• Sprzęt Trextar Diatron

MTB Galiński Maraton Odrzywół 2014

Niedziela, 11 maja 2014 · dodano: 12.05.2014 | Komentarze 0

Tomaszów Maz-Odrzywół i powrót.

Pomimo nie najlepszej pogody postanowiłem wybrać się na pierwszą,letnią edycję Maratonów MTB "Górska Jazda w Centrum Polski",których inicjatorem był tragicznie zmarły Marek Galiński.Dodam,że miałem ponadto alternatywę,aby dziś jechać na zdjęcia na konkurs Przewozów Regionalnych,ale odpuściłem.

Wyjechałem z domu o 7:57.Silnie wiejący wiatr w plecy sprawił,że na starcie maratonu byłem już o 9:55 czyli 48 km przejechałem w 1 h 55 minut co jak dla mnie jest całkiem przyzwoitym wynikiem,szczególnie jak jedzie się ciężkim góralem.Pokręciłem się trochę do startu.Podpatrzyłem na czym teraz jeżdżą ludzie na maratonach i dodam,że furorę robią teraz "29".Prawie połowa ze startujących posiadała właśnie takie rowery.Nie jestem fanem MTB,ale takie rowerki robią wrażenie...

Z Odrzywołu zwinąłem się zaraz po starcie o 11:20,mając na uwadze to,że popołudniu zapowiadali burze,co w ostatecznosci okazało się nieprawdą.Powrót zdecydowanie cięższy.Jedynie na odcinkach leśnych wiatr dawał wytchnąć.Przed Małoszycami zauważyłem,że wyburzona jest jedna część wiaduktu kolejowego na CMK a pociągi przechodzą jednym torem.Spała jest już trudno przejezdna,nawet rowerem,co jest oznaką zbliżajacego się lata.Dziś ruszyły tzw. Jarmarki Spalskie.Mi najbardziej zależało aby zaliczyć w Spale sklep,a przerwę na coś na ząb zaliczyłem na stacji kolejowej,gdzie panuje cisza i spokój.Sama stacja należycie utrzymana.W domu zameldowałem się przed 14 i tak zleciała mi niedziela...Kolejka do biura zawodów