Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi VSV83 z miasteczka Tomaszów Mazowiecki. Mam przejechane 62675.08 kilometrów w tym 0.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 21.96 km/h i się wcale nie chwalę.
Suma podjazdów to 44050 metrów.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy VSV83.bikestats.pl

Archiwum bloga

  • DST 9.85km
  • Czas 00:29
  • VAVG 20.38km/h
  • VMAX 27.40km/h
  • Temperatura -11.0°C
  • Sprzęt Bianchi
  • Aktywność Jazda na rowerze

SN81-006 na szlaku Tomaszów Mazowiecki-Opoczno

Niedziela, 9 grudnia 2012 · dodano: 21.12.2012 | Komentarze 48

Pomimo bardzo mroźnego poranka wybrałem się rowerem na dworzec na godzinę 5:57 by przywitać szynobus SN81-006 który od dziś wraz z nowym rozkładem jazdy będzie kursował na trasie z Tomaszowa do Opoczna i na odwrót po trzyletnim zawieszeniu ruchu pasażerskiego na linii kolejowej nr 25 na odcinku Tomaszów Mazowiecki-Skarżysko Kamienna.Pierwszym kursem przyjechało zaledwie dwóch kolejarzy i jeden pasażer.
SN81-006 dotarł do nas z Czeremchy,skąd woził pasażerów do Hajnówki i Wysokolitowska na Białorusi a teraz w "spadku" dostał go Łódzki Zakład Przewozów Regionalnych.
Po południu wybrałem się na przejażdżkę do Opoczna.Co tu dużo mówić,wrażenia niesamowite,jak to zawsze na linii spalinowej.W Opocznie w trakcie kwadransa przerwy nacykałem trochę fotek by ponownie wrócić do Tomaszowa.Na wzmiankę zasługuje też to,że studenci wsiadający do szynobusu w Opocznie i Szadkowicach mieli bardzo zadowolone miny na twarzy z racji powrotu połączeń kolejowych.
Jednak jak SN81-006 jest sprzętem wysokiego ryzyka przekonałem się tuż po powrocie.Planowy pociąg z godziny 17 już nie odjechał i został zastąpiony KKA z tej racji iż w szynobusie zabrakło paliwa.Stacja w Tomaszowie jak i w Opocznie nie jest przystosowana do tankowania więc został awaryjnie ściągnięty do lokomotywowni w Idzikowicach.Tylko przez jeden dzień kursowania spalił ponad 300 litrów oleju napędowego,więc już na starcie przyniósł spółce spore straty.A to dopiero początek.Wszak nie można być pewnym tego,że jeżeli pojedzie się Opoczna,to czy będzie czym wrócić.Od 14 do 16 grudnia ponownie kursowała KKA z racji awarii tego "zabytkowego" pojazdu,potem znów psuł się parokrotnie,ale dosyć tego narzekania,póki co jeździ a po Nowym Roku ma być drugi,SN81-004,który teraz ponoć przechodzi przyśpieszony remont.
Ja jednak nie wróżę tej inicjatywie nic dobrego i wraz z kolejną zmianą rozkładu jazdy jestem pewny,ze kursy zostaną ograniczone lub ponownie zawieszone,bo jeśli znów będą zdarzać się ciągłe awarie,to pasażerowie będą szukać bardziej pewnego środka lokomocji i szynobus będzie woził powietrze a wtedy wiadomo...

