.Mój błąd,ale do tego przyczyniła się także niejedna obsługa pociągów kursujących z Koluszek do Opoczna.Każą nam pasażerom siadać a gdy pociąg ruszy dopiero chodzą i sprzedają bilety a gdy przyjdzie co do czego...

Niestety zawiodła komunikacja i brak zrozumienia.Pozostał niesmak.W końcu tylko idiota chciałby oszukać Przewozy Regionalne na 7zł.Niestety ja zostałem potraktowany jak złodziej i od 19 06 14 życzę spółce Przewozy Regionalne jak najgorzej a najlepiej żeby się rozpadła a te SA135 żeby się popsuły.Z takim podejściem do pasażera życzę im aby do Opoczna woziły powietrze,bo ja z nimi już nigdzie więcej nie pojadę...

Krótko po tym jeden z SA 135 stał popsuty przez ponad miesiąc,za moją krzywdę...!!!

• Sprzęt Trextar Diatron

Na wybory nie chodzę bo jest mi nie po drodze...

Niedziela, 25 maja 2014 · dodano: 26.05.2014 | Komentarze 0

Tomaszów Maz-Radonia-Mniszków-Wójcin-Paradyż-Sławno-Tomaszów Maz

Kolejna niedziela,miał być wyjazd na zdjęcia ale po nadzwyczaj pracowitej sobocie po prostu nie miałem siły.Obudziłem się o 5:20 i stwierdziłem,że jest już za późno by jechać na fotki do konkursu KM.Z rana pogoda nie zachęcała do wyjazdu.Szczelnie przykryte chmurami niebo jednak mnie nie odstraszyło i wyjechałem po 10.Po drodze spotkałem wielu rowerzystów w racji niedzieli,na szosach jak i na góralach.Był to ostatni tak "daleki" wyjazd Trex-tarem,gdyż ze względu na wagę nie nadaje się na dalsze trasy.Tak więc od dziś z racji braków sprzętowych zmuszony jestem jeździć tylko tyle ile potrzeba w pracy.A wybory już tradycyjnie olałem,gdyż mam głęboko gdzieś tą całą hołotę...

Idzikowice CMK

Niedziela, 18 maja 2014 · dodano: 19.05.2014 | Komentarze 2

Tomaszów Maz-Idzikowice CMK i powrót

Niedzielny wypad na fotki na Centralnej Magistrali Kolejowej na wysokości Idzikowic.Wyjechałem po 9 rano.W pierwszą stronę jechało m się przy bardzo niepewnej pogodzie.Ciemnie chmury i wiatr w niczym nie zapowiadały,że później zrobi się naprawdę ciepło i przyjemnie.W drodze powrotnej wjechałem jeszcze na drogę PP na wysokości Konewki,gdyż dawno mnie tam nie było...
Widok na stację kolejową Idzikowice-wersja autorska
Widok na stację kolejową Idzikowice-wersja autorska © VSV83EP09-025 mija semafory wjazdowe stacji Idzikowice
EP09-025 mija semafory wjazdowe stacji Idzikowice © VSV83EP08-001 przejeżdża przez stację Idzikowice
EP08-001 przejeżdża przez stację Idzikowice © VSV83SN81-004 wraz z rozbitym SN81-006 stoją na terenie lokomotywowni Przewozów Regionalnych w Idzikowicach
SN81-004 wraz z rozbitym SN81-006 stoją na terenie lokomotywowni Przewozów Regionalnych w Idzikowicach © VSV83

MTB Galiński Maraton Odrzywół 2014

Niedziela, 11 maja 2014 · dodano: 12.05.2014 | Komentarze 0

Tomaszów Maz-Odrzywół i powrót.

Pomimo nie najlepszej pogody postanowiłem wybrać się na pierwszą,letnią edycję Maratonów MTB "Górska Jazda w Centrum Polski",których inicjatorem był tragicznie zmarły Marek Galiński.Dodam,że miałem ponadto alternatywę,aby dziś jechać na zdjęcia na konkurs Przewozów Regionalnych,ale odpuściłem.

Wyjechałem z domu o 7:57.Silnie wiejący wiatr w plecy sprawił,że na starcie maratonu byłem już o 9:55 czyli 48 km przejechałem w 1 h 55 minut co jak dla mnie jest całkiem przyzwoitym wynikiem,szczególnie jak jedzie się ciężkim góralem.Pokręciłem się trochę do startu.Podpatrzyłem na czym teraz jeżdżą ludzie na maratonach i dodam,że furorę robią teraz "29".Prawie połowa ze startujących posiadała właśnie takie rowery.Nie jestem fanem MTB,ale takie rowerki robią wrażenie...

Z Odrzywołu zwinąłem się zaraz po starcie o 11:20,mając na uwadze to,że popołudniu zapowiadali burze,co w ostatecznosci okazało się nieprawdą.Powrót zdecydowanie cięższy.Jedynie na odcinkach leśnych wiatr dawał wytchnąć.Przed Małoszycami zauważyłem,że wyburzona jest jedna część wiaduktu kolejowego na CMK a pociągi przechodzą jednym torem.Spała jest już trudno przejezdna,nawet rowerem,co jest oznaką zbliżajacego się lata.Dziś ruszyły tzw. Jarmarki Spalskie.Mi najbardziej zależało aby zaliczyć w Spale sklep,a przerwę na coś na ząb zaliczyłem na stacji kolejowej,gdzie panuje cisza i spokój.Sama stacja należycie utrzymana.W domu zameldowałem się przed 14 i tak zleciała mi niedziela...Kolejka do biura zawodów
Kolejka do biura zawodów © VSV83Na starcie
Na starcie © VSV83Na starcie
Na starcie © VSV83Poszli
Poszli © VSV83Wiadukt kolejowy na CMK w Maloszycach wyburzony w połowie
Wiadukt kolejowy na CMK w Maloszycach wyburzony w połowie © VSV83

Środa, 19 czerwca 2013 · dodano: 29.11.2013 | Komentarze 0

Popołudniowy wypad do Spały tradycyjną już trasą.
W drodze powrotnej na naszej stacji kolejowej spotkałem tylko Lotosową stonkę...

