Karkonosze-dzień 3- Wypadek współtowarzysza!!!

Poniedziałek, 6 września 2010 · dodano: 08.09.2010 | Komentarze 0

TRASA:
Przesieka-Miłków-Karpacz(i po Karpaczu)-Orlinek(794 m.n.p.m)-Borowice-Przesieka-Podgórzyn-Przełęcz Zachełmska(594 m.n.p.m)-Przesieka-Jelenia Góra PKP

Wyjazd przed 9 rano,trasą początkowo taką samą jak wczoraj.Za Miłkowem odbijamy na Karpacz.Dla mnie bomba,miasto urokliwe jak żadne inne.Jestem pod zachwytem.Liczne hotele,restauracje,przepiękne widoki,szczególnie z Karpacza Górnego na długo pozostaną mi w pamięci.Podjazd pod Orlinek poszedł mi raczej łatwo,w kość daje tylko końcowy odcinek ale do przeżycia.Skocznia im. St. Marusarza nie pozwala mi przejechać obojętnie koło siebie.Krótki zjazd,potem nad cudowny wodospad.Dalej stromym(ok.25%) podjazdem pod górę do Kościoła Wang.Śliczny podoba mi się.Koło południa zjeżdżamy z Karpacza na Borowice.Po drodze na chwilę stajemy na cmentarzu więźniów w Borowicach i docieramy do szlabanu i właściwego podjazdu na przełęcz Karkonoską,lecz kierujemy sie w dół czyli do bazy na chwilę skąd wyruszamy na przełęcz Zachełmską.Podjazd serpentynami,wymagający dopiero w końcowym etapie.Nic nie zapowiadało nieszczęścia jakie wydarzyło się później.Puściłem argusiol-a pierwszego na zjazd,kiedy ja zacząłem zjazd zza zakrętu ujrzałem masakryczny widok,rower na poboczu i współtowarzysza całego w błocie,który najwyraźniej poślizgnął się tylnim kołem na śliskiej nawierzchni.Szczęściem w nieszczęściu było to iż było to błoto a nie drewniane kłody z wycinki leśnej notabene ułożone naprzeciwko miejsca wypadku.Skutki:najprawdopodobniej stłuczony obojczyk,zwichrowane koło,roztrzaskany gps.Naturalna rzeczą było,choć nie łatwą dla mnie,podjęcie decyzji o zakończeniu wyprawy i powrocie do domów.Spakowaliśmy się i grubo przed czasem stawiliśmy się na dworcu PKP w Jeleniej Górze w oczekiwaniu na pociąg.
I tak oto jedna chwila czy nawet sekunda zmienia cały plan.Osobiście mi szkoda,wszak byłem napalony aby zobaczyć Swieradów Zdrój,przejechać legendarny Zakręt śmierci,odwiedzić Szklarską Porębę,Harrahov,może Pec pos Sneżkou i wjechać pomimo zakazu na Modre sedlo,wjechać raz jeszcze na przełęcz Karkonoską,zobaczyć Spindlerovy mlyn,przejechac szosę i podjazd na Vrbotovą Boudę.

JEDNAK NAJWAŻNIEJSZE JEST TO ,ŻE KOLEDZE NIC SIĘ POWAŻNEGO NIE STAŁO I W JEDNYM KAWAŁKU WRÓCIŁ DO DOMU.

Ja znając realia i dyspozycyjność raczej nie prędko tam wrócę choć przyznam,że baaaardzo bym pragnął.Wszak to istny raj dla rowerzystów,zarówno tych na szosie jak i na Mtb.Pomimo nie najlepszej aury w życiu nie widziałem tylu kolarzy i rowerzystów kręcących się po przeróżnych trasach,w grupach czy w pojedynkę,amatorów czy profesjonalistów np.z Teamu Podgórzyn.

Z moich planów rowerowych od pewnego czasu wszystko się komplikuje i pieprzy.Mam jeszcze 3 trasy do zrobienia w tym roku,jeśli znów będę miał pod górkę to pomimo pięknej pogody podczas polskiej złotej jesieni odstawiam rower na bok,bo nie ma to największego sensu.