SN81-006 na dworcu w Tomaszowie Mazowieckim wczesnym rankiem © VSV83
SN81-006 na dworcu w Tomaszowie Mazowieckim wczesnym rankiem © VSV83
SN81-006 na dworcu w Opocznie © VSV83
SN81-006 na dworcu w Opocznie © VSV83
SN81-006 na dworcu w Opocznie © VSV83
SN81-006 na dworcu w Opocznie © VSV83
Dawny właściciel SN81-006 © VSV83
SN81-006 na dworcu w Tomaszowie Mazowieckim © VSV83





Komentarze
Gabro | 08:14 czwartek, 28 listopada 2013 | linkuj VSV83###No masz racje ostatnio trochę się u nas dziej,ale i tak takie zmiany miały nastąpić 3,5 roku temu.
VSV83
| 06:59 czwartek, 28 listopada 2013 | linkuj Gabro###Fakt wywiązała się ciekawa dyskusja.
Gdybym był "opocznianinem" to był nie narzekał.
W ciągu tych czterech lat osiągnęliście więcej niż Tomaszów a jesteście trzy razy "mniejsi" od Tomaszowa:
-obwodnica,tiry nie walą już przez ul.Piotrkowską
-przystanek na CMK(ponoć budowa ma ruszyć w marcu),zaś miasto ma wybudować drogę dojazdową
-reaktywacja połączeń regionalnych
My możemy pochwalić się tylko tym,że.....pobudowali nowy market i dwa kolejne są w planach.
O rewitalizacji Placu Kościuszki nie wspominam,bo nadal trwa...

Gabro | 20:01 środa, 27 listopada 2013 | linkuj VSV83###Dość rozwinięta dyskusja w komentarzach.Może ktoś by się dołączył?
Ja nie wiem,ale kiedyś przeczytałem w necie artykuł z 2009 r. jak już na trasie TM-SK nie jeździły pociąg ; o treści:Będą szynobusy,będzie przystanek.Spotkanie m.in. z władzami Opoczna i ustalili tyle,że miały być nowe szynobusy na całej trasie,że zaraz zbudują przystanek na CMK...coś im nie wyszło chyba...Przystanku chyba jeszcze nie budują (mają niedługo zacząć),a z szynobusami tak pomieszali,że szkoda gadać...A minęły już 4 lata od tamtego spotkania i co...?-BEZ KOMENTARZA-
Pozdrawiam,gabro.
VSV83
| 06:44 środa, 27 listopada 2013 | linkuj Gabro### Co robi UM widać nie tylko u nas ale i na odcinku Kaliska Kujawskie-Kutno.Kasa jest czy jej nie ma,to tego ja już sam nie wiem.
A połączenia z Łodzią,to już chyba kolejny etap na rozmowy i negocjacje,może jakaś akcja społeczna np.zbieranie podpisów.Trzeba by ścigać p.Telusa,w końcu to dzięki jego staraniu powróciły m in.szynobusy i buduje się Opoczno Południe...
Gabro | 15:48 wtorek, 26 listopada 2013 | linkuj O,sorka tamten komentarz ja dodałem (przez przypadek gość).
Gość | 15:47 wtorek, 26 listopada 2013 | linkuj VSV83###O ile dobrze wiem to UM robi wszystko tylko żeby zaoszczędzić...Ale czy nie bardziej opłaca im się wydłużyć trasę Opoczno-Łódź?Trasa tylko ok. 20km dłuższa a na pewno zyskałaby więcej pasażerów.
VSV83
| 07:14 poniedziałek, 25 listopada 2013 | linkuj Gabro###Ja to wiem,Ty to wiesz,ale "Oni" tego nie wiedzą...
Poza tym idzie o kasę,więc taki pomysł jest "dalece nierealny"...
Pzdr.
Gabro | 20:43 niedziela, 24 listopada 2013 | linkuj VSV83###Nie mam pojęcia dlaczego PLK i Urząd Marszałkowski tak to wymyślił,ale według mnie najlepszym rozwiązaniem byłyby kursy na trasie:
Łódź------Tomaszów Maz.---------Opoczno---------Końskie------Skarżysko Kam.---------Kielce

