Lipiec, 2012

Powrót ze Złotego Potoku

Niedziela, 22 lipca 2012 · dodano: 26.07.2012 | Komentarze 2

Siedlec-Złoty Potok-Janów-Julianka-Przyrów-Św.Anna-Gidle-Radomsko-Piotrków Tryb-Przygłów-Koło-Swolszewice Duże-Smardzewice-Tomaszów Maz

Noc minęła bardzo szybko.Budzę się o 5:30 i zaczynam pakowanie.Paweł wstaje o 6,zdecydowanie za późno.Szybkie śniadanie,mycie i o 6:50 pośpiesznie wyjeżdżamy z Siedlca,gdyż chcę by Paweł zdążył na pociąg o 7:26 do Kielc.Pomimo całej nocy kolega jakoś nie nabrał sił do dalszego kręcenia więc biorę go na koło i z prędkością 36 km/h holuję na stację kolejową do Julianki.Jesteśmy 10 minut przed czasem.Na peronie widzę na twarzy Pawła spokój,gdyż przedtem denerwował się czy aby zdąży.Po kilku minutach smutna chwila,żegnam się z sympatycznym kolegą,nadjeżdża pociąg do Kielc,Paweł wsiada i znika w pola widzenia wraz z pociągiem,by rozpocząć kolejny dzień swojej wyprawy na wschód od Kielc.Ja wracam do domu rowerem.Jadę w miarę szybko,mijam Przyrów,Św. Annę,Gidle,Radomsko.Jedyny postój na trasie robię w Kamieńsku,gdzie kupuje colę i trochę mnie kusi by wjechać na hałdę ale ostatecznie odpuszczam.Kilka minut po 10 za Rozprzą mijam około 40 osobową grupę kolarzy piotrkowskich,w tym Mateusza,który nie poznaje ludzi jadących z przeciwnej strony.W Piotrkowie na Krakowskim Przedmieściu zaskakuje mnie remont drogi i budowa ronda,więc przez 100 metrów przeprowadzam rower i kieruję się na Przygłów.W Goleszach skręcam na Swolszewice Duże w nadziei iż może znajdę zgubiony w piątek przedni błotnik od Bianchiego ale niestety.Przejeżdżam zalew i przez Smardzewice docieram do domu o 12:30.Po weekendzie...

Dziękuje Pawłowi za towarzyszenie w drodze,a jednocześnie przepraszam,jeśli trochę przesadziłem z km,ale grunt,że było fajnie się z Tobą spotkać.Mam nadzieję,ze nie byłeś zawiedziony przez te dwa wspólnie spędzone dni?Liczę,że jeśli pogoda dopisze i czas pozwoli,to tak jak rozmawialiśmy zamienimy się "rolami" ale w Sycowie...

Nowa nawierzchnia na drodze do Siedlca © VSV83
Paweł na wylocie ze Złotego Potoku © VSV83
Mały zameczek tuż za Radomskiem © VSV83

14 Jurajskie Lato Filmowe w Złotym Potoku

Sobota, 21 lipca 2012 · dodano: 26.07.2012 | Komentarze 2

Tomaszów Maz-Sławno-Paradyż-Żarnów-Końskie-Stąporków-Odrowąż-Samsonów-Zagnańsk-Kielce(i po)=>przejazd pociągiem<=Julianka-Janów-Złoty Potok-Siedlec-Złoty Potok(i po)-Siedlec

Jako,że na ten weekend zjechał w moje strony Paweł a ja w planach miałem wypad na 14 już Jurajskie Lato Filmowe do Złotego Potoku trzeba było zrobić tak by "wilk był syty i owca cała",więc po kolei.