SM42-2600 Lotos Kolej na stacji Tomaszów Mazowiecki © VSV83

Poniedziałek, 17 czerwca 2013 · dodano: 27.11.2013 | Komentarze 0

Późno popołudniowy wypad standardową trasą do Spały...

Czwartek, 13 czerwca 2013 · dodano: 23.11.2013 | Komentarze 2

W końcu prawdziwe lato.
Jadąc ścieżką rowerową do krajowej 48 zauważyłem,iż rozebrana została bocznica kolejowa na Tedex-Oil na Cyganie,gdzie w 1997 roku doszło do wybuchu cystern kolejowych.
W internecie nie ma za wiele o tym wydarzeniu,ale znalazłem jakąś wzmiankę więc pozwolę sobie wrzucić "by pamiętać"...

"... 31 sierpnia 1997 roku na terenie bazy paliw płynnych koło Tomaszowa Mazowieckiego znajdowały się cztery cysterny kolejowe napełnione propanem-butanem o łącznej pojemności 118 ton. Do rozładunku wykorzystywano system rurociągów połączonych z rozlewnią gazu i zbiornikami naziemnymi. Przed południem, jak co dzień, nalewano gaz do butli o pojemności 11 kilogramów i napełniano naziemny zbiornik na stacji autogazu. Praca czterech osób obecnych na terenie bazy sprowadzała się do opróżniania cystern kolejowych stojących na bocznicy.

W pewnym momencie instalacja przeładunkowa stanęła w płomieniach. Chwilę później zniszczona została siłą wybuchu. Rozerwana została jedna ze stojących na bocznicy cystern o pojemności 22 ton. Następnie siła eksplozji wyrzuciła najbliżej sąsiadującą cysternę z torowiska na odległość około 10 metrów i obróciła o około 130 stopni. Kolejno wybuchały butle z gazem składowane w pobliżu torów kolejowych. Całość dopełniła eksplozja zbiornika z propanem-butanem do tankowania samochodów o pojemności 2,5 tony.

Zakład dosłownie przestał istnieć. Pozostały po nim tory kolejowe pozwijane pod wpływem wysokiej temperatury niczym spaghetti, porozrzucane elementy stalowe zbiorników i instalacji. Metalowe szczątki zbiorników znajdowano w odległości nawet ponad 1.000 metrów od bazy paliw. Siła wybuchu była na tyle duża, że w odległym o dwa kilometry Tomaszowie Mazowieckim w niektórych budynkach powylatywały szyby z okien. Z obiektu rozlewni nie został nawet przysłowiowy „kamień na kamieniu”. Spaliły się drzewa w okolicznym lesie.

Dochodzenie wykazało między innymi, że projekty instalacji oraz urządzeń do przeładunku propanu-butanu nie były konsultowane z fachowcami znającymi zasady bezpieczeństwa pożarowego w tego typu obiektach. Znamienne było niezabezpieczenie cystern przed przesuwaniem podczas procesów przeładunkowych. Rozładunek prowadzony był bez właściwego uziemienia. Prawdopodobnie doprowadziło to do gromadzenia się ładunków elektryczności statycznej, a w konsekwencji - wyładowania iskrowego. Zabezpieczenie przed skutkami przeskoków iskrowych spowodowanych elektrycznością statyczną jest jednym z najważniejszych elementów ochrony przeciwpożarowej przy transporcie substancji palnych. A tego niestety zabrakło. Dodatkowo pracownicy nie byli przeszkoleni w zakresie istniejących zagrożeń. Słowem, mało kto przejmował się jakimikolwiek zabezpieczeniami w trakcie wykonywania prac w strefach zagrożenia wybuchem. Na szczęście nikomu nic się nie stało..."

Jednym słowem szkoda,wielka szkoda tego malowniczego szlaku kolejowego,który od kilkadziesiąt lat nie był użytkowany,jednak przy takim stanie rzeczy było to nieuniknione...

Poza tym na ścieżce pełno rowerzystów.

Bocznica odchodząca od linii kolejowej 53 na Tedex-Oil na Cyganie rozebrana (czerwiec 2013) © VSV83

Poniedziałek, 10 czerwca 2013 · dodano: 21.11.2013 | Komentarze 4

Po południu rozpogodziło się,więc po 17 postanowiłem pojechać sobie do Spały,gdyż dawno mnie tam nie było.Po drodze oczywiście wpadłem na dworzec,gdzie oprócz młodej pary (ubranej jak do ślubu),która robiła sobie zdjęcia,nic nie zastałem.W Spale zauważyłem iż na tutejszej stacyjce odnowiony został rozjazd,co pozwala pozytywnie myśleć o przybyciu także w tym roku pociągów retro w ramach tegorocznych,wrześniowych Dożynek Prezydenckich.Potem skoczyłem jak zawsze na most na Pilicy,gdzie wrażenie robi aktualny poziom wody przepływający obecnie przez Spałę.Potem ścieżką rowerową wróciłem do Tomaszowa i wpadłem ponownie na dworzec gdzie złapałem Schenker-owskiego 311D,którego dawno u nas nie widziałem...