Wtedy mogłyby jeździć a tej trasie te dwa szynobusy.
VSV83
| 17:56 niedziela, 24 listopada 2013 | linkuj Gabro###Zapoznałeś się z nowym rozkładem jazdy na PLK???Chyba nie!!!
Jeśli to jest prawda,co podaje PLK to od 15 grudnia z Opoczna do Koluszek będą odjeżdżać aż dwa SA135 dziennie(w tym jedno pon-pt).
W takim razie po co te nowe szynobusy?
Gabro | 16:59 niedziela, 24 listopada 2013 | linkuj VSV83###Ja mieszkam w Opocznie.O co ci chodzi?
VSV83
| 13:37 niedziela, 24 listopada 2013 | linkuj Gabro###Nie wiem,czy widziałeś co zrobili z Opocznem!!!
Jeśli PLK podaje prawdę to niech sobie zabiorą te nowe SA135 i jeżdżą sobie nimi urzędnicy z Urzędu Marszałkowskiego po ulicach Łodzi...
Gabro | 11:28 niedziela, 24 listopada 2013 | linkuj VSV83###Szkoda,że nie ma połączeń ze Skarżyskiem.:(
VSV83 | 18:26 sobota, 16 listopada 2013 | linkuj Gabro###Poszli po rozum do głowy,ale nie do końca...Na próbę mogli by zrobić faktycznie te połączenia z Łodzią np.do drugiej zmiany rozkładu,ale po części ich rozumiem.Busy Do Łodzi z pod dworca PKP odjeżdżają co 15 minut.
Ja tu widzę inną możliwość.A czemu by nie zrobić choć by w okresie letnim w weekendy połączenia kolejowego Łodzi ze Spałą?
Ponoć mają przyjść SA135,ale w razie defektu ten SN81-004 jeszcze się przyda.
Pozdrawiam
Gabro | 16:39 sobota, 16 listopada 2013 | linkuj Od połowy grudnia mają dojść 2 nowsze (trochę) szynobusy,które będą jeździły z Opoczna do Tomaszowa a także do Koluszek przez Tomaszów oczywiście.No i co to za durny pomysł, żeby trasę pociągu kończyć 20 km od stolicy województwa (Łódź)?
Gabro | 09:23 sobota, 21 września 2013 | linkuj VSV83###Chyba tak.Niestety.:(
VSV83 | 19:41 piątek, 13 września 2013 | linkuj Gabro###Niestety,czy to początek końca???
Gabro | 17:43 piątek, 13 września 2013 | linkuj SN81-006 2 września uległ poważnemu wypadkowi.Nie wiadomo czy zostanie naprawiony.Drugi szynobus (SN81-004) miał poważną awarię.Tak więc na razie połączenia kolejowe między Opocznem a Tomaszowem Maz. zostały zawieszone (tylko na jakiś czas). Kursują zastępcze autobusy.
Gabro | 12:02 wtorek, 13 sierpnia 2013 | linkuj Wie ktoś czy będą (kiedyś) połączenia osobowe z Skarżysko-Tomaszów?
VSV83 | 06:41 wtorek, 13 sierpnia 2013 | linkuj Gabro###Nie widziałem z "bliska",więc wstrzymam się z oceną...
Gabro | 17:26 poniedziałek, 12 sierpnia 2013 | linkuj Dzisiaj na stację kolejową Wrocław główny przyjechał pierwszy pociąg Pendolino.W sumie to SN81 jest chyba ładniejszy od tego całego Pendolino!
Gabro | 16:57 sobota, 10 sierpnia 2013 | linkuj Nie wiem.Gdzieś napisali.W każdym razie to chyba był ściągnięty z trochę wcześniejszego artykułu.Ale na pewno zostaną połączenia z OP-TM.
VSV83 | 13:10 sobota, 10 sierpnia 2013 | linkuj Gabro###Gdzieś to wyczytał?
Gabro | 11:50 sobota, 10 sierpnia 2013 | linkuj W artykule sprzed dwóch dni (6sierpnia 2013r.) pojawił się wpis:,,(...)Połączenia pasażerskie między Tomaszowem a Opocznem wznowiono w grudniu 2012 roku. W planie rozkładu jazdy na kolejny rok połączenie jest utrzymane i trwają rozmowy o wznowieniu połączenia ze Skarżyskiem Kamienna.(...)"
Linia nr. 25 (fragment)
Skarżysko Kam.---Końskie---Opoczno---Tomaszów Maz.

