Nadwiślańskie pożegnanie lata(dzień1)-Solec nad Wisłą

Piątek, 16 września 2011 · dodano: 21.09.2011 | Komentarze 1

Tomaszów Maz-Opoczno-Przysucha-Szydłowiec(i po)-Mirów-Mirzec-Pastwiska-Iłża-Lipsko-Solec nad Wisłą-Kłudzie-Solec nad Wisłą-Kolonia Nadwiślańska-Solec nad Wisłą.

Na godne pożegnanie lata(którego nie było w tym roku)postanowiłem zrealizować jeden z moich tegorocznych planów wyjazdowych,które jak wiadomo w dużej mierze pokrzyżował feralny marcowy wypadek.I pożegnałem lato godnie,tak bardziej konkretnie,ale po kolei.

Wyruszam rano o 6,początkowo spokojnie.Nawet ciepło.Wariant jazdy przez Opoczno okazał się nie trafionym pomysłem przez remonty i ruch wahadłowy.I tak aż prawie pod Gielniów.W Przysusze odbijam na Szydłowiec.Droga zaczyna "piąć" się do góry,ale jechałem tędy nieraz więc wiem co mnie czeka.Kilka razy staję by popatrzyć na pozostawiane za moimi plecami piękne,mazowieckie widoczki.W Szydłowcu jestem po 10,kręcę trochę po rynku i chcę skoczyć na dworzec kolejowy,co wcale nie jest łatwą sprawą.Mieszkańcy zbytnio nie ułatwiają sprawy,bo kogo bym nie spytał to nie wie jak tam trafić.Trafiam dzięki swojej niezawodnej mapce odbitej na ksero z atlasu samochodowego.A zajęło mi to ponad godzinę.Ale co tam dla chcącego nic trudnego.Tradycyjnie fotka i w dalszą drogę.Bocznymi miejscowościami docieram do Mirzca,gdzie dalej nowiutką drogą kieruję się do krajowej 9 by dotrzeć do Iłży.Ruch na drodze bardzo duży,wszak to piątek.W samej Iłży sie nie zatrzymuję skręcając w prawo na Lipsko.Odtąd miałem chyba największego farta podczas tego wyjazdu,elegancką nawierzchnie i wiatr w plecy aż do samego Solca nad Wisłą.Tak więc 40 km/h praktycznie nie schodziło z licznika.W Lipsku runda honorowa po miasteczku i dalej gdzie po 20 minutach jestem w Solcu nad Wisłą.Wpierw jednak kieruję się na Kłudzie sprawdzić czy chodzi prom na Wiśle mając w perspektywie jego wykorzystanie w dniu jutrzejszym.Następnie prawie godzinę spędzam w malutkiej miejscowości Kolonia Nadwiślańska siedząc nad Wisłą i oglądając jesień,która nad rzeką jest w szczytowym momencie.Sporo liści i "gołe"topole najwidoczniej to uosabiają.Przed 18 zajeżdżam na nocleg i tak mija pierwszy dzień wypadu.Póki co zmęczenia nie czuję,jednak jutro okaże się zupełnie inaczej.Minął dzień.