Weekendowe opolskie(1)-Do Kluczborka

Sobota, 10 września 2011 · dodano: 13.09.2011 | Komentarze 3

Tomaszów Maz-Piotrków Tryb-Kamieńsk-Kleszczów-Pajęczno-Działoszyn-Wieluń-Praszka-Gorzów Śląski-Skrońsko-Kozłowice-Biadacz-Kluczbork(i po)
(Od Piotrkowa z Mateuszem)

Kolejny weekend i znów pojeździłem jak się należy.Ale po kolei.

Wyjeżdżam o 4:45.Ciepło.Jednak się lekko zdziwiłem,kiedy w Wiadernie zaczął siąpić deszcz.Wszak o żadnych opadach w prognozie pogody mowy nie było.Jadę dalej,deszczyk mały ale uciążliwy,nieco przemokłem.Przestaje padać w Kole.W Piotrkowie na Krakowskim Przedmieściu spotykam się z Mateuszem i dalej lecimy razem.Pierwszy postój robimy sobie na wiadukcie nad krajową 1 za Kamieńskiem,skąd jest ładny widok na Górę Kamieńsk,którą następnie objeżdżamy z drugiej strony i jedziemy na Kleszczów,potem Sulmierzyce i jesteśmy w Pajęcznie,gdzie znów sobie odpoczywamy.Czas mamy dobry,więc zbytnio się nie spinamy.W Działoszynie odbijamy na Wieluń.Droga już przestaje się robić płaska,zaczynają się pagórki,fajnie się jedzie,szczególnie przez lasy.W Wieluniu strasznie korki,w końcu sobota.Kręcimy się trochę po mieście,odwiedzamy stacje Wieluń Dąbrowa i Wieluń,zaś na PKS-ie jemy po hamburgerze i po 12 ruszamy w stronę Kluczborka krajową 45.Droga mocno pofałdowana,trzeba wykrzesać resztki sił,by jechać dalej.Praszkę oglądamy sobie z siodełka i dalej lecimy na Gorzów Śląski.Tam napotykamy ładny skwerek,gdzie urządzamy sobie nieco dłuższy odpoczynek.Jest 14,więc nie trzeba się śpieszyć.Następnie kierujemy się na Olesno drogą wojewódzką 487,gdzie w Skrońsku skręcamy w prawo na Kozłowice celem zaliczenia dwóch słynnych w tamtejszej okolicy stromych podjazdów.Mateusz ma VDO,licznik z wysokościomierzem.okazuje się,że owe 10% na tabliczkach jest mocno przereklamowane,nachylenie sięga maximum 5%.Jednak podjazdy fajne,nawet o dobrej,przyzwoitej nawierzchni.Potem docieramy do Biadacza,skąd do Kluczborka mamy już bliziutko.Samo miasto zwiedzamy sobie z "siodełka"robiąc dużo postoi i sporo fotek.Szczególnie do gustu przypada mi stary rynek.Składamy także wizytę na dworcu kolejowym,pizzerii,Biedronce i po 18 kierujemy się na nocleg na Fabryczną,gdzie przyjmuje nas młody sympatyczny,chłopak,syn właścicieli.I tak kończy się dzień.

PKP Wieluń Dąbrowa © VSV83
Stacja PKP Wieluń © VSV83
Skwerek w Gorzowie Śląskim © VSV83
Kościół w Gorzowie Śląskim © VSV83
Przereklamowany słynny stromy podjazd w Kozłowicach k.Kluczborka © VSV83
W Kluczborku © VSV83
Centrum Kluczborka © VSV83
Dworzec kolejowy w Kluczborku © VSV83

| 03:36 środa, 14 września 2011 | linkuj Paweł###Dzięki,a co do formy to jakaś tam jest ale szału nie ma.Na Wieluń Dąbrowa jest 5 pociągów dziennie,na tym drugim 10 ,byle nie było gorzej,bo to miejsca urokliwe,szczególnie właśnie Wieluń Dąbrowa.
completny
| 19:15 wtorek, 13 września 2011 | linkuj Na PKP Wieluń Dąbrowa już byłem i powiem szczerze że zdziwiłem się że mają taki skromny i nieaktywny Dworzec, ale widzę że na tym drugim też nie lepiej ;)
| 19:14 wtorek, 13 września 2011 | linkuj No to nieźle popedałowałeś. Forma chyba odzyskana co? ;) Rzeczywiście jechałeś przez te wszystkie miejscowości w których ja byłem nazajutrz :)

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa tynie