Pociągi osobowe (sn81-006 i -004) jeżdżą między Opocznem a Tomaszowem Maz.Zobaczymy czy od 9 grudnia pojawią się pociągi osobowe z Opoczna do Skarżyska Kam.
Gabro | 09:11 środa, 7 sierpnia 2013 | linkuj Nie wiem,ale według mnie tak.
VSV83 | 07:28 poniedziałek, 5 sierpnia 2013 | linkuj Gabro###A w ogóle któryś z tych SA jeździ jeszcze?
Gabro | 16:47 niedziela, 4 sierpnia 2013 | linkuj Myślę,że najlepiej byłoby żeby dali szynobusy np. z rodziny ZNTK Poznań 207M albo podobne.A tak w ogóle SN81 to fajna maszyna.:)
VSV83 | 20:15 sobota, 3 sierpnia 2013 | linkuj Gabro###To jedna wielka niewiadoma...
Gabro | 17:41 sobota, 3 sierpnia 2013 | linkuj Według mnie lepiej 25 i tak ma być.Tylko ciekawe jakim taborem.
VSV83 | 15:27 sobota, 3 sierpnia 2013 | linkuj Gabro###Jeśli linią nr 25 to Opoczno-Końskie-Stąporków-Skarżysko-Suchedniów i jesteśmy w Kielcach,jeśli linią 22 pod drutem to do Radomia,Szydłowiec i jesteśmy w Skarżysku,a potem tak samo,innej drogi nie ma...
P.S.
Zapraszam do Tomaszowa w dniach 14-15 09 2013.W ramach Dożynek Prezydenckich w tym roku również będzie kursował pociąg retro prowadzony "wolsztyńskim" parowozem...
Gabro | 06:36 sobota, 3 sierpnia 2013 | linkuj A przez jakie miasta przejeżdżałyby pociągi z Łodzi do Kielc?
VSV83 | 22:55 piątek, 2 sierpnia 2013 | linkuj Gabro###Jeśli doszły by do skutku połączenia z Kielcami przez Skarżysko byłoby bardzo fajnie,gdyż bym miał czym dotrzeć do Czarnieckiej Góry,trzymajmy kciuki,wiele się napewno dzieje w tej sprawie,tylko żeby znów przez "pseudo" samorządowców świętokrzyskich,którzy na nic nie mają pieniędzy ten pomysł nie upadł...
P.S.
Z ostatniej chwili...
SN81-006 wrócił na szlak po kapitalnym remoncie,został nawet przemalowany na taki sam kolor jak SN81-004...
Gabro | 17:51 czwartek, 1 sierpnia 2013 | linkuj Owszem chcieli 25-tkę zlikwidować,ale zapewniał (Ktoś tam nie pamiętam kto),że linia nr 25 nie zostanie zamknięta.Musi się cieszyć tylko wystarczającym zainteresowaniem pasażerów.
VSV83 | 05:55 środa, 31 lipca 2013 | linkuj Gabro###Przeczytałem ten artykuł,ale w/g mnie to mało prawdopodobne,w końcu dopiero co linia kolejowa 25 miała być do zamknięcia,a teraz takie plany,w dodatku 120-160 km/h jest raczej nie realne np. w SZADKOWICACH
Chodzą słuchy,że od uruchomienia przystanku Opoczno Południe w rozkładzie 2014/2015 pociągi mają jeździć w wydłużonej trasie do stacji w Końskich ale to tylko spekulacje,podobnie jak o zmianie wysłużonego taboru SN81...
Gabro | 18:38 wtorek, 30 lipca 2013 | linkuj Przeczytałem w KR:,,Połączenie kolejowe Łódź - Skarżysko Kamienna może zostać reaktywowane już w grudniu bieżącego roku."(2013,9-ty grudnia)
Chociaż to,,może" nie zawsze musi się sprawdzić.
Gabro | 11:55 wtorek, 30 lipca 2013 | linkuj A jest jakaś szansa na połączenia do Skarżyska Kam.?
