Roztocze 2012-(dzień 6)-To tu,to tam...

Czwartek, 5 lipca 2012 · dodano: 17.07.2012 | Komentarze 2

Horyniec Zdrój-Radruż{PL/UA}-Horyniec Zdrój-Lubaczów-Oleszyce-Jarosław(i po)-Przeworsk(i po)-Kańczuga-Łańcut(i po)-Leżajsk(i po)-Giedlarowa

Podczas wczorajszej kolacji gospodyni noclegu podpowiedziała mi,że warto,bym podjechał do Radruża,gdyż jest tam piękna cerkiew.Tak też zrobiłem.Wyjechałem z Horyńca Zdroju o 5:30.Po przejechaniu 3 km byłem już na miejscu.Rzeczywiście cerkiew bardzo ładna,ale zamknięta o tak wczesnej porze.Radruż to już sama granica,więc wolałem się nie kręcić by nie zaliczyć spotkania z pogranicznikami.Porobiłem kilka fotek i wróciłem do Horyńca Zdrój,skąd rozpocząłem dalszą jazdę w stronę Lubaczowa,do którego dotarłem stosunkowo szybko.Tutaj zrobiłem dłuższy postój,gdyż miałem poważny dylemat.Strasznie korciło mnie by pojechać na Kalwarię Pacławską.Jednak rozsądek podpowiedział mi że pchać się z ciężkim plecakiem na 16% podjazdy to czyste szaleństwo.Decyduję się nie zmieniać trasy i jadę na Jarosław.Miasto znam z grubsza,choć rowerem jestem tu pierwszy raz.Mijam całkiem ładny,żelazny most na Sanie i udaję się na starówkę.Podjeżdżam pod piękną cerkiew,Cygańską Górę skąd ładnie widać miasto,rynek,i dworzec autobusowo-kolejowy.Jarosław jest całkiem ładnym miastem.Zabytkowe kamienice w centrum miasta świadczą o tym iż jesteśmy na pięknej ścianie wschodniej.Po takim zwiedzaniu z siodełka krajową 4 jadę w stronę Przeworska.Jako,że to krajówka spory ruch na drodze.W dodatku zjazdy i podjazdy do samego Przeworska,w którym jestem po raz pierwszy.Zjeżdżam z 4 w boczną ulicę i od razu trafiam na dwa dworce kolejowe,Przeworsk Wąski,oraz PKP Przeworsk.Później zapuszczam się w centrum miasta w którym prym wiedzie wszechobecna zieleń.Piękne kwiaty,na skwerku i trawnikach podnoszą walory estetyczne miasta.Widać,że tu ktoś o to dba nie tak jak w naszym Tomaszowie.Tutaj na chwilę staję i dzwonię załatwić sobie nocleg pod Leżajskiem,a to wszystko dzięki Mateuszowi,który siedzi sobie już wygodnie w domu i przesyła mi numery telefonów miejscówek noclegowych z internetu.Z Przeworska jadę na Łańcut ale nieco okrężną trasą,by ominąć ruchliwą 4.Od Kańczugi jadę fantastycznym odcinkiem drogi.Asfalt równiutki,w dodatku same zjazdy i podjazdy,a widoki kapitalne.Z wiatrem w plecy szybko dojeżdżam do Łańcuta,gdzie na ponad 30 siadam na ławce w przepięknym parku.Trwa tu jakiś festiwal muzyki,po drodze widzę ludzi idących z futerałami od skrzypiec,a i zwiedzających nie brakuje,pomimo iż jest to dzień roboczy.Po przewie robię rundę po mieście,zaglądam nieco głębiej do parku i drogą wojewódzka 877 jadę w stronę Leżajska.Jakoś po tak długiej przerwie nie jedzie mi się najlepiej,ale świadomość,ze mam już blisko wykrzesuje ze mnie resztki sił i tak oto dojeżdżam do Leżajska.Miasto także znam z grubsza.Zajeżdżam pod klasztor o.Bernardynów gdzie na moment siadam na ławce,potem na dworzec,i końcu na rynek.Po odwiedzeniu "starych śmieci"jadę do podleżańskiej Giedlarowej gdzie załatwiłem sobie nocleg.Jest godzina 16:40.Czas na kąpiel,trzeba coś zjeść,zobaczyć pogodę i planować trasę na jutrzejszy dzień.Szósty dzień minął...