• Sprzęt Bianchi

Rogów

Sobota, 10 listopada 2012 · dodano: 25.11.2012 | Komentarze 4

Tomaszów Maz-Ujazd-Budziszewice-Jeżów-Rogów(i po)-Brzeziny-Koluszki-Budziszewice-Ujazd-Tomaszów Maz

W kolejny piękny,listopadowy weekend w ramach moich założeń "ponura jesień" tym razem wybrałem się do Rogowa by odwiedzić tamtejszą stację kolejki wąskotorowej.A to wszystko trochę za sprawą...lenistwa,ale po kolei.

Wstałem o 3:40.Wyjrzałem za okno,było mgliście.Pierwotnie miałem jechać gdzieś indziej,ale stanęło na tym,że wylądowałem z powrotem w łóżeczku schowany pod ciepłą kołderką.Ponownie przebudziłem się przed 7,lecz tym razem szybko zwlokłem się w wyrka,zjadłem śniadanie i o 7:30 byłem już w drodze.Do Ujazdu dojechałem ścieżką rowerową wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 713,a potem skręciłem na drogę 715 i dotarłem do Budziszewic,gdzie odbiłem na Jeżów.Droga na tym odcinku strasznie mi się dłużyła,a jedyne co mogę powiedzieć o tym odcinku,to to,że most na Rawce,małej rzeczce nadal niedokończony!Nie było by w tym nic dziwnego,gdyby to,że remontują go już drugi rok.W Jeżowie sobota,więc targ.Zajeżdżam tylko pod kościół,a potem krajową 72 docieram do Rogowa.Zjeżdżam z głównej szosy za elewatorem w prawo i po chwili jestem na stacyjce Rogów Towarowy Wąskotorowy.Nie byłem tutaj 5 lat.Ale jakiś większych zmian nie zauważyłem.Z racji iż jest już po sezonie część taboru stoi już w szopie.Normalnie to od kwietnia do końca września kolejka jeździła w każdą niedzielę do Jeżowa.Czy dalej w kierunku Rawy linia jest przejezdna tego nie wiem,lecz do Białej Rawskiej na pewno nie!Ze stacyjki ruszyłem dalej na pobliski dworzec kolejowy w Rogowie,a potem zajrzałem do Arboretum SGGW,lecz jest już nieczynne.Z Rogowa wyjeżdżam boczną drogą wzdłuż torów i ponownie docieram do szosy nr 72 i jadę w kierunku Brzezin.Dawno nie byłem tam rowerem.Droga mocno pagórkowata,niczym górska.Gdybym jechał szosówką,to fajnie by się jechało,zaś góralem to trochę sił kosztował mnie ten odcinek.W Brzezinach jak w każdą sobotę też tłoczno,cykłem tylko foteczkę w centrum i rozpocząłem powrót do domu.Szybko dojechałem do Koluszek,gdzie na dworcu zrobiłem sobie 40 minutową przerwę na to by zjeść co nie co a przy tym posłuchać odgłosu pracującego silnika Tamary CTL-u Logistic.I choć maszynista był blisko,tak ze mogłem z nim porozmawiać,to jednak nie zdecydowałem się na rozmowę mając na uwadze dwukrotne przykre doświadczenia z maszynistami tego przewoźnika.Z dworca zawinąłem się o 12:40,podjechałem jeszcze na bazę PLK,a potem w stronę domu.W Regnach zauważyłem,że powycinano drzewa wzdłuż linii kolejowej nr 44 prowadzącej do tamtejszej jednostki wojskowej.A jeszcze dwa lata temu linia była tak zarośnięta,ze mogły na niej paść się krowy.Szybko dojechałem do Budziszewic,a potem zawinąłem na moment do Biedronki w Niewiadowie i w domu zameldowałem się o 14:30.

I tak oto minęła kolejna sobota pięknego jak dotychczas listopada...

Stacja PKP Zaosie © VSV83
Dzieje kolejki wąskotorowej w Rogowie w wielkim skrócie © VSV83
SM03-134 na stacji Rogów Towarowy Wąskotorowy © VSV83
Parowóz wąskotorowy na stacji Rogów Towarowy Wąskotorowy jako eksponat © VSV83
Parowóz wąskotorowy jako eksponat na stacji kolejki wąskotorowej w Rogowie © VSV83