VSV83 | 05:58 poniedziałek, 29 lipca 2013 | linkuj Gabro###Z frekwencją bywa różnie.Kiedy w maju jeździłem rano na dworzec łapać gagariny sandomierskiego ZIK-u to pierwszym porannym pociągiem z Opoczna przyjechało 40 osób,z tego połowa to "opoczyńscy" kolejarze,którzy potem przesiedli się na pociąg z Drzewicy do Koluszek.W dzień waha się w przedziale ok.10-20 osób na kurs...
Gabro | 19:48 sobota, 27 lipca 2013 | linkuj A jak z frekwencją?Dużo ludzi tym jeździ?
VSV83 | 22:26 piątek, 26 lipca 2013 | linkuj Gość###Dokładnie...
Gość | 19:25 wtorek, 23 lipca 2013 | linkuj No właśnie.Jakiś kit wciskają i myślą że ktoś im uwierzy.phi!
VSV83
| 13:32 czwartek, 10 stycznia 2013 | linkuj Gościu###Raczej nie z tego powodu.
Wina leży po stronie włodarzy ze świętokrzyskiego,którzy dosłownie "robią" wszystko,by połączenia z TM do SK nie zostały przywrócone...
Gość | 18:40 poniedziałek, 7 stycznia 2013 | linkuj Może połączenia do Skarżyska by zrobili,a nie robią nie wiadomo co z powodu starego szynobusa który jeżdzi na trasie z Opoczna do Tomaszowa.
VSV83
| 13:08 środa, 26 grudnia 2012 | linkuj oelka###Masz rację,dotarłem do specjalistycznej lektury o SN81 wraz z całą dokumentacją i zdjęciami i faktycznie siedzenia w pierwszej wersji były te niczym w Jelczu PR110,większość elementów również.
oelka
| 08:56 poniedziałek, 24 grudnia 2012 | linkuj Wybiorę się tam na pewno. Nie wiem tylko kiedy.
W Jelczach ławki były charakterystyczne, pokryte skajem. Z ramą z rury, częściowo służącą jako uchwyt. Po latach użytkowania mogły zostać wymienione podczas napraw.
VSV83
| 03:36 niedziela, 23 grudnia 2012 | linkuj oelka###Oj,koniecznie tam podjedź jeśli możesz...W SN81-006 silniki są dwa,w tym drugi do remontu bo strasznie dymi,fotele są wyściełane więc chyba musiały zostać wymienione,bo te z Jelcza PR110 to bardziej kojarzyły mi się jako by były ze skóry lub skaji...
oelka
| 18:53 sobota, 22 grudnia 2012 | linkuj Muszę się w końcu wybrać pod siedzibę Przewozów Regionalnych w Warszawie, aby sfotografować ich pomnik techniki czyli SN81-001.
Nie wiem, jak one wyglądają teraz, ale prototyp był w znacznej części wyposażony w różne elementy z Jelcza PR110. Od silnika i skrzyni biegów po fotele i oprawy oświetleniowe.
VSV83
| 05:34 sobota, 22 grudnia 2012 | linkuj tomekoko###Zgadza się,takie wydarzenie...
Paweł###To był jednorazowy wyskok,jak wiesz nie preferuje jazdy jeśli na dworze jest temperatura z minusem na czele...
completny
| 21:47 piątek, 21 grudnia 2012 | linkuj No nie powiem, maszyna bardzo atrakcyjna. Ale że ty się tam pofatygowałeś przy -11''C to tego nie rozumiem ;P
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa jezda
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]