• Sprzęt Trextar Diatron

ANIELIN

Sobota, 19 listopada 2011 · dodano: 21.11.2011 | Komentarze 0

Tomaszów Maz-Inowłódz-Anielin-Inowłódz-Brzustów-Tomaszów Maz

Jako,że pogoda wciąż dopisuje to trzeba jeździć,więc wybrałem się tym razem w głąb Spalskiego Parku Krajobrazowego.Po drodze na Fryszerce ujrzałem rodzinkę dzików w "areszcie".

Rodzinka dzików w "areszcie" © VSV83
Rodzinka dzików z bliska © VSV83
Na mnie się patrzysz? © VSV83

Dalej całkiem ładnym leśnym odcinkiem drogi krajowej nr 48 docieram do Anielina
Całkiem ładny odcinek drogi krajowej nr 48 © VSV83

Anielin to miejsce związane z majorem Hubalem,ma on tu tzw.Szaniec,jak głosi historia tu właśnie poniósł śmierć z rąk wojsk niemieckich.
Szaniec Hubala w Anielinie © VSV83
Wewnątrz szańca,obelisk poświęcony mjr.Dobrzańskiemu ps.Hubal © VSV83
Obelisk poświęcony biskupowi polowemu gen broni T. Płoskiemu © VSV83

Tak w ogóle to na przyszły rok rok muszę poświęcić nieco czasu na jazdę po tamtejszych lasach,gdyż są one wyjątkowo urokliwe.Potem wróciłem do Inowłodza i postanowiłem podjechać na Brzustów,aby zobaczyć jak idą prace przy naprawie torowiska zniszczonego w październiku w wyniku wykolejenia się cystern z mazutem.No i widać,że coś się dzieje
Specjalistyczny pociąg do naprawy uszkodzonego torowiska © VSV83
PKP Brzustów © VSV83
Wagon z "antenką" © VSV83

I potem ulicą Opoczyńską wróciłem sobie z tej przejażdżki.Mamy piękny listopad.