Roztocze 2012-(dzień 7)-Skok w bok czyli spontanicznie do Mielca

Piątek, 6 lipca 2012 · dodano: 17.07.2012 | Komentarze 3

Giedlarowa-Leżajsk-Sokołów Małopolski-Kolbuszowa(i po)-Mielec(i po) i powrót w odwrotnej kolejności.

Wczoraj zupełnie spontanicznie wpadł mi do głowy pomysł odwiedzenia rowerem Mielca.Od Leżajska jest stosunkowo niedaleko więc czemu nie.Wyjeżdżam po 6.Do Sokołowa Małopolskiego docieram przez bardzo ładny las stosunkowo szybko bo przed 7.Chwila na łyk wody i w dalszą drogę w stronę Kolbuszowej.Tu droga nieco gorszej jakości więc trzeba zwolnić.Do miasta docieram o 8:15.Na początku zajeżdżam na dworzec PKS/PKP,który jest położony na początku miasta a później na rynek który akurat jest w remoncie i jadę dalej w stronę Mielca gdzie jestem o 9:20.Przy wjeździe do miasta z daleka widzę znak drogowy zakazujący jazdy rowerem po szosie,więc wskakuję sobie na całkiem przyzwoitą bitumiczną ścieżkę.Przyjechałem pozwiedzać a nie się ścigać więc jadę powoli.Im bardziej wjeżdżam w głąb Mielca to takich znaków jest jak grzybów po deszczu,za to ścieżki rowerowe są nawet na osiedlowych uliczkach.Robi to wrażenie,ale bez przesady.Widać,że tutejsze władze dbają o mieszkańców miasta i ich potrzeby.Co mi się rzuca w oczy to to iż Mielec to bardzo czyste miasto.Trzeba się zdrowo natrudzić by znaleźć "symboliczny" papierek po gumie.Dobrze,dobrze,popieram takie działania.Podnosi to prestiż w wizytówce miasta.Jadąc ścieżka rowerową mijam szpital i jestem na dużym dworcu autobusowym,zaś obok jest nieczynna już stacja kolejowa.Wąskim przesmykiem przekraczam tory i jadę na mielecką starówkę,gdzie sobie siadam na ławce i dzwonię do domu.Słońce kolejny dzień nie ma litości i grzeje niesamowicie.W międzyczasie pan naprawia fontannę na rynku i od razu w jej centrum pojawia się kilkoro dzieciaków szukających ochłody prze spiekotą.Podczas przerwy zauważyłem iż Mielec to niezwykle rowerowe miasto.W zasadzie to wszędzie można spotkać było mielczan na rowerach.Na rynku,na ścieżkach,przy szpitalu,ale nie ma się co dziwić,długość infrastruktury rowerowej robi wrażenie w tym mieście.Niezależnie od wieku i płci czasem na ścieżkach było ciasno i nie byli to piesi.Jednego mi szkoda.Mianowicie nie miałem kontaktu telefonicznego z Grzesiem vel DaDasik-iem,czołowym propagatorem Mielca,miasta dla rowerów.No cóż jak nie teraz to innym razem.Z Mielca zwijam się po 11:30.Do Kolbuszowej mam pod wiatr.Tu szybko uzupełniam płyny i jade w stronę Sokołowa Małopolskiego.Na około 4 km przed miastem wyraźnie słabnę.Na rynku kupuję 3 banany i dwie bułki,w międzyczasie dzwoni Mateusz,potem ja dzwonię do domu i tak upływa godzina.Kiedy się odwracam widzę za sobą czarne burzowe chmury zmierzające w moją stronę.Jak zawsze w takich sytuacjach adrenalina skacze i ze zdwojoną prędkością mknę do Leżajska.Na miejscu jestem o 15:20,zdążyłem i choć było pochmurno burza przeszła gdzieś "bokiem".
I tak minął siódmy dzień wypadu,trochę nie związany z Roztoczem ale wyprawa była nakierowana na ten region więc nie zmieniam tytułu.