Weekend w kujawsko-pomorskim(dzień1)-Do Ciechocinka

Piątek, 2 lipca 2010 · dodano: 04.07.2010 | Komentarze 3

Tomaszów Maz-Brzeziny-Stryków-Warszyce-Piątek-Kutno-Gostynin-Nowy Duninów-Włocławek-Ciechocinek

Sam wyjazd w zamyśle nie wydawał się łatwym i rzeczywiście tak było.Ruszam o 5:30 kierując się w stronę Ujazdu.Trwa akurat kapitalny remont drogi,tak więc stoję sobie kilka razy na światłach.Dalsza część drogi do Strykowa raczej monotonna,gdyż znam ją z poprzednich wyjazdów.Ciekawiej robi się ,gdy docieram do Piątku gdzie jest geometryczny środek Polski.W Kutnie śniadanie pod Biedronką,krótki objazd po mieście i na Gostynin.Po drodze najeżdżam na coś ostrego i kapeć.W Gostyninie próbuję kupić zapasową dętkę,niestety nie mają takich rozmiarów.Widać mało kto jeździ tu na szosie.Ale za to obsługa bardzo życzliwa,dobija mi wiatru w koła.Dziękuję i w drogę na Nowy Duninów.Droga przepiękna,prowadzi przez Gostynińsko-Włocławski Park Krajobrazowy.Przez cały czas jadę lasem,upał dokucza tak jakby mniej.W Nowym Duninowie wjeżdżam na drogę krajową nr 62 w kierunku Włocławka.Trasa biegnie nad samym brzegiem Wisły.Na 170 km odczuwam poważny kryzys ale się nie poddaję i powoli ciągnę dalej.We Włocławku od razu kieruję się na zaporę.Znam ją ze wcześniejszych wyjazdów.Pozapadana kostka brukowa przypomina o wielkiej wodzie jaka się tu przetoczyła w maju.Jest już nowa tablica upamiętniająca męczeńską śmierć ks.Popiełuszki.Starą uszkodziła woda w trakcie zrzutów.Z zapory do centrum,pizzeria i w dalszą drogę.Tu nadmienię,że do Włocławka asfalt w bardzo dobrej jakości ale od Włocławka dziury,wyboje,garby,ruch wahadłowy na krajowej 1 w stronę Torunia.Końcowy odcinek bardzo męczący.Po 19 melduję się na noclegu w Ciechocinku.I tu miłe zaskoczenie.Tomaszów Maz jest doskonale znany gospodyni u której spałem.Często tu przyjeżdża,gdyż ma bardzo bliską rodzinę.Pragnę tu podziękować za gościnę i bigos.