Listopad, 2012

Codzienność<248>19 11 12

Poniedziałek, 19 listopada 2012 · dodano: 01.12.2012 | Komentarze 0

Ciepło,dzień na ogół pozytywny,którego nie popsuło nawet to,że 100 metrów od domu złapałem kapcia.Zaś na dworcu dziś wpadła mi już do kolekcji ósma lokomotywa 311D Schenkera.

311D-12 DB Schenker na stacji Tomaszów Mazowiecki © VSV83

• Sprzęt Trextar Diatron

Opoczno

Niedziela, 18 listopada 2012 · dodano: 30.11.2012 | Komentarze 5

Tomaszów Maz-Opoczno-Inowłódz-Luboszewy-Tomaszów Maz

To już pewne,jak amen w pacierzu,pociągi osobowe wracają do Opoczna wraz z nowym rozkładem jazdy.Cieszy mnie to niezmiernie,więc na tę okoliczność postanowiłem przejechać się do Opoczna.Ale po kolei.

W niedzielę do dyspozycji miałem już tylko jeden rower tj.Trextara,gdyż drugi góral uległ wczoraj awarii.Wyjechałem z domu po 9.Tradycyjnie zajrzałem na dworzec,gdzie spotkałem specjalistyczny pociąg prowadzony przez stonkę Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury z Katowic.Zaś później wypatrzyłem między wagonami skarżyskiego rumuna.Z racji iż widoczność była kiepska podjechałem na przejazd na Spalskiej i to była dobra decyzja,gdyż skład zaczął bardzo powoli ruszać.Okazało się,że to ten sam który spotkałem na dworcu w piątek.Z tym jednak,że teraz cysterny musiały być pełne,gdyż obie lokomotywy nieźle się "spociły" by rozbujać się z 36 orlenowskimi beczkami.Piękny widok,nie ma co.Gdy już wszystko sobie pojechało,w dobrym humorem popedałowałem w dalszą drogę.Zatrzymałem się dopiero na przejeździe w Szadkowicach,gdzie przeczytałem nowy rozkład,a potem zajrzałem na ostatni osobowy przystanek przed Opocznem,czyli na Słomiankę i o 12 zawitałem do Opoczna.Wpierw zajrzałem do Biedronki,by kupić coś do zjedzenia a potem zawitałem na tamtejszy dworzec,gdzie zjadłem to co kupiłem sobie wcześniej.Uchwyciłem także stojącego na bocznym torze gagarina Rail Polska.By urozmaicić sobie wycieczkę postanowiłem wrócić przez Inowłódz.Jest już prawie gotowy most drogowy nad CMK więc pewnie niedługo zostanie otwarta dla ruchu droga pomiędzy Inowłodzem a Opocznem po ponad półtora rocznej przerwie.Inowłódz przejechałem bez zatrzymywania,wdrapałem się na górkę i odbiłem w lewo na Królową Wolę.Do Spały nie zaglądałem tym razem i przez Luboszewy dotarłem do domu o 14:45.

Wyszła fajna wycieczką,wpadły dwie lokomotywy do mej kolekcji a niedziela nie była dniem straconym.
Póki co nie mogę się już doczekać 9 grudnia...

SM42-043 PNI Katowice na stacji Tomaszów Mazowiecki © VSV83
ST43-364+SM42-661 wyjeżdżają z bardzo ciężkim składem cystern z Tomaszowa Mazowieckiego © VSV83
Peron w Szadkowicach © VSV83
Pojawił się już rozkład jazdy w Szadkowicach © VSV83
Przystanek PKP Słomianka © VSV83
Klimatyczny widok na stację kolejową w Opocznie © VSV83
M62M-010 Rail Polska odpoczywa na bocznym torze stacji Opoczno © VSV83

Cieszanowice

Sobota, 17 listopada 2012 · dodano: 30.11.2012 | Komentarze 0

Tomaszów Maz-Studzianki-Przygłów-Milejów-Rozprza-Cieszanowice-Stara Wieś-PKP LUCIĄŻANKA i awaria

Awarie są naturalną rzeczą w życiu rowerzysty a jeśli w dodatku jeździ się tak wysłużonym sprzętem jak ten,to raczej nie powinno być to rzeczą dziwną.Jednak tym razem nie zawiódł mnie ten "wiekowy" rower lecz opona,która miała...niecałe 3 miesiące.Ale po kolei.

Wyruszam z domu 0 7:30.Mglisto i zimno.Na termometrze zaledwie 1 stopień.Drogami serwisowymi docieram do Studzianek,gdzie wiaduktem przejeżdżam drogę ekspresową S-8 i odtąd mam prosto na Przygłów.Mgła na tym odcinku jest jeszcze większa,a widoczność maleje lecz nie jest tak źle,w końcu to dzień.W Przygłowie z cierpliwością oczekuję jakieś 10 minut by bezpiecznie przekroczyć strasznie ruchliwą krajową 12,dojeżdżam do wsi Kałek,a potem odbijam w lewo na Milejów.Pierwsze 3 km drogi nieutwardzone,ale jadę górskim więc mi to nie przeszkadza.W Milejowie cykam tylko fotkę bardzo ładnemu kościołowi,i wjeżdżam na dobrze mi znaną drogę krajową nr 91.W Rozprzy jestem po przejechaniu 6 km.Jest kwadrans po dziesiątej.Nie zatrzymuję się tutaj mając zamiar uczynić to w drodze powrotnej.Na rogatkach miejscowości odbijam w lewo na Cieszanowice.Już od wsi Bazar droga staje się wymagającą.Zjazdy i podjazdy,całkiem wymagające jak na centrum Polski.W Cieszanowicach jestem przed 11.Wieś,nic tu nie ma,no może poza stosunkowo niedawno bo 14 letnim zalewem na rzecze Luciąża.Obiekt spory,robi wrażenie,lecz znacznie mniejszy od bardziej znanego Zalewu Sulejowskiego.W drodze na Zalew Cieszanowicki dopadło mnie pierwsze nieszczęście tego dnia.Odkleiła mi się łata od dętki i z kole zrobiło się pusto.Po zmianie docieram na wspomniany wcześniej zalew,cykam fotki i ruszam w drogę powrotną w nadziei na fajny powrót.W Mierzynie kupuję jeszcze na drogę Tymbarka i wysyłam Multi Multi.Niestety wycieczka kończy się w Starej Wsi niedaleko Rozprzy,tuż przy stacji kolejowej Luciążanka.Pęka mi opona a z niej wyskakuje "gumowy balonik".Dalej nie pojadę,to już wiem.Szczęście w nieszczęściu,że mam blisko na pociąg.Jest 12:30,pociąg do Koluszek 14:02.Przez 90 minut kwitnę na stacji.Jest mi zimno,bo trochę się spociłem.Co jakiś czas do Częstochowy zmierzają pociągi z kolejarzami na Ogólnopolską Pielgrzymkę,więc ruch na stacji spory,więc się nie nudzę.Próbuję też znaleźć kogoś,kto w dzień siedziałby na internecie,niestety do łatwych rzeczy to nie należy.A chciałem by mi sprawdził pociągi z Koluszek do Tomaszowa.Udaje mi się dopiero złapać Mateusza,który zobowiązuje się mi pomóc w dotarciu do domu po tym jak dojadę pociągiem do Piotrkowa Trybunalskiego.14:02,pociąg przyjeżdża planowo i po 15 minutach jestem w Piotrkowie.Dodam,że w pociągu konduktor zachował się jak człowiek,więcej nie mogę powiedzieć.Mateusz czeka już na mnie,pakujemy rower i S-8 jedziemy na Tomaszów.

I tak kończy się ten nieudany sobotni wypad na pod piotrkowskie miejscowości.Mateuszowi raz jeszcze dziękuję za pomoc,bo byłby spory kłopot w dotarciu do domu.

Mglisty poranek © VSV83
182-153+182-XXX DB Schenker na przejeździe kolejowym w Starej Wsi © VSV83

Codzienność<247>16 11 12

Piątek, 16 listopada 2012 · dodano: 29.11.2012 | Komentarze 0

Piątek okazał się być całkiem lajtowy.Na dworcu wpadł dziś do kolekcji już piąty skarżyski rumun,który z pomocą SM 42-661 przyprowadził ciężki skład orlenowskich cystern na naszą stację.Dodam,że skład był bardzo długi a lokomotywy sprzęgnięte w mojej okolicy można spotkać bardzo rzadko...
Zaś koło południa na Niskiej przemknął koło mnie Dawid,który najwidoczniej znów mnie nie poznał i nie powiedział nawet cześć.
Co za gość...!!!
Straszna historia.

ST43-364 na stacji w Tomaszowie Mazowieckim © VSV83

Codzienność<246>15 11 12

Czwartek, 15 listopada 2012 · dodano: 29.11.2012 | Komentarze 0

Przez cały dzień słonecznie ale zimno.Po trzynastej przejeżdżając Mazowiecką ujrzałem idącego ze szkoły Dawida który mnie nie poznał.Podjechałem więc,przywitałem się,zamieniłem "dwa słowa" i zaraz się zmyłem gdyż szedł w towarzystwie ładnej dziewczyny i nie wypadało im przeszkadzać...

Droga nad Zalew Sulejowski © VSV83

Codzienność<245>14 11 12

Środa, 14 listopada 2012 · dodano: 28.11.2012 | Komentarze 0

Dziś już znacznie chłodniej niż wczoraj a jazdy zdecydowanie więcej...
Przejeżdżając przez Jeleń natrafiłem na stonkę z Cargo,a tak w ogóle to już pewne jest to,że wraz z nowym rozkładem jazdy PKP wracają pociągi osobowe na linię kolejową nr 25,póki co tylko do Opoczna,lecz jeśli ten pan się postara,to i może nawet do Skarżyska niebawem.Panie pośle,jeśli się panu uda reaktywować połączenia to po raz pierwszy od wielu lat pójdę na wybory i oddam na pana swój głos...

SM42-935 pod semaforem kształtowym wyjazdowym ze stacji Jeleń © VSV83

Codzienność<244>13 11 12

Wtorek, 13 listopada 2012 · dodano: 28.11.2012 | Komentarze 0

I znów kolejny piękny listopadowy dzień.
Rankiem na dworcu złapałem Skodę CTL-u Logistic,która czekała by przepuścić poranny "express" do Koluszek.

182-034 CTL-u Logistic na stacji w Tomaszowie Mazowieckim © VSV83

Codzienność<243>12 11 12

Poniedziałek, 12 listopada 2012 · dodano: 26.11.2012 | Komentarze 0

Kolejny piękny dzień listopadowej jesieni.Na około 2,5 km przed samym domem zaczęło mi się robić podejrzanie miękko na tyle,ostatnie 200 metrów z buta...
Zaś na dworcu spotkałem dziś tylko Cargo-owski elektrowóz..

EU07-1510 ze składem węglarek wyjeżdża z Tomaszowa Mazowieckiego © VSV83

Będków

Niedziela, 11 listopada 2012 · dodano: 26.11.2012 | Komentarze 2

Tomaszów Maz-Wolbórz-Baby-Będków(i po)-Remiszewice-Będków-Olszowa-Łazisko-Tomaszów Maz(i po)

Na niedzielę nie planowałem żadnej dłuższej trasy,gdyż do południa brałem udział w obchodach rocznicy odzyskania niepodłegości z ramienia "S".Tak więc po powrocie z uroczystości szybkie śniadanie i o 11:40 w drogę.Kierunek Będków,w którym również nie byłem kupę czasu.Przed Wolborzem w ostatniej chwili ominąłem rozbitą na drodze butelkę.Dobrze,bo inaczej wcześniej zakończył bym tą wycieczkę.W Babach cykłem fotkę tamtejszemu budynkowi dworca i akurat leciał jakiś TLK,więc i jemu się "dostało".W Będkowie pomimo święta państwowego znalazłem otwarty sklep spożywczy,w którym zrobiłem małe zakupy,pokręciłem się trochę po ulicach a potem wróciłem się jeszcze na stację Wolbórka na linii Koluszki-Piotrków Trybunalski.Cykłem fotkę z tego co pozostało po części murowanej,zaś ta zabytkowa drewniana znajduje się w Skansenie Rzeki Pilicy w Tomaszowie.Do domu wróciłem przez Olszowę i Łazisko podjeżdżając na sam koniec na nasz tomaszowski dworzec.

Chmielowe tyczki w Lubiatowie © VSV83
PKP Wolbórka © VSV83

Rogów

Sobota, 10 listopada 2012 · dodano: 25.11.2012 | Komentarze 4

Tomaszów Maz-Ujazd-Budziszewice-Jeżów-Rogów(i po)-Brzeziny-Koluszki-Budziszewice-Ujazd-Tomaszów Maz

W kolejny piękny,listopadowy weekend w ramach moich założeń "ponura jesień" tym razem wybrałem się do Rogowa by odwiedzić tamtejszą stację kolejki wąskotorowej.A to wszystko trochę za sprawą...lenistwa,ale po kolei.

Wstałem o 3:40.Wyjrzałem za okno,było mgliście.Pierwotnie miałem jechać gdzieś indziej,ale stanęło na tym,że wylądowałem z powrotem w łóżeczku schowany pod ciepłą kołderką.Ponownie przebudziłem się przed 7,lecz tym razem szybko zwlokłem się w wyrka,zjadłem śniadanie i o 7:30 byłem już w drodze.Do Ujazdu dojechałem ścieżką rowerową wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 713,a potem skręciłem na drogę 715 i dotarłem do Budziszewic,gdzie odbiłem na Jeżów.Droga na tym odcinku strasznie mi się dłużyła,a jedyne co mogę powiedzieć o tym odcinku,to to,że most na Rawce,małej rzeczce nadal niedokończony!Nie było by w tym nic dziwnego,gdyby to,że remontują go już drugi rok.W Jeżowie sobota,więc targ.Zajeżdżam tylko pod kościół,a potem krajową 72 docieram do Rogowa.Zjeżdżam z głównej szosy za elewatorem w prawo i po chwili jestem na stacyjce Rogów Towarowy Wąskotorowy.Nie byłem tutaj 5 lat.Ale jakiś większych zmian nie zauważyłem.Z racji iż jest już po sezonie część taboru stoi już w szopie.Normalnie to od kwietnia do końca września kolejka jeździła w każdą niedzielę do Jeżowa.Czy dalej w kierunku Rawy linia jest przejezdna tego nie wiem,lecz do Białej Rawskiej na pewno nie!Ze stacyjki ruszyłem dalej na pobliski dworzec kolejowy w Rogowie,a potem zajrzałem do Arboretum SGGW,lecz jest już nieczynne.Z Rogowa wyjeżdżam boczną drogą wzdłuż torów i ponownie docieram do szosy nr 72 i jadę w kierunku Brzezin.Dawno nie byłem tam rowerem.Droga mocno pagórkowata,niczym górska.Gdybym jechał szosówką,to fajnie by się jechało,zaś góralem to trochę sił kosztował mnie ten odcinek.W Brzezinach jak w każdą sobotę też tłoczno,cykłem tylko foteczkę w centrum i rozpocząłem powrót do domu.Szybko dojechałem do Koluszek,gdzie na dworcu zrobiłem sobie 40 minutową przerwę na to by zjeść co nie co a przy tym posłuchać odgłosu pracującego silnika Tamary CTL-u Logistic.I choć maszynista był blisko,tak ze mogłem z nim porozmawiać,to jednak nie zdecydowałem się na rozmowę mając na uwadze dwukrotne przykre doświadczenia z maszynistami tego przewoźnika.Z dworca zawinąłem się o 12:40,podjechałem jeszcze na bazę PLK,a potem w stronę domu.W Regnach zauważyłem,że powycinano drzewa wzdłuż linii kolejowej nr 44 prowadzącej do tamtejszej jednostki wojskowej.A jeszcze dwa lata temu linia była tak zarośnięta,ze mogły na niej paść się krowy.Szybko dojechałem do Budziszewic,a potem zawinąłem na moment do Biedronki w Niewiadowie i w domu zameldowałem się o 14:30.

I tak oto minęła kolejna sobota pięknego jak dotychczas listopada...

Stacja PKP Zaosie © VSV83
Dzieje kolejki wąskotorowej w Rogowie w wielkim skrócie © VSV83
SM03-134 na stacji Rogów Towarowy Wąskotorowy © VSV83
Parowóz wąskotorowy na stacji Rogów Towarowy Wąskotorowy jako eksponat © VSV83
Parowóz wąskotorowy jako eksponat na stacji kolejki wąskotorowej w Rogowie © VSV83