• Sprzęt Bianchi

Parowozem do Spały na dożynki w dniu 16 09 12

Niedziela, 16 września 2012 · dodano: 19.09.2012 | Komentarze 2

Linia kolejowa nr 53 dziś ożyła na nowo,a to za sprawą pociągu retro,poprowadzonego przez parowóz Ol49-69,który przybył do naszego miasta z parowozowni w Wolsztynie.Wokół tego "wszystko się kręciło"

Na dworcu byłem już przed godziną 8 rano.Pocykałem mnóstwo fotek,porozmawiałem z miłymi panami z obsługi parowozu a potem bacznie przyglądałem się jak panowie szykują parowóz do "drogi" w stronę Spały.Na peron w Tomaszowie pociąg retro podstawił się po 9.Początkowo nie było zbyt dużo ludzi więc zająłem sobie miejsce w pierwszym wagonie tuż za parowozem.Przejeżdżające pociągi towarowe z Lotosu jak i te z Cargo zatrzymywały się ze zdziwieniem maszynistów i robiły sobie fotki na tle zabytkowego składu.Przed 10 w wagonie było już tłoczno a to sprawą autobusu MZK,który dowiózł ludzi na dworzec.0 10:00 parowóz wraz ze składem retro wyruszył w pierwszy kurs do Spały.Z okna wagonu ogromne wrażenie robiły kłęby czarnego dymu unoszące się nad pociągiem.Kapitalna sprawa taki widok.Szybko przejechaliśmy przejazd na Spalskiej i na wysokości oczyszczalni ścieków zobaczyłem jak ludzie gonią parowóz samochodami a wzdłuż torów jest mnóstwo ludzi z aparatami i kamerami,podobnie na przejeździe na drodze krajowej nr 48,oraz w dalszym leśnym odcinku torów do Spały.Parowóz nieźle dawał w "górę" na podjeździe niedaleko Glinnika.W Spale byliśmy o 10:20.Wyskoczyłem jako jeden z pierwszych,by uwiecznić jak odwracają parowóz do drogi powrotnej a potem znów wskoczyłem do wagonu i wróciłem do Tomaszowa Mazowieckiego o 11.Porobiłem trochę fotek,jak u nas odwracają parowóz,po czym szybko rowerem popedałowałem na przejazd w okolicach Glinnika i nagrałem krótki filmik jak parowóz ponownie zmierza do Spały.I tak przez cały dzień ganiałem rowerem za parowozem na odcinku Tomaszów-Spała czając się w różnych miejscach by go uchwycić jak będzie przejeżdżał.Chyba najpiękniejszy kurs odbył się o godzinie 19 ze Spały,gdy zrobiła się już wieczorna szarówka,wtedy zapanował fajny klimat.Przez cały dzień dopisała frekwencja.Pociąg retro z parowozem cieszył się dużym zainteresowaniem zarówno młodych jak i starszych.Zaś gdy wracał wieczorem do Wolsztyna przy pomocy lokomotywy spalinowej SM31-160 na dworcu byłem tylko sam.Podziękowałem maszynistom z Wolsztyna za fajną imprezę i życzyłem szczęśliwej drogi mając w myślach to,iż ostatnie wyjazdy parowozu kończyły się awariami.I tak minęła niedziela,w której odbywały się Dożynki Prezydenckie w Spale,a wizytę raczyła złożyć jak co roku tradycyjnie "pierwsza para".

Parowóz Ol49-69 z Wolsztyna na stacji Tomaszów Mazowiecki © VSV83
Parowóz Ol49-69 z Wolsztyna na stacji Tomasżów Mazowiecki © VSV83
Parowóz Ol49-69 oczekuje na pierwszy kurs do Spały © VSV83
Parowóz Ol49-69 na stacji Tomaszów Mazowiecki oczekuje na pierwszy kurs do Spały © VSV83
Parowóz Ol49-69 na stacji Spała © VSV83
Parowóz Ol49-69 w Spale manewruje przed powrotem do Tomaszowa Mazowieckiego © VSV83
Stacja kolejowa Spała,frekwencja dopisała © VSV83
Odwracanie parowozu Ol49-69 w Spale przed powrotem do Tomaszowa Mazowieckiego © VSV83
Parowóz Ol49-69 w Spale po odwróceniu zmierza podjąć skład retro do Tomaszowa Mazowieckiego © VSV83
"Uszy' parowozu © VSV83
Parowóz Ol49-69 na dworcu w Tomaszowie Mazowieckim po powrocie ze Spały © VSV83
Odwracanie parowozu Ol49-69 na stacji Tomaszów Mazowiecki © VSV83
Parowóz Ol49-69 powraca ze Spały przecinając drogę krajową nr 48 © VSV83
Parowóz Ol49-69 ze składem retro zmierza do Spały na wysokości Glinnika © VSV83
Parowóz Ol49-69 rozpoczyna powrót ze Spały do Tomaszowa Mazowieckiego dając mocno w górę © VSV83
Pociąg retro na czele z parowozem Ol49-69 pomknął w stronę Tomaszowa Mazowieckiego © VSV83
Parowóz Ol49-69 ze składem retro wjeżdża do Spały © VSV83
Parowóz Ol49-69 odpoczywa na stacji Spała po ostatnim kursie z Tomaszowa Mazowieckiego © VSV83
Dożynki Prezydenckie w Spale 16 09 12 © VSV83
Stoiska promujące różne firmy i instytucje na Dożynkach Prezydenckich w Spale w dniu 16 09 12 © VSV83
Stoiska firm i instytucji na Dożynkach Prezydenckich w Spale w dniu 16 09 12 © VSV83
Do wyboru... © VSV83
Zatłoczone centrum Spały © VSV83
Występy ludowe na scenie przy Spalskim Stawie © VSV83
Parowóz Ol49-69 ze składem retro oczekuje na stacji w Spale na ostatni kurs do Tomaszowa Mazowieckiego © VSV83
Parowóz Ol49-69 na stacji w Spale wraz ze składem retro oczekuje na ostatni kurs do Tomaszowa Mazowieckiego © VSV83
Pociąg retro w Spale w dniu 16 09 12 oczekuje na powrót do Tomaszowa Mazowieckiego © VSV83
Stacja kolejowa w Spale późnym popołudniem © VSV83
Parowóz Ol49-69 wraz ze skladem retro na stacji Tomaszów Mazowiecki po ostatnim kursie © VSV83
Lokomotywa SM31-160 zabiera parowóz Ol49-69 wraz ze składem retro do Wolsztyna © VSV83