• Sprzęt Trextar Diatron

Opoczno

Niedziela, 18 listopada 2012 · dodano: 30.11.2012 | Komentarze 5

Tomaszów Maz-Opoczno-Inowłódz-Luboszewy-Tomaszów Maz

To już pewne,jak amen w pacierzu,pociągi osobowe wracają do Opoczna wraz z nowym rozkładem jazdy.Cieszy mnie to niezmiernie,więc na tę okoliczność postanowiłem przejechać się do Opoczna.Ale po kolei.

W niedzielę do dyspozycji miałem już tylko jeden rower tj.Trextara,gdyż drugi góral uległ wczoraj awarii.Wyjechałem z domu po 9.Tradycyjnie zajrzałem na dworzec,gdzie spotkałem specjalistyczny pociąg prowadzony przez stonkę Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury z Katowic.Zaś później wypatrzyłem między wagonami skarżyskiego rumuna.Z racji iż widoczność była kiepska podjechałem na przejazd na Spalskiej i to była dobra decyzja,gdyż skład zaczął bardzo powoli ruszać.Okazało się,że to ten sam który spotkałem na dworcu w piątek.Z tym jednak,że teraz cysterny musiały być pełne,gdyż obie lokomotywy nieźle się "spociły" by rozbujać się z 36 orlenowskimi beczkami.Piękny widok,nie ma co.Gdy już wszystko sobie pojechało,w dobrym humorem popedałowałem w dalszą drogę.Zatrzymałem się dopiero na przejeździe w Szadkowicach,gdzie przeczytałem nowy rozkład,a potem zajrzałem na ostatni osobowy przystanek przed Opocznem,czyli na Słomiankę i o 12 zawitałem do Opoczna.Wpierw zajrzałem do Biedronki,by kupić coś do zjedzenia a potem zawitałem na tamtejszy dworzec,gdzie zjadłem to co kupiłem sobie wcześniej.Uchwyciłem także stojącego na bocznym torze gagarina Rail Polska.By urozmaicić sobie wycieczkę postanowiłem wrócić przez Inowłódz.Jest już prawie gotowy most drogowy nad CMK więc pewnie niedługo zostanie otwarta dla ruchu droga pomiędzy Inowłodzem a Opocznem po ponad półtora rocznej przerwie.Inowłódz przejechałem bez zatrzymywania,wdrapałem się na górkę i odbiłem w lewo na Królową Wolę.Do Spały nie zaglądałem tym razem i przez Luboszewy dotarłem do domu o 14:45.

Wyszła fajna wycieczką,wpadły dwie lokomotywy do mej kolekcji a niedziela nie była dniem straconym.
Póki co nie mogę się już doczekać 9 grudnia...

SM42-043 PNI Katowice na stacji Tomaszów Mazowiecki © VSV83
ST43-364+SM42-661 wyjeżdżają z bardzo ciężkim składem cystern z Tomaszowa Mazowieckiego © VSV83