Roztocze 2012-(dzień 8)-Janów Lubelski i okolice

Sobota, 7 lipca 2012 · dodano: 18.07.2012 | Komentarze 4

Giedlarowa-Leżajsk-Nisko-Stalowa Wola(i po)-{Rozwadów}-Zaklików-Modliborzyce-Janów Lubelski(i po)-Porytowe Wzgórze-Janów Lubelski-Modliborzyce-Zaklików(i po).

Od Stalowej Woli Rozwadowa z Grzesiem.

Wstaję o 2:10.Z noclegu w Giedlarowej wyjeżdżam o 3:40.Powoli świta.Nad ranem mały ruch,szybko mijam Leżajsk i jestem na wylotówce na Nisko.Jedzie mi się całkiem dobrze,choć z plecakiem nie osiągam jakiejś super średniej.Poranne chłodne powietrze skutecznie mnie orzeźwia,bo pewnie bym zasnął za kierownikiem.W Nisku jestem o 5:12.Przejeżdżam tylko główną drogą rozglądając się na lewo i prawo na tutejsze atrakcje.Po chwili jestem już u bram wjazdowych miasta Stalowa Wola,gdzie również rowerem zmierza Grześ z Zaklikowa,by mnie "przejąć" na dalszą część trasy.Bardzo powoli mijam dzielnice Południe i spotykamy się w najstarszej,zabytkowej dzielnicy Stalowej Woli,na Rozwadowie.Z Grzesiem widziałem się w ubiegłym roku w Zaklikowie,choć był to kontakt tylko wzrokowy.Teraz mam przyjemność poznać osobiście.Po krótkiej rozmowie na przywitanie i wspólnej wizycie na PKP Stalowa Wola Rozwadów jedziemy w stronę Zaklikowa by zostawić ciężki plecak i ruszyć w stronę Janowa Lubelskiego.Jedziemy mniej uczęszczanymi asfaltami które tak naprawdę Grześ ma nieźle obczajone.W dodatku całkiem nieźle ciśnie na tym swoim Kellys-ie.W Zaklikowie byłem,więc miasteczko znam.Zostawiam plecak u Grzesia i jedziemy w stronę Modliborzyc.Droga przez cały czas delikatnie pchnie się w górę i wieje w twarz.Jednak mnie takie warunki nie zrażają od pewnego czasu.W Modliborzycach wskakujemy na szosę 74 by po 7 km być już w Janowie Lubelskim.Wpierw wpadamy po wodę do źródełek,gdyż z nieba leje się żar.Potem na rynek.Następnie jedziemy do Skansenu Kolejki Leśnej,potem zajeżdżamy na Szklarnię,gdzie obywa się festiwal,jednak z powodu końca asfaltu nie dojeżdżamy do centrum imprezy.za sprawą mojego "przewodnika" docieramy tez na Porytowe Wzgórze,gdzie jest całkiem ładny pomnik upamiętniający bohaterów walk partyzanckich tym rejonie.Cały rezerwat przyrody Lasy Janowskie jest bardzo ładny,a piękne świerki dają wytchnienie przed lejącym się z nieba żarem.Po powrocie do Janowa udajemy się jeszce na moment na tutejszy zalew,gdzie mnóstwo ludzi i dzieci wypoczywa nad wodą.Pod koniec jazdy podjeżdżamy jeszcze po wodę na źródełka i lecimy z powrotem prze Modliborzyce do Zaklikowa.Z każdym kolejnym dniem wyprawy coraz bardziej "nakręcam" się na następny dzień,choć świadomość zbliżajacego się końca jakoś mnie przytłacza.Wieczorem Grześ zaprasza mnie do siebie na grilla,przy którym rozmawiamy o jutrzejszej trasie.Z pełnym brzuchem,z którego na pewno będą jutro siły na wspólne kręcenie,wracam na nocleg po 20,o który oczywiście wcześniej dla mnie postarał się Grześ.
WIELKIE DZIĘKI GRZESIU ZA SERDECZNE PRZYJĘCIE I POŚWIĘCONY CZAS,WSPÓLNE KRĘCENIE I PEŁNIENIE ROLI PRZEWODNIKA PO TUTEJSZYCH TERENACH

Skwer w Nisku © VSV83
Kładka © VSV83
W lasach janowskich © VSV83
Zalew w Janowie Lubelskim © VSV83

| 03:42 piątek, 20 lipca 2012 | linkuj Raji### Dokładnie,nie można wszystkiego zwiedzić od razu,bo potem się nie wróci a tak to będzie okazja...
Swiety
| 21:07 czwartek, 19 lipca 2012 | linkuj Jak pisałem już wcześnie, cała przyjemność po mojej stronie :) A co do Momotów to Dema mogłaby mieć drobne problemy, dlatego nie ryzykowaliśmy. Poza tym będzie można przy innej okazji odwiedzić :)
| 12:58 czwartek, 19 lipca 2012 | linkuj wzap###Grześ czyli mój przewodnik coś wspominał o Momotach,ale nie pojechaliśmy.
wzap
| 13:05 środa, 18 lipca 2012 | linkuj Moje rodzinne miasto. Ostatnio robi się festiwalowe:) Jedne zanikają, tworzą się inne. O tym w Szklarni nie wiedziałem. Na przyszłość polecam trasę z Porytowego Wzgórza do Momot, momentami dobry asfalt, w większości dobry szuter, szosówką jak najbardziej można przejechać. Ładny widok na Branew no i liczne pomniki przyrody po drodze. Powrót z Momot do Janowa przez Szklarnię. Momoty same w sobie bardzo malowniczo położone nad Branwią w pasie śródleśnych łąk. W sumie dodatkowe 10 km pięknej trasy.

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa ceobi