Powrót z Połańca

Niedziela, 19 sierpnia 2012 · dodano: 08.09.2012 | Komentarze 2

Sielec-Staszów-Chańcza-Raków-Łagów-Nowa Słupia-Starachowice(i po)-Wąchock-Skarżysko Kamienna-Stąporków-Czarniecka Góra-Końskie-Żarnów-Paradyż-Sławno-Tomaszów Maz.

Noc minęła za szybko,zdecydowanie za szybko.Choć bardzo mi się nie chce,to wstaje o 4:20.Śniadanie,mycie,pakowanie i wyruszamy z 10 minutowym poślizgiem o 5:40.Zdecydowanie cieplej niż wczoraj.Mijamy poranny,opustoszały Staszów i dojeżdżamy do Rakowa,gdzie odbijamy na Starachowice,gdyż Mateusz bardzo chciał odwiedzić Wąchock.Godzę się na ten wariant z wielką niechęcią,gdyż znam tą trasę z 2010 roku i wiem,że odcinek do Nowej Słupi do łatwych nie należy.Pomimo wielu podjazdów od samego rana jedzie mi się znakomicie a każda górka,mniejsza czy większa to tylko kwestia naciśnięcia na pedały.Mateusz zaś zdecydowanie osłabł.Jedzie swoim tempem.Czasami,zupełnie nieświadomie,zdarza mi się "stracić "go z oczu,więc co jakiś czas czekam na niego na zatoczkach autobusowych.W Łagowie stajemy na moment przy całkiem ładnym,chyba niedawno zrobionym skwerku,po czym przecinamy szosę nr 74 i jedziemy w stronę Nowej Słupi.Nic się nie zmienia,ja z przodu,Mateusz z tyłu.Jedziemy tak by mieć ze sobą kontakt wzrokowy.Nowa Słupię mijamy bez zatrzymywania.Znam miasteczko,spałem tu przez dwa dni w 2010 roku,a przejeżdżałem tędy miesiąc temu.Do Starachowic zmierzamy podobnym tempem,choć czasami tracę Mateusza z pola widzenia i czekam na niego.Ostatni podjazd i Starachowice.Skoro już tu jesteśmy to chcę Mateuszowi trochę pokazać miasto,więc wjeżdżamy do centrum które znam dość dobrze.Na koniec naszej wizytacji Starachowic Mateusz uskarża się na pustki w żołądku więc w konsekwencji odwiedza Biedronkę,a potem krajową 42 lecimy w stronę Skarżyska.Podjazd za Wąchockiem dość długi,ale niezbyt wymagający.Ciągnę cały czas z przodu,podobnie przed Skarżyskiem.Do samego miasta nie wjeżdżamy jadąc praktycznie cały czas główną drogą.Muszę kiedyś koniecznie wybrać się do tego miasta,może jeszcze w tym roku aby przyjrzeć mu się dokładniej.Jest godzina 10:10.Na termometrze już dobre 30 stopni.Ruch na 42 niewielki.Powoli jedziemy do przodu.Zaliczamy ostatni,dość wymagający podjazd na Odrowąż i szybkim zjazdem docieramy na ulice Piłsudskiego w Stąporkowie,gdzie czeka już na nas dobry człowiek,który zawsze podciągnie na trasie strudzonych towarzyszy.Do Końskich jedziemy przez Wąsosz.Droga nieco rozwalona ale jest okazja by pogadać z Michałem.Szybko mijamy Końskie i zatrzymujemy się pod sklepem w Modliszewicach,gdzie dobijam Michałowi trochę powietrza w tylną oponę gdyż z niewiadomych jeszcze przyczyn strasznie wolno ale mu uchodziło.Dziękujemy sobie za wspólną jazdę i każdy wraca w swoją stronę.Szybko mijamy Żarnów,Paradyż i Sławno,by rozstać się w Smardzewicach.W domu jestem o 14:30.

PODSUMOWANIE

469,17 km w dwa dni.według wskazań VDO Mateusza ponad 3 km zaliczone w pionie.Wyszła całkiem fajna wycieczka a pogoda dopisała.Obecnie ciężko mi dostać urlop więc pozostaje mi tylko ratować się takimi weekendowymi wypadami.
I raz jeszcze dzięki wielkie dla Michała za wspólne km i za to,że zawsze mogę na niego liczyć!!!