Puszcza Mariańska

Niedziela, 12 sierpnia 2012 · dodano: 14.08.2012 | Komentarze 5

Tomaszów Maz-Inowłódz-Rzeczyca-Chociw-Cielądz-Regnów-Rylsk Duży-Biała Rawska-Grzymkowice-Osuchów-Mszczonów(i po)-Puszcza Mariańska(i po) i powrót w odwrotnej kolejności.

Nie licząc ostatniego wyjazdu do Szydłowca przez miesiąc czasu nie ruszyłem się nigdzie dalej.Stopniowo więc narastał głód "dalszej jazdy" i poznawania nowych i ciekawych miejsc.Tym razem ponownie padło na Mazowsze ale po kolei.

Wyruszam rano o 5.Na termometrze zaledwie 8 stopni,więc opcja "na długo" jak najbardziej trafiona.Na Luboszewach jak zwykle pogoniły mnie psy ale im uciekłem.Szybko docieram do Inowłodza gdzie odbijam w lewo w stronę Rawy Mazowieckiej.Droga nowa więc jedzie sie przyjemnie i szybko dzięki czemu nie odczuwam tak porannej temperatury.Po 30 minutach dojeżdżam do Chociwia gdzie odbijam na Cielądz przez Sierzchowy.Póki co zaskakuje mnie stan lokalnych dróg,są o wiele lepsze niż główne.Przecinam Cielądz i po 5 km jestem w Regnowie,potem w prawo na Rylsk Duży i po 8 km jestem już w Białej Rawskiej.Jest kilka minut po 7.Krótki objazd po miasteczku,foto i jadę dalej.Odtąd droga zdecydowanie się pogarsza.Do Grzymkowic owszem droga ładna widokowo ale strasznie zepsuta,więc jadę ze zmniejszoną prędkością.W Grzymkowicach zjeżdżam z głównej szosy na Osuchów.Droga niewiele lepsza,więc napieram ale powoli.W Osuchowie sprawdzam mapę i przez Piekary dojeżdżam sobie do Mszczonowa.Wpierw na stację kolejową na nieaktywnej już pasażersko linia kolejowej nr 12,a potem jadę pozwiedzać miasto.Małe ale,zadbane.Zajeżdżam na rynek z pięknym ratuszem, a potem kręcę się po uliczkach.Odwiedzam także mszczonowską Biedronkę w sprawie baterii do aparatu,a potem jadę dalej w kierunku Puszczy Mariańskiej.Z Mszczonowa jest stosunkowo niedaleko bo 11 km,więc czemu nie.Początkowo dobra droga utwierdza mnie w przekonaniu,że szybko tam zajadę,lecz po 2 km moje przekonania rozwiewają dziury i przełomy na drodze.Trasa zaś w większości biegnie przez ładny las,więc o tyle chociaż przyjemnie.W Puszczy Mariańskiej jestem po 10.Przy znaku mija mnie grupka młodych kolarzy,zapewne z pobliskiego Żyrardowa.Miejscowość malutka,jednak zawsze chciałem ją odwiedzić rowerem ilekroć otwierałem mapę na stronie 78.To bardziej letniskowa osada,gdyż oprócz pięknego drewnianego kościoła,Urzędu Gminy,i całkiem ładnego liceum nic więcej nie zauważam.Zajeżdżam tylko jeszcze na nieaktywna stację kolejową dla ruchu pasażerskiego,a przy tym trafiam ET22-063 jadącego w stronę Góry Kalwarii.Do Mszczonowa wracam o 11:20 i ulicą Dworcową,tak jak przyjechałem,wyjeżdżam ostatecznie z miasta.Do Białej Rawskiej jadę w zwolnionym tempie ale z wiatrem w plecy.Dopiero odtąd można przycisnąć.Szybko mijam Regnów,Cielądz,gdzie mijam się
z młodym kolarzem na szosie i jestem w Sierzchowach,by po 4km być już na szosie Opoczno-Rawa Mazowiecka w Chociwiu.Ostatnie 40 km,to dość szybka jazda.Pomimo 180 km były siły a z licznika nie schodziło 35 km/h.W domu byłem o 15:20.I tak oto kończy się niedzielny wypad w mazowieckie.