Karkonosze-dzień 2-Przełęcz Okraj

Niedziela, 5 września 2010 · dodano: 08.09.2010 | Komentarze 0

TRASA:
Przesieka-Sosnówka-Miłków-Kowary-Przełęcz Kowarska(727 m.n.p.m.)-Przełęcz Okraj(1046 m.n.p.m) i powrót w odwrotnej kolejności

Wyjeżdżamy po 8 z bazy do Podgórzyna szybki,ostry zjazd,dalej DW-366 na Kowary.Na dole ku naszemu zdziwieniu mglisto,widoczność ok.20 metrów.Sprawcą zamglenia jest zapewne niedaleki Zbiornik Sosnówka.Od razu w pamięci przypomniał mi się wyjazd w Beskidzie Niskim,kiedy to byłem z rana nad Zalewem Sieniawskim.Po minięciu Sosnówki"otwiera" się świat,mgła ustępuje.Dojeżdżamy do Kowar skąd rozpoczynamy podjazd na przełęcz Kowarską.Jedzie się przyjemnie,praktycznie cały czas przez las,zza drzew wyłaniają się przepiękne widoki na góry.Podjazd ten przypadł mi do gustu,nie sprawia takiej trudności jak na Karkonoską.Po zdobyciu przełęczy Kowarskiej odbijamy na DW-368 prowadzącą na nasz główny cel dnia czyli przełęcz Okraj.Podjazd ok 4km ale wymagający.Naturalnie argusiol wyrywa do przodu ja zaś tradycyjnie zostaję w tyle robiąc od czasu do czasu przerwę na fotki i odpoczynek.Bodaj najpiękniejszym akcentem wjazdu na Okraj są widoki z ostatniej,górnej serpentyny na masyw Karkonoszy.Mógłbym podziwiać godzinami.Robi się zimniej,wszak do celu już 500 metrów.Po polskiej stronie na przełęczy jest schronisko PTTK,jakaś knajpka,podobne po stronie czeskiej z tym,że więcej takich obiektów.Niedziela,sporo ludzi,zarówno piechurów jak również rowerzystów,tych polskich ale i czeskich.Po czeskiej stronie szukamy asfaltowego wjazdu na Jelonkę,niestety nic z tego.Okazuje się to być szutrowa trasa a ja takich nie preferuję.Hamburger,herbata i spadamy.Do Kowar praktycznie cały czas w dół.Postój na zakupy w NETTO i do Przesieki.Tak minął drugi dzień wyjazdu.