Info
Ten blog rowerowy prowadzi VSV83 z miasteczka Tomaszów Mazowiecki. Mam przejechane 62675.08 kilometrów w tym 0.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 21.96 km/h i się wcale nie chwalę.Suma podjazdów to 44050 metrów.
Więcej o mnie.
Moje rowery
Wykres roczny
Archiwum bloga
- 2017, Maj25 - 0
- 2017, Kwiecień10 - 0
- 2017, Marzec16 - 0
- 2017, Luty1 - 0
- 2016, Listopad12 - 0
- 2016, Październik9 - 0
- 2016, Wrzesień3 - 0
- 2016, Sierpień29 - 0
- 2016, Lipiec20 - 0
- 2016, Czerwiec25 - 0
- 2016, Maj30 - 0
- 2016, Kwiecień9 - 0
- 2016, Marzec15 - 0
- 2016, Luty5 - 0
- 2016, Styczeń2 - 0
- 2015, Grudzień17 - 0
- 2015, Listopad7 - 1
- 2015, Październik12 - 2
- 2015, Wrzesień25 - 5
- 2015, Sierpień40 - 0
- 2015, Lipiec31 - 3
- 2015, Czerwiec22 - 6
- 2015, Maj20 - 0
- 2015, Kwiecień15 - 2
- 2015, Marzec19 - 0
- 2015, Luty5 - 0
- 2015, Styczeń6 - 5
- 2014, Grudzień6 - 0
- 2014, Listopad13 - 0
- 2014, Październik10 - 4
- 2014, Wrzesień13 - 3
- 2014, Sierpień29 - 11
- 2014, Lipiec23 - 4
- 2014, Czerwiec26 - 23
- 2014, Maj24 - 11
- 2013, Grudzień1 - 4
- 2013, Wrzesień1 - 6
- 2013, Czerwiec31 - 33
- 2013, Maj25 - 6
- 2013, Kwiecień22 - 38
- 2013, Marzec3 - 39
- 2013, Styczeń2 - 10
- 2012, Grudzień13 - 62
- 2012, Listopad26 - 38
- 2012, Październik32 - 45
- 2012, Wrzesień34 - 50
- 2012, Sierpień36 - 40
- 2012, Lipiec33 - 50
- 2012, Czerwiec31 - 21
- 2012, Maj27 - 22
- 2012, Kwiecień26 - 59
- 2012, Marzec31 - 48
- 2012, Luty1 - 3
- 2012, Styczeń1 - 4
- 2011, Grudzień21 - 18
- 2011, Listopad29 - 13
- 2011, Październik27 - 56
- 2011, Wrzesień30 - 32
- 2011, Sierpień21 - 56
- 2011, Marzec6 - 64
- 2011, Luty1 - 3
- 2010, Grudzień2 - 7
- 2010, Listopad17 - 25
- 2010, Październik32 - 34
- 2010, Wrzesień17 - 17
- 2010, Sierpień7 - 24
- 2010, Lipiec13 - 19
- 2010, Czerwiec6 - 4
- 2010, Maj3 - 8
- 2010, Kwiecień10 - 0
- 2010, Marzec1 - 0
- 2009, Listopad3 - 8
- 2009, Październik4 - 14
- 2009, Wrzesień6 - 6
- DST 31.99km
- Czas 01:28
- VAVG 21.81km/h
- Temperatura 28.0°C
- Sprzęt Trextar Diatron
- Aktywność Jazda na rowerze
Spała
Czwartek, 13 czerwca 2013 · dodano: 23.11.2013 | Komentarze 2
W końcu prawdziwe lato.
Jadąc ścieżką rowerową do krajowej 48 zauważyłem,iż rozebrana została bocznica kolejowa na Tedex-Oil na Cyganie,gdzie w 1997 roku doszło do wybuchu cystern kolejowych.
W internecie nie ma za wiele o tym wydarzeniu,ale znalazłem jakąś wzmiankę więc pozwolę sobie wrzucić "by pamiętać"...
"... 31 sierpnia 1997 roku na terenie bazy paliw płynnych koło Tomaszowa Mazowieckiego znajdowały się cztery cysterny kolejowe napełnione propanem-butanem o łącznej pojemności 118 ton. Do rozładunku wykorzystywano system rurociągów połączonych z rozlewnią gazu i zbiornikami naziemnymi. Przed południem, jak co dzień, nalewano gaz do butli o pojemności 11 kilogramów i napełniano naziemny zbiornik na stacji autogazu. Praca czterech osób obecnych na terenie bazy sprowadzała się do opróżniania cystern kolejowych stojących na bocznicy.
W pewnym momencie instalacja przeładunkowa stanęła w płomieniach. Chwilę później zniszczona została siłą wybuchu. Rozerwana została jedna ze stojących na bocznicy cystern o pojemności 22 ton. Następnie siła eksplozji wyrzuciła najbliżej sąsiadującą cysternę z torowiska na odległość około 10 metrów i obróciła o około 130 stopni. Kolejno wybuchały butle z gazem składowane w pobliżu torów kolejowych. Całość dopełniła eksplozja zbiornika z propanem-butanem do tankowania samochodów o pojemności 2,5 tony.
Zakład dosłownie przestał istnieć. Pozostały po nim tory kolejowe pozwijane pod wpływem wysokiej temperatury niczym spaghetti, porozrzucane elementy stalowe zbiorników i instalacji. Metalowe szczątki zbiorników znajdowano w odległości nawet ponad 1.000 metrów od bazy paliw. Siła wybuchu była na tyle duża, że w odległym o dwa kilometry Tomaszowie Mazowieckim w niektórych budynkach powylatywały szyby z okien. Z obiektu rozlewni nie został nawet przysłowiowy „kamień na kamieniu”. Spaliły się drzewa w okolicznym lesie.
Dochodzenie wykazało między innymi, że projekty instalacji oraz urządzeń do przeładunku propanu-butanu nie były konsultowane z fachowcami znającymi zasady bezpieczeństwa pożarowego w tego typu obiektach. Znamienne było niezabezpieczenie cystern przed przesuwaniem podczas procesów przeładunkowych. Rozładunek prowadzony był bez właściwego uziemienia. Prawdopodobnie doprowadziło to do gromadzenia się ładunków elektryczności statycznej, a w konsekwencji - wyładowania iskrowego. Zabezpieczenie przed skutkami przeskoków iskrowych spowodowanych elektrycznością statyczną jest jednym z najważniejszych elementów ochrony przeciwpożarowej przy transporcie substancji palnych. A tego niestety zabrakło. Dodatkowo pracownicy nie byli przeszkoleni w zakresie istniejących zagrożeń. Słowem, mało kto przejmował się jakimikolwiek zabezpieczeniami w trakcie wykonywania prac w strefach zagrożenia wybuchem. Na szczęście nikomu nic się nie stało..."
Jednym słowem szkoda,wielka szkoda tego malowniczego szlaku kolejowego,który od kilkadziesiąt lat nie był użytkowany,jednak przy takim stanie rzeczy było to nieuniknione...
Poza tym na ścieżce pełno rowerzystów.Bocznica odchodząca od linii kolejowej 53 na Tedex-Oil na Cyganie rozebrana (czerwiec 2013)
© VSV83Bocznica odchodząca od linii kolejowej 53 na Tedex-Oil na Cyganie rozebrana (czerwiec 2013)
© VSV83Bocznica odchodząca od linii kolejowej 53 na Tedex-Oil na Cyganie rozebrana (czerwiec 2013)
© VSV83Bocznica odchodząca od linii kolejowej 53 na Tedex-Oil na Cyganie rozebrana (czerwiec 2013)
© VSV83