Paweł zatrzymał się u mnie na noc.Spał niezbyt długo,gdyż plan zakładał wczesny start.Pobudka o 4:15,śniadanie i o 4:50 Wyjeżdżamy w dość nietypową bo okrężną trasę do Złotego Potoku.Pawłowi szalenie zależało by odwiedzić miasto Kielce rowerem.Czemuż więc nie.Nie wiem co widział w tym mieście ciekawego ale był na nie strasznie napalony.Ja w Kielcach nigdy nie byłem rowerem.Zawsze omijałem je wracając z wypraw przez Masłów i kielecką dzielnicą Piaski czyli obrzeżami.Jako,ze Paweł jechał crossem,w dodatku z dwoma sakwami,wiadomo było,że tempo dziś będzie niezbyt mocne i tak też się starałem jechać by nie zostawiać kolegi za sobą,gdyż na szosówce miałem nad nim dużo większą przewagę,lecz musiałem czuwać nad czasem by wyrobić się na pociąg do Julianki o 14:26 ale o tym później.
Pierwszy odpoczynek w Grudzeniu przed 6 rano po 24 km zapowiadał bynajmniej dla Pawła ciężki dzień.Ja pełen wyrozumienia po wczorajszym dystansie pokonanym przez Pawła wciskam mu dwa batoniki musli licząc na to,że po nich zacznie 'jechać".I jedziemy,zjechaliśmy z hopki na Sławnie,która się Pawłowi spodobała i po 30 minutach zatrzymujemy się na drugi,króciutki postój w Paradyżu.Do Żarnowa dojeżdżamy w miarę szybko i tu zjeżdżamy na Końskie.Póki co tempo przyzwoite.W Końskich jesteśmy o 8:20.Tu dłuższa przerwa na kanapkę i odpoczynek,w szczególności dla Pawła.Po 25 minutach podprowadzam Pawła na tutejszy,opuszczony dworzec kolejowy i jedziemy w stronę Stąporkowa.Podjazd pod Kozią wysysa z Pawła siódme poty a to dopiero początek.Zjeżdżamy w dół na Czarniecka Górę by po chwili wjechać do Stąporkowa.Jak w każdą sobotę trwa tu rynek,więc momentami jest trudno przejechać nawet rowerem.Przejeżdżamy tory kolejowe i odbijamy w prawo na ulicę Prusa i po chwili jesteśmy na tutejszym dworcu kolejowym.Paweł robi fotkę i Niekłańską wracamy na krajową 42 kierując się na Odrowąż.Chcę Pawła przeciągnąć po górkach świętokrzyskich,więc celowo nie skracam drogi przez Świerczów.Po zaliczeniu podjazdu na Odrowąż mój kompan jest nieźle spocony na twarzy,aż mi go trochę szkoda,ale ze mną nie ma lekko.Tu krótki postój,gdzie kolega kupuje wodę na dalszą drogę i za moją sugestią by coś zjadł,posłusznie wcina kilka delicji,gdyż za moment wjeżdżamy na jedną z trudniejszych i wymagających tras w województwie świętokrzyskim,jaka jest niewątpliwie droga z Odrowąża do Samsonowa.Już po zjeździe z Odrowąża Paweł widzi co go czeka.Ja staram się jechać wolno,pomimo przewagi szosówki nad crossem nie zostawiam kolegi w tyle.Paweł powoli i dzielnie radzi sobie z poszczególnymi wzniesieniami.Mijamy Szałas i przed nami ostatni,najtrudniejszy podjazd pod Samsonów.Odtąd Paweł zaczyna mi"marudzić",że za stromo i tak dalej.Ja podchodzę do tego z humorem,ale koledze nie jest do śmiechu,choć tego nie okazuje,wiem,że za ten odcinek najchętniej zepchnął by mnie gdzieś do rowu.Po chwili jesteśmy przy starej hucie w Samsonowie i kierujemy się na Dęba Bartka,gdzie urządzamy sobie 15 minutowy piknik.A czas leci.Przed 11 wyjeżdżamy z Zagnańska w stronę Kielc.Droga pusta bo wiadukt nad S-7 nadal zamknięty.O 11:40 jesteśmy na kieleckich Piaskach,pamiątkowe foto przy znaku i Zagnańską docieramy do centrum miasta.Tu moja rola przewodnika dobiega końca i dalszym kierownikiem wycieczki zostaje Paweł wypytując ludzi o drogę na rynek,stadion Korony Kielce,oraz o dworzec autobusowy i kolejowy.Jeździmy po Kielcach tu tu,to tam a czas leci.Mi najbardziej spodobał się w tym mieście bardzo długi deptak.O 14 zjawiamy się na dworcu kolejowym i kupujemy bilety na pociąg do Julianki,gdyż w tym roku tak postanowiłem dotrzeć na festiwal filmowy do Złotego Potoku.Udajemy się na peron,gdzie czeka tam już podstawiony EN96-02,dziecko bydgoskiej Pesy.Jazda "elfem" bardzo przyjemna,klimatyzacja,informacje o kolejnych przystankach,a nawet aktualna prędkość pociągu to całkiem przyzwoity standard jak na Przewozy Regionalne.Zaś linia kolejowa do Częstochowy bardzo ładna widokowo.W Juliance jesteśmy o 16:05.Dzwonię do zaprzyjaźnionego gospodarza schroniska w Siedlcu i jedziemy odebrać klucz.Paweł pomimo 90 minutowej przerwy jakoś nie odpoczął i od pstrągarni Raczyńskich w Złotym Potoku strasznie zaczął mi marudzić,ale nie brałem tego na poważnie do siebie,bo wiem,ze chłopak był już nieźle zjechany.Cóż zrobić,Mateusz wytrzymał ze mną trzy dni,Paweł tylko jeden,najwidoczniej "zajeżdżam" ludzi.Ale nic,z wielkim wyrozumieniem i prędkością 15 km/h jadę z Pawłem do Siedlca.Ku mojemu zdziwieniu położyli,piękny nowy asfalt,ale widać,że w tej gminie radni mają głowę na karku.To nie pierwsza tego typu inwestycja w tych okolicach.Piękne ścieżki w złotopotockich lasach,modernizacja drogi wojewódzkiej,czy obecnie trwający gruntowny remont schroniska w Siedlcu,sprawia że w okolicy pojawia się mnóstwo turystów i wypoczywających.W sumie to jedno z piękniejszych miejsc na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej.W Siedlcu jak już wcześniej wspominałem trwa remont schroniska,ale dla mnie pan Henryk,zaprzyjaźniony gospodarz zawsze znajdzie jakieś miejsce,za co wielkie dzięki.Kilka minut po 17 wyjeżdżamy ponownie na Złoty Potok,gdyż chce Pawłowi pokazać parę ładnych i ciekawych miejsc w okolicy.Jedziemy powoli,nawet z górki.Paweł nie siedzi już nawet na siodełku,tylko na ramie marudając mi,że ma już "odleżyny" na tyłku od długiego siedzenia na siodełku.Pokazuję mu Bramę Twardowskiego,Diabelskie Mosty,Pstrągarnię Raczyńskich,Staw Nocy Letniej,i Amerykan,nad którym biwakują ludzie przybyli na festiwal filmowy.Wchodzimy na chwile na błonia gdzie trwa festiwal,a potem jedziemy do Janowa po zakupy,gdyż w Złotym Potoku półki świecą pustkami.Następnie Paweł błagalnym głosem mówi,że chce już na nocleg,więc wracamy.Początkowo miałem zamiar odstawić kolegę i wrócić na festiwal,ale Paweł zaraził mnie w schronisku swoim zmęczeniem i w konsekwencji mnie również ścięło koło 20,i najzwyczajniej w świecie już mi się nie chciało.Trochę porozmawiałem z Pawłem i nawet nie wiem kiedy usnąłem.O i po dniu...

Completny bike © VSV83
Scena 14 Jurajskiego Lata Filmowego w Złotym Potoku © VSV83

Po completn-ego

Piątek, 20 lipca 2012 · dodano: 24.07.2012 | Komentarze 2

Po 14 wyruszyłem z domu do Piotrkowa Trybunalskiego naprzeciw zmierzającemu do mnie Pawłowi.Na miejscu byłem nieco przed 16.Umówiliśmy się w centrum miasta przy dworcu kolejowym.Paweł przyjechał z lekkim poślizgiem ale miał już ponad 160 km,więc nie ma o czym mówić.Podjechaliśmy tylko na piotrkowski rynek,szybkie foto,i drogą przez Koło i Swolszewice Duże dotarliśmy pod Tomaszów.Wpierw na Groty,potem Zalew Sulejowski,Niebieskie Źródła,Plac Kościuszki i na końcu dworzec kolejowy a potem z holowałem Pawła do siebie na nocleg.Po kolacji,już nie rowerem a samochodem,gdyż Paweł był zmęczony,pokazałem z grubsza Spałę i Inowłódz.Wróciliśmy przed 22 i od razu poszliśmy spać,gdyż jutro plan zakładał wczesny start w dalszą trasę.

Odnowiony dworzec PKP w Piotrkowie Trybunalskim © VSV83
Ulica Słowackiego w Piotrkowie Trybunalskim © VSV83

Codzienność<179>20 07 12

Piątek, 20 lipca 2012 · dodano: 24.07.2012 | Komentarze 0

Dziś starałem się szybko wyrobić gdyż po południu miał się zjawić ważny gość z dolnośląskiego,zaś na dworcu złapałem stonkę Lotosu

SM42-2414 Lotos Kolej na stacji Tomaszów Maz © VSV83

Codzienność<178>19 07 12

Czwartek, 19 lipca 2012 · dodano: 23.07.2012 | Komentarze 0

Dziś zdążyłem się wyrobić przed deszczem.Strasznie parno.Po zamknięciu skrzyżowania Szerokiej z Warszawską po mieście jeździ się ciężej.A na dworcu złapałem dziś to...

Lokomotywa 181-031 DB Schenker na stacji Tomaszów Maz © VSV83

Codzienność<177>18 07 12

Środa, 18 lipca 2012 · dodano: 23.07.2012 | Komentarze 0

Drugi dzień z rzędu w deszczu...

Codzienność<176>17 07 12

Wtorek, 17 lipca 2012 · dodano: 23.07.2012 | Komentarze 0

Przez cały dzień w deszczu.Zaś w internecie wyczaiłem,że przez Tomaszów ma przejeżdżać specjalny pociąg pasażerski z Warszawy do Krakowa przez Oświęcim,którego nie ma na rozkładzie,więc obowiązkowo podjechałem go zobaczyć.Bardzo spodobały mi się wagony,które w niczym nie przypominały tych,jakie widzimy na co dzień

Specjalny pociąg pasażerski na stacji Tomaszów Maz © VSV83

Codzienność<175>16 07 12

Poniedziałek, 16 lipca 2012 · dodano: 23.07.2012 | Komentarze 0

Po 16 dniach "laby" powrót do szarej,tomaszowskiej rzeczywistości.I nadal wieje...

Pętla przez Paradyż

Niedziela, 15 lipca 2012 · dodano: 23.07.2012 | Komentarze 0

Dziś już zmobilizowałem się by się bujnąć szosówką.Wyjechałem przed 10.Wiało dość mocno z każdej strony,więc nieźle wymęczył mnie ten mini huragan.Po drodze nie spotkałem niestety nikogo,a szkoda bo w takich warunkach,jakie były dzisiaj przydałoby się wskoczyć komuś na koło...

Kategoria Trening

Żądłowice

Sobota, 14 lipca 2012 · dodano: 23.07.2012 | Komentarze 0

Tomaszów Maz-Spała-Inowłódz-Zakościele-Żądłowice i powrót w odwrotnej kolejności

Do południa grasowałem po Łodzi.Po powrocie nie chciało mi się jakoś jechać szosą więc wybrałem się na luźna przejażdżkę do Żądłowic.Przez cały dzień dokuczał silny wiatr.O ile w pierwszą stronę jakoś zajechałem to powrót szedł mi dużo trudniej,gdyż silne podmuchy skutecznie spowalniały.Dopiero w Spale,gdy wjechałem na ścieżkę rowerową między drzewa wiatr nieco ucichł.A na dworcu spostrzegłem iż mamy nowe połączenie kolejowe do Klouszek,choć nie ma go na żadnym rozkładzie i w ogóle nie wiem gdzie to jest to czasem warto wsiąść i pojechać w nieznane...