Roztocze 2012-(dzień 3)-Hrubieszów

Poniedziałek, 2 lipca 2012 · dodano: 14.07.2012 | Komentarze 3

Zwierzyniec-Szczebrzeszyn-Nielisz-Rudnik-Chorupnik-Krasnystaw(i po)-Kraśniczyn-Hrubieszów(i po)-Tomaszów Lubelski(i po)-Józefów-Zwierzyniec

Dziś czekał na nas kolejny mocniejszy akcent na roztoczańskiej wyprawie.Wstajemy o 3 nad ranem.Za oknem tak jakoś nijak.Jakby miało padać i grzmieć.Wahamy się czy jechać ale po śniadaniu na dworze się jakoś przetarło.Wyruszamy o 4:50.Szybko mijamy Szczebrzeszyn i odbijamy w lewo na Nielisz.Po drodze mijamy piękny zalew na Wieprzu.Rankiem pustki na drogach.Mijamy Rudnik i dość stromym zjazdem docieramy do Chorupnika,gdzie odbijamy w prawo na Krasnystaw.Droga straszna,dziurawa i popękana,w sam raz na mtb a nie na szosówkę.W Krasnymstawie jesteśmy po 7.Wjeżdżamy na skwerek by nieco odsapnąć,wysyłamy pocztówki do znajomych a ja jeszcze Multi Multi z nadzieją,ze może coś trafię.Przed samym wyjazdem wpadamy na stację kolejową Krasnystaw Miasto i lecimy na Hrubieszów,cel naszego dzisiejszego wypadu,do którego mamy stąd 60 km.Początkowo jedzie się dobrze po nowo wyremontowanej drodze.Jednak nic nie trwa wiecznie i po paru km jest już zdecydowanie gorzej.W dodatku mijające samochody łapią pobocze i kurzą przy tym okropnie.W Kraśniczynie Mateusz kupuje po butelce Coli i lecimy dalej.Przed 10 na 23 km drogi na Hrubieszów łapie nas burza.Chowamy się pod wiatą przystankową.W oddali grzmi,słychać pioruny,i musi nieźle lać,bo widać łuny deszczu na niebie.Póki co u nas nie pada i Mateusz chce jechać jednak ja wymuszam na nim postój aż się uspokoi.Ruszamy po 40 minutowej przerwie.Z kolejnymi km trasy widać,że przeszła niezła ulewa,gdyż asfalt jest mokry.Do Hrubieszowa docieramy dość mocnym tempem o 11:20.Ładne przygraniczne miasteczko z fajnym skwerkiem,piękną cerkwią wieloma uliczkami jednokierunkowymi sprawia,że jeździmy nieraz kilka razy jedną w poszukiwaniu jakiś fajnych rzeczy w tym mieście.Zajeżdżamy też pod ogromną jednostkę wojskową w Hrubieszowie,a budynki koszarów najdobitniej przypominają,ze jesteśmy przy granicy.Mają po prostu styl,jakiego w centralnej Polsce się nie znajdzie.Pod koniec zwiedzania miasto Mateusz robi zakupy w spożywczym i przed wylotem z miasta wpadamy jeszcze na nieaktywną już stację kolejową w Hrubieszów.Natomiast w oddali widać terminal i posterunek celny na LHS-ie.Po 13 zaczynamy powrót do domu.Po paru km odbijamy w lewo Ja ko,iż sam na Tomaszów Lubelski.Jako iż sam jestem z Tomaszowa,należy odwiedzić ten bratni,Lubelski.Z każdym km jedzie się ciężej.Mateuszowi wyraźnie dokucza kolano.Około 20 km przed samym Tomaszowem Lubelskim zaczynają się konkretne górki.Zjazd,podjazd,zjazd podjazd itd.Na podjazdach siły mi wracają i cisnę nieco mocniej mając nad Mateuszem przewagę 200-400 metrów.O 15:30 siadamy na skwerku w Tomaszowie Lubelskim i rozprawiamy na różne tematy.Mamy ładny widok na piękny ratusz i tutejszą cerkiew.Jakoś ciężko zebrać się po 40 minutowej przerwie,ale udaje się i jedziemy w stronę Józefowa.Przerwa zrobiła swoje i jedziemy bardzo szybko,momentami powyżej 45 km/h goniąc Tir-y.Od Józefowa jedziemy już znaną mi z wczorajszej wycieczki drogą na Zwierzyniec.Jazda pośród lasu sprawia,że jest chłodniej,a tego najbardziej nam teraz potrzeba.O 18:10 jesteśmy na noclegu.725 km przejechane w trzy dni sprawia,ze ciężko mi się jest nawet zebrać aby iść się wykąpać nie mówiąc juz o jedzeniu.Najchętniej bym usnął ale tak nie ma.Myję się,jem i po 21 zasypiam pomimo głośnej muzyki płynącej gdzieś z ulicy,szalejącego motocyklisty i odgłosu przejeżdżających pociągów.