Lubelskie,chwilo trwaj(dzień 2)-Po terenach popowodziowych i na Święto Chmielu w Kazimierzu nad Wisłą

Niedziela, 12 września 2010 · dodano: 14.09.2010 | Komentarze 0

TRASA:
Puławy-Kazimierz Dolny-Wilków-Zastów Polanowski-Janiszów-Kamień-Kępa Gostecka-Kamień-Józefów nad Wisłą-Annopol-Józefów nad Wisłą-Opole Lubelskie-Karczmiska-Kazimierz Dolny-Puławy

Wczorajszy dystans tak naprawdę odczuwać zacząłem dziś podczas jazdy.Planowałem wyjechac po 6,wstałem zaś przed 8.Po 9 juz w drodze.Wpierw zajeżdżam na miejsce przeprawy promowej Bochotnica-Nasiłów.Moje przypuszczenia się potwierdzają,prom nie kursuje z powodu wysokiego stanu Wisły.Potem na moment do Kazimierza obadać co tam na Święcie chmielu i dalej ruszam w tereny popowodziowe.Docieram do Wilkowa,dwukrotnie zalanego w tym roku.Już na początku miejscowości ogrom zniszczeń poraża.Skute tynki na domach wyraźnie pokazują,jaka była tu woda.Nadal są grząskie pobocza.W pewnym momencie zagaduje z mieszkanką-powodzianką.Opowiada mi co tu się działo w maju i czerwcu.Kobieta została praktycznie z niczym,mieszkała w drewnianym,parterowym domku,który zalany był aż po sam dach.Na ewakuację czekała na dachu całą noc.Dostała od rządu 6 tysięcy,jakąś pralkę automatyczną,trochę darów i na tym się skończyło.Ma żal,do premiera Tuska i jego ekipy,zresztą nie ona jedna ,że po wyborach o nich zapomnieli.W Zastowie Polanowskim,gdzie Wisła przewała wał zdecydowanie ogrom zniszczeń widać najbardziej.Puste tyczki od chmielu stojące w lustrach wody ,masa kontenerów mieszkalnych,pozalewane sady.Wiele budynków,szczególnie tych starszych nadaje się do rozbiórki.Z Zastowa drogą pomiędzy sadami docieram do Janiszowa,dalej do Kamienia gdzie odbijam na Kępę Gostecką.Po wjechaniu na początek wsi wcale nie lepiej.Po lewej stronie domy,obejścia i podwórka zalane!!!Wielkie grzęzawiska na podwórku.Aby wyjechać samochodem z takiego placu niezbędny napęd 4x4,jakieś mocne drzewo i wyciągarka.Niedziela,wieś sprawia wrażenie wyludnionej.Jakaś kobieta jedzie na rowerze,jakiś pijaczek kiwa się na drodze,ogólnie pusto.Docieram do miejsca przeprawy promem Kępa Gostecka-Solec nad Wisłą.Zaskoczenie,pomimo wysokiej wody w Wiśle prom kursuje.Planowałem jechać do Annopola przez Solec,ale przez poranne opóźnienie zmieniłem trasę.Robię fotkę promu i spadam na Annopol.Droga iście górzysta,biegnie skarpą wislaną.Widać z niej przepiękne widoki na dolinę Wisły.Trasa cholernie daje mi w kość po wczorajszym ale powoli do przodu.W Annopolu na most,fotki miasta,skromny jak na niedzielę obiadek i zaczynam powrót do Puław.Do Józefowa nad Wisłą docieram nieźle styrany,obiad ewidentnie był za słaby.Przyznam,że inaczej wyobrażałem sobie lubelszczyznę,taką bardziej płaską a tu zaskoczenie.W Opolu Lubelskim jestem o 17:30.Sama droga ładna,trochę wzniesień,malownicza.Robię zapas wody i dalej.Za Opolem zaczyna boleć mnie lewe kolano,więc dalej jadę na jednej nodze,ból nasila się.Droga staję się pagórkowata a i ściany po 9% się trafiają jak w Karczmiskach ale na szczeście w dół.Zasadniczo to lubię jeździć do góry,sprawia mi to satysfakcję ale tu wyjątkowo mam dość.Z szosy głównej odbijam na Kazimierz,zobaczyć jak mija święto.Ludzi sporo ale przyznam,że w zeszłym roku było więcej.Już po zmroku wyruszam na nocleg.Ruch na drodze jak w piekarniku,cześć trasy w remoncie sprawia,że tworzą się korki.Na miejscu jestem o 19:45 cholernie zmęczony,wszak przez dwa dni mam 400 km w nogach,zasypiam na stojąco.

Miejsce przeprawy promowej Bochotnica-Nasiłów © VSV83
Puste,nagie chmielowe tyczki w Zastowie Polanowskim © VSV83
W Kępie Gosteckiej © VSV83
Miejsce przeprawy przez Wisłę Kępa Gostecka-Solec nad Wisłą © VSV83
Prom kursujący pomiędzy brzegami Wisły w Kępie Gosteckiej i Solcu nad Wisłą